CHAMPIONS 20 TIMES

QUIZ

Jesteś pewien, że znasz tę część historii United? Rozwiąż nasz quiz, a dowiesz się wielu nowych... ROZWIĄŻ QUIZ

+ +4 - "Skrzydlate piekło"

Publicystyka Redakcja @12.01.2011, 19:55 | Przeczytano 6939 razy

"Skrzydlate piekło"
- Kapitanie! Tracimy wysokość! Prawe skrzydło jest poważnie uszkodzone! - wykrzyczał z przerażeniem drugi pilot, wpatrując się w przyrządy pomiarowe. - Widzę. Spokojnie. Damy radę. Jeszcze tylko kilka mil - odparł lakonicznie kapitan, ocierając pot z czoła. Pozornie zachowywał stoicki spokój jednak doskonale wiedział, że sytuacja jest bardzo poważna. Z niewiadomej przyczyny bowiem, prawe skrzydło olbrzymiego Rusłana zostawiało za sobą chmurę czarnego dymu. - Ależ kapitanie, to bardzo niebezpieczne! Powinniśmy spróbować wylądować gdziekolwiek, nie dolecimy do Juneau! - krzyknął jeszcze głośniej wstając z fotela i zajrzał głęboko w oczu swojemu przłożonemu. Kapitan nie wytrzymał napięcia i stopniowo podnosząc głos odpowiedział: - Nie pouczaj mnie... Wiem co robię. Ja jestem kapitanem tego wraku i ja tu podejmuję decyzje!

Zacytowałem ten fragment fikcyjnej książki, fikcyjnego autora, ponieważ... a może jednak nie, to byłoby zbyt proste. Część z Was pewnie już się domyśliła „O Co Kaman?" (nie, nie jestem fanem Vivy, nigdy nie oglądałem tego durnego teleturnieju. Trafiłem na niego przez przypadek „przelatując" kanały. Przyrzekam). Jeżeli jednak jeszcze nie wiecie o co chodzi, jesteście zmęczeni i nie macie siły pobudzić do życia ostatnich, działających jeszcze szarych komórek, ponieważ np. na uczelni nie rozdawali dzisiaj srebrno-niebieskich buteleczek z magicznym napojem o nazwie „RedBull" lub też resztkę energii wyssały z Was krwiożercze bestie zwane potocznie „nauczycielami", to zapraszam do lektury, a gwarantuję, że z każdym słowem mojego dzieła moich wypocin wszystko będzie się powoli krystalizowało.

A teraz do rzeczy. Do końca sezonu Premier League jest już bliżej, niż dalej, a Czerwone Diabły dumnie zasiadają w fotelu lidera. Mało tego, podopieczni sir Aleksa Fergusona nie ponieśli w tym sezonie ligowym ani jednej porażki, a na Old Trafford wygrywali niemal wszystkie spotkania (przeklęte West Brom). Na wyjazdach sporo remisów, a w zasadzie prawie same remisy, ale na to akurat mogę przymrużyć oko, choć nie powinienem. Ale mniejsza z tym. W pucharach również znakomicie (meczu z West Hamem nie pamiętam, takiego meczu nie było. To co widzieliśmy pod koniec listopada na Upton Park to była jedna, wielka mistyfikacja. Nie uznaję wyniku tamtego spotkania. Koniec, kropka). Czyli jak na razie jest niemalże idealnie. Więc jak można i czego można się czepiać?

A no można. Jak się chce, to można. Chociaż w tym wypadku, nawet jak się bardzo nie chce, to wręcz trzeba. Otóż jak w wielkim skrócie przedstawia się obecna sytuacja kadrowa United: Na bramce sporo rotacji, ale względny spokój. Wstrząs może nastąpić, i pewnie nastąpi po sezonie, ale o tym może innym razem. Obrona również bez zarzutów, choć czasami mogłaby zachować koncentrację do końca spotkania, a nie do 80. minuty. Taka moja mała prośba. Środek pola - szału nie ma, ale dobra gra Andersona nie pozwala mi się przyczepić. Ważne, że ma kto grać w tym środku pola. Napad, choć praktycznie (jak na razie) bez Rooneya, prezentuje się zaskakująco dobrze. Berbatow wreszcie spłaca dług, Chicarito jak jest na boisku, to prawie pewne, że coś ustrzeli. Jaką formację ominąłem? No właśnie. Skrzydła. I ten wątek pragnę rozwinąć...

Skrajnych pomocników w kadrze Fergusona (teoretycznie) jest aż sześciu, więc wszystko w porządku - teoretycznie. A praktycznie? Praktycznie tylko jeden. Jest nim Nani - bezsprzecznie największy motor napędowy United. Spytacie zatem co z Giggsem, Parkiem, Valencią, Obertanem i Bébé. Otóż już wyjaśniam.

Ryan Giggs - 37-letni (sic!) Walijczyk wciąż gra na bardzo wysokim poziomie, a w zasadzie na najwyższym - tak trzeba bowiem nazwać grę w barwach drużyny liderującej najsilniejszej lidze świata. W raz z upływem lat, Ryanowi ubywa niestety dynamiki i szybkości. Ten felieton (?) prawdopodobnie by nie powstał, jeżeli ktoś znałby przepis na eliksir młodości. Wtedy - wiadomo - zrzuta na flakonik dla Giggsa i po problemie. Jednak póki co lider pod względem występów w koszluce Diabłem na piersi ma tyle lat, ile ma, więc nie możemy wymagać od niego biegania wzdłuż linii autowej przez 90 minut, co dwa, trzy dni. Niestety.

Ji-Sung Park - wiecznie niedoceniany, lecz pokorny Koreańczyk (bez większych awantur usiadł na trybunach w Moskwie, gdy jego koledzy - ze śp. Owenem Hargreavesem w składzie - walczyli z Chelsea o triumf w Lidze Mistrzów), choć często biega po boisku bez większego celu ma jedną, wielką zaletę - potrafi strzelać bramki najlepszym, czego nie potrafił i nadal nie potrafi nawet sam Ronaldo. Trafiał z Chelsea, trafiał z Liverpoolem, trafiał z Milanem, a także Arsenalem (również w tym sezonie), z którym ma świetny bilans - cztery bramki w siedmiu występach. Robi wrażenie. Jak wyliczyli dziennikarze „Tygodnika Kibica" Jak wyliczyłem sam, osobiście - Park gra w średnio 19 meczach na sezon, czyli jak w mordę strzelił - w co drugim spotkaniu. I to chyba nawet lepiej, bo w co drugim w którym gra, co trzeci mu wychodzi. A teraz pojechał sobie na Puchar Azji i tyle z niego pożytku.

Antonio Valencia - król asyst, ale jego w tym sezonie z wiadomych przyczyn, po prostu nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. A nawet jeśli będzie jeszcze w tym sezonie, to nie wiadomo czy i kiedy wróci do dawnej dyspozycji.

Gabriel Obertan - kupiony dwa sezony temu za śmiesznie małe pieniądze (3 mln funtów) z Bordeaux, miał szybko przebić się do pierwszej drużyny i zagościć w niej na stałe. Chociaż być może były to tylko moje marzenia, bo niska kwota transferu wyjaśniała się coraz dokładniej wraz z każdym kolejnym meczem jajogłowego Francuza - Obertan jest po prostu słaby. Za słaby na Premiership. Czas ucieka, a zaległości nie maleją. Niedługo stuknie 22 lata, a w tym wieku wcześniej wspominany Ronaldo był już główną siłą napędową Czerwonych Diabłów. A Obertan nadal odbija się od obrońców rywali jak od żelbetowych słupów.

Bébé - na jego temat wolę się nie wypowiadać, bo wiem o nim tyle samo, co o Królu Strzelców trzeciej ligi Singapurskiej (o ile taka istnieje) - czyli nic. Chłopak może i ma talent, ale Obertan też go podobno ma. Tylko ja jak na razie tego nie widzę.

Wnioski? Bardzo proste. Potrzeba nam klasowego skrzydłowego. Z krwi i kości. Gotowego do gry od zaraz. Doświadczonego. Błyskotliwego. Tylko czy Fergusona stać na taki ruch? „Stać" w sensie finansowym i „stać" w sensie mentalnym. Nie od dziś wiadomo o kłopotach finansowych klubu. Glazerowie jednak w koło Macieju powtarzają, że pieniądze na transfery zawsze się znajdą. Ile w tym prawdy? Niewiadomo. Wiadomo jednak, że Ferguson, notabene również w koło Macieju powtarza, że dysponuje optymalną kadrą i nie potrzeba mu wielkich nazwisk, że wzorem Wengera (choć się do tego nie przyznaje) sam będzie produkował świetnych gracz i powoli wprowadzał ich do pierwszej drużyny. Pomysł pochwalam, jednak z tym, że jak na razie ta „produkcja" żadnych efektów nie przynosi, a braki kadrowe, na przykładzie skrzydłowych właśnie, widać gołym okiem. Chyba nikt z nas nie chce więcej oglądać Darrona Gibsona grającego na prawej flance.

Fergie powinien więc schować swoje racje do kieszeni i ku uciesze wszystkich fanów dokonać pierwszego od czasów Berbatowa spektakularnego transferu. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. A jeszcze trudniej znaleźć kogoś odpowiedniego. Dwaj główni kandydaci z minionego okienka transferowego - David Silva i James Milner zostali nam sprzątnięci sprzed nosa przez szejków zza miedzy. Od tamtego czasu w kontekście ewentualnego transferu na Old Trafford pojawiły się nowe propozycje, takie jak: Gareth Bale, Ashley Young, Balázs Dzsudzsák, Alexis Sánchez, Eden Hazard czy Hulk. Nazwiska być może w większości nie powalają w porównaniu do takich graczy jak Ronaldo, Messi czy Robben, ale tylko tacy zawodnicy są obecnie w zasięgu Czerwonych Diabłów. I każdy z nich jest lepszy na skrzydle od Gibsona (tak, czepiam się chłopaka, ale z całym szacunkiem dla Fergusona, jego miejsce jest w środku pola, podobnie jak Fletchera, który również często jest zmuszony grać na boku pomocy). Zatem przeanalizujmy i oceńmy poszczególnych grajków pod względem umiejętności i przydatności.

Gareth Bale
Wiek: 21
Wzrost: 183
Pozycja: lewoskrzydłowy, lewy obrońca
Narodowość: Walijczyk
Klub: Tottenham
Występy/bramki w tym sezonie: 29/11
Sugerowana wartość (na podstawie TransferMarkt.co.uk): 17,6 mln funtów
Ocena umiejętności: 9/10
Przydatność: 10/10

Analiza: Moim skromnym zdaniem najlepszy kandydat do transferu na Old Trafford. Kogoś takiego nam trzeba - młodego, ambitnego, przebojowego, skutecznego, walecznego Brytyjczyka. Jakżesz byłoby pięknie, gdyby Naszego nieocenionego Giggsa zastąpiłby jego rodak i przejąłby jego numer. Lewe skrzydło mielibyśmy „ustawione" na lata. W razie potrzeby, mógłby również grać na lewej obronie, odciążyć trochę niestrudzonego Patrice’a Evrę, a w przyszłości być może zostać jego następcą. Możliwości jest wiele. A teraz odstawmy marzenia i zejdźmy na ziemię. Bale jak na razie jest nie-do-wy-cią-gnię-cia. Prezes Tottenhamu, Daniel Levy razem z menedżerem Harry’m Redknappem prędzej sprzedali by własne matki do tureckiego domu publicznego, aniżeli Bale’a gdziekolwiek. Ekipa z White Hart Line rośnie w siłę, ma aspiracje mistrzowskie, więc pozbywanie się gwiazd zespołu nie leży w ich gestii. Więc dopóki Tottenham gra o najwyższe cele, dopóty Bale nie odejdzie. Chyba, że sam Walijczyk, idąc w ślady swojego byłego kolegi Dymitra Berbatowa, tak po prostu, po ludzku „strzeli focha" i powie: „chcę odejść". Lecz jak na razie nic na to nie wskazuje.


Ashley Young
Wiek: 25
Wzrost: 175
Pozycja: skrzydłowy, cofnięty napastnik
Narodowość: Anglik
Klub: Aston Villa
Występy/bramki w tym sezonie: 19/5
Sugerowana wartość: 15,8 mln funtów
Ocena umiejętności: 7/10
Przydatność: 8/10

Analiza: Zaraz po Bale’u mój główny faworyt, a co najważniejsze dużo bardziej realny. Chłopak o dużym wachlarzu zagrań ofensywnych, efektywny, efektowny, dynamiczny i uniwersalny. Podobnie jak Nani, notuje dużą ilość asysty, a i strzelić potrafi. W 165 meczach dla klubu z Birmingham, zdobył 32 bramki i zaliczył 48 asysty. Czyli w prawie co drugim meczu pakował piłkę do siatki lub pomagał to robić koledze z drużyny. Dodatkowo Aston Villa jest w poważnym kryzysie, znajduje się obecnie w strefie spadkowej, a sam Young zadeklarował chęć odejścia, ponieważ chce grać o wyższe cele, niż utrzymanie w Premier League. Gerard Houllier pewnie nie będzie chciał łatwo oddać swojego zawodnika, jednak odpowiednia kwota wyłożona na stół powinna zrekompensować stratę.

Balázs Dzsudzsák
Wiek: 24
Wzrost: 179
Pozycja: lewoskrzydłowy, ofensywny pomocnik
Narodowość: Węgier
Klub: PSV
Występy/bramki w tym sezonie: 28/16
Sugerowana wartość: 8,8 mln funtów
Ocena umiejętności: 7/10
Przydatność: 7/10

Analiza: Zawodnik, który od trzech sezonów w PSV robi furorę. Jak na skrzydłowego niezwykle bramkostrzelny (ale to akurat prawie norma w Eredivisie), zaliczający dużo asysty i świetnie wykonujący stałe fragmenty gry (pod nieobecność Giggsa, kogoś takiego brakuje w United). Do tego szybki, przebojowy, nienaganny technicznie. Jednymi słowy - piłkarz kompletny. Ale czy sprawdzi się w Anglii? Tego nie wie nikt - nawet ja. Mogę jedynie przypuszczać, że tak. Ale czy od razu jest w stanie wskoczyć do pierwszego składu (bo przecież kogoś takiego potrzebujemy)? Tutaj nie jestem w stanie nawet przypuszczać. Szkoda by było, gdyby okazał się drugim Tošiciem. Aczkolwiek jestem za tym transferem. Ferguson lubi takie niespodziewane zagrywki, więc kto wie.

Alexis Sánchez
Wiek: 22
Wzrost: 168
Pozycja: skrzydłowy, napastnik
Narodowość: Czylijczyk
Klub: Udinese
Występy/bramki w tym sezonie: 19/4
Sugerowana wartość: 11,9 mln funtów
Ocena umiejętności: 6/10
Przydatność: 5/10

Analiza: Widziałem go w bodajże dwóch meczach na ostatnich Mistrzostwach Świata i z pewnością był wyróżniającą się postacią swojej drużyny. Jednak patrząc na jego statystyki w klubie, delikatnie mówiąc - trochę się zdziwiłem. W przeciągu trzech sezonów spędzonych na boiskach Serie A strzelił ledwie 12 bramek. Jak na zawodnika niezwykle ofensywnego, to bilans bardzo marny. Na pewno nie można mu odmówić kilku aspektów: jest świetny techniczne, szybki, dynamiczny, a i siły fizycznej, pomimo niskiego wzrostu - również mu nie brakuje. Jednak mam wątpliwości, czy Sánchez pasowałby do koncepcji gry Fergusona. Wydaje mi się, że ten zawodnik mógłby się nie sprawdzić grając na skrzydle w ustawieniu 4-4-2. Po prostu nie jestem przekonany, czy jest to bardziej skrzydłowy, czy bardziej napastnik. Jeżeli to drugie, to nie potrzebujemy drugiego Chicarito. Jeżeli to pierwsze, to czemu nie spróbować? A nuż wyrośnie z niego nowy Ronaldo, do którego jest porównywany.

Eden Hazard
Wiek: 20
Wzrost: 170
Pozycja: skrzydłowy, ofensywny pomocnik
Narodowość: Belg
Klub: Lille
Występy/bramki w tym sezonie: 27/5
Sugerowana wartość: 15,8 mln funtów
Ocena umiejętności: 4/10
Przydatność: 3/10

Analiza: Po pierwsze - za młody, po drugie - za drogi, po trzecie - podobno woli Arsenal. Na tym w zasadzie powinienem zakończyć moją analizę. I tak też uczynię.

Givanildo Vieira de Souza, czyli po prostu Hulk
Wiek: 24
Wzrost: 180
Pozycja: napastnik
Narodowość: Brazylijczyk
Klub: FC Porto
Występy/bramki w tym sezonie: 26/20
Sugerowana wartość: 15,8 mln funtów
Ocena umiejętności: 5/10
Przydatność: 2/10

Analiza: Zawodnik na pewno silny (jak jego filmowy odpowiednik), na pewno szybki, na pewno bramkostrzelny. Ale my nie szukamy napastnika.

Wypadałoby jeszcze napisać o naszych wypożyczonych - Danny’m Welbecku i Tomie Cleverley’u. Pierwszy z nich - tak jak Sánchez - ni to napastnik, ni to skrzydłowy. Podobnie i w jego przypadku mam wątpliwości co do gry obronnej, a tego w ustawieniu 4-4-2 powinno się od niego wymagać. Welbeck w przyszłym sezonie będzie dobry na słabszych rywali lub jako wchodzący z ławki na podmęczonego rywala. A w kolejnym - kto wie. Jednak w tym sezonie możemy o nim zapomnieć. Cleverley natomiast to pomocnik, w szeroko pojętym tego słowa znaczeniu. Zaczynał w środku pola, teraz częściej grywa na skrzydłach, ale moim zdaniem tylko dla tego, że gra w środku pola wymaga większego doświadczenia. W Wigan idzie mu całkiem, całkiem, ale w United wcale tak być nie musi. Mówi się o jego ewentualnym powrocie już w styczniu, jednak będzie lepiej dla niego, gdy zostanie. Tym bardziej, że podobnie jak Welbeck, aktualnie leczy kontuzje, więc i tak by się nie przydał.

Drogą podsumowania, wracając do początku mojego felietonu (?) i rozwiewając wasze ewentualne wątpliwości zastanawiam się, jak postąpi sir Aleks, który jest w podobnej sytuacji, co kapitan Rusłana. Czy zdecyduje się awaryjnie lądować, aby zakupić jakiegoś rasowego skrzydłowego, czy jednak będzie chciał dotrwać do końca sezonu, lecąc na jednym, w pełni sprawnym skrzydle? Czy Fergie nadal będzie szedł w zaparte i czy nie skończy się to katastrofą? I wreszcie, czy Szkot w ogóle ma zamiar naprawiać nasze skrzydło, czy nadal będzie udawał, że nic się nie dzieje i wyruszy w kolejny rejs zostawiając za sobą chmurę czarnego dymu...

Tagi: Felietony, Manchester United, Sir Alex Ferguson, Transfery

Komentarze (41) Obserwuj Dodaj opinię

Postów: 407

Napisz PW
dodano: 17.01.2011, 17:45, #41 Zwiń/Pokaż komentarz PatrykMU
Ja był bardzo miło widział Eden'a Hazard'a na Old Trafford :D Może rozwinie się na drugiego Cristiano Ronaldo... Tego bardzo bym chciał :D
Postów: 4248

Napisz PW
dodano: 15.01.2011, 00:41, #40 Zwiń/Pokaż komentarz Stevenson
alexis sanchez.
Postów: 150

Napisz PW
dodano: 14.01.2011, 17:01, #39 Zwiń/Pokaż komentarz Lex Fox
Davix - dlaczego zakładasz, że Ferguson po kilku udanych występach nagle zobaczy w Parku kandydata na jednego z liderów drużyny, podstawowego skrzydłowego, który będzie grał w prawie każdym spotkaniu od pierwszej minuty? co do jego zasług, to nie do końca pamiętam MŚ w Korei i Japonii, bo to było prawie 10 lat temu. co do reprezentacji Korei Południowej, to pamiętam jedynie, że do półfinału zaprowadzili ich sędziowie, a nie Park, który zdobył tylko jedną bramkę w fazie grupowej (aż sprawdziłem). ja w moim felietonie nie szukam następcy dla Valencii, tylko uzpełnienia i realnego wzmocnienia składu, które jest niezbędne. Giggs być może po sezonie zakończy karierę (oby nie). Obertanowi przyda się wypożyczenie, bo w obecnej dyspozycji jest nam zupełenie niepotrzebny, podobnie jak Bebe, który gdzieś za 2-3 sezony będzie mógł coś znaczyć, o ile do tego czasu Ferguson nie straci do niego cierpliwości, tak jak to było choćby z Tosiciem. z Cleverley'em też nie wiadomo co będzie. Park dalej będzie zadaniowcem, bo w takiej roli widzi go Ferguson i raczej to się nie zmieni. więc podstawowymi skrzydłowymi w przyszłym sezonie będą Nani i Valencia + rezerwowy Park i (miejmy nadzieję - Giggs). a dla porównania popatrzmy na skrzydłowych City - Silva, Milner, Balotelli, Johnson, Wright-Phillips. nawet nie licząc SWP, który gra mało i chyba odejdzie, City mają czterech wyśmienitych skrzydłowych. z naszych grajków, tylko Nani może się z nimi równać, bo Valencia jak dla mnie to tylko solidny, skrajny pomocnik - żaden z niego wirtuoz, podobnie jak z Parka. wiem, że nie ma co się wzorować na City, bo oni na każdej pozycji mają po dwóch świetnych graczy, a i tak grają poniżej oczekiwań i zainwestowanej kasy, ale jeżeli chcemy się liczyć w przyszłym sezonie, to potrzebny jest ktoś, kto będzie mógł wziąć ciężar gry na siebie, gdy Nani będzie miał gorszy dzień. potrzeba trochę więcej finezji w grze, której nie zapewni nam grający na skrzydle Gibson czy nawet Park. a jeżeli sytuacja z poprzedniego sezonu się powtórzy? niech nie daj Bóg Nani wyleci ze składu na dłuższy czas, co wtedy? katastrofa. módlmy się, żeby w tym sezonie nie doszło do takiej sytuacji, bo o tytule będziemy mogli zapomnieć. choć i tak będzie moim zdaniem będzie ciężko...
zobacz więcej
Postów: 898

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 21:54, #38 Zwiń/Pokaż komentarz Davix
Lex Fox - Park rzeczywiście był agentem do spraw specjalnych, do tej pory. Teraz zobaczmy jak sprawdzi się w roli zawodnika pierwszej 11. Co do tego czy jest największym w historii Azji piłkarzem - nie mówię o samych umiejętnościach, ale o pięknej karierze i zasługach. To trochę jak z Giggsem, przecież taki Nani również dorównuje mu techniką i szybkością, ale... no właśnie jest to małe "ale". Umiejętności to nie wszystko. Honda to świetny zawodnik, ale to Park zaprowadził swoją reprezentację do półfinałów mistrzostw świata i to on sięgał po mistrzostwa Angli, a nawet LM. Naprawdę zachęcam, żeby dać mu szansę. Co do Valencii - kiedy piłkarz łapie kontuzję, nie kupuje się w jego miejsce kolejnego. To dość rozrzutne. Tymbardziej, że Antonio dość sporo nas kosztował. Pozdrawiam :)
Postów: 150

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 18:32, #37 Zwiń/Pokaż komentarz Lex Fox
miałem niczego nie dopowiadać w komentarzach, ale chyba muszę.

sclorrer - myślę, że Hulk jednak wolałby grać w napadzie i uważam, że tam właśnie jest jego miejsce.

Davix - moim zdaniem Park jest zawodnikiem United na trochę innych zasadach. tzn. jest wtedy, gdy Ferguson go potrzebuje, a potrzebuje go wtedy, gdy przychodzi mecz z Chelsea lub inny wymagający defensywnego ustawienia. były okresy, że Park pomimo tego, że był zdrowy, nie łapał się do meczowego składu (przykład - finał LM 2008 ). Park to taki "agent specjalny", dlatego moim zdaniem nigdy nie będzie wiodącą postacią w ekipie Fergusona, abstrah[...]jąc od tego, czy na to zasłużył, czy nie. to po pierwsze. po drugie - Park to najlepszy azjatycki piłkarz w historii? nie wysuwałbym aż tak daleko idących wniosków. nie jestem specjalistą od azjatyckiego futbolu, więc nie znam historii, ale mogę wymienić choćby kilku zawodników, którzy od Parka są/byli zwyczajnie lepsi. choćby utalentowany Kagawa z Borussi czy Honda z CSKA. a nawet jeżeli nie są lepsi, to na pewno mogą się równać umiejętnościami z naszym Parkiem. to dwa. trzy - jest jeszcze Valencia? owszem - jest - ale w ośrodku rehabilitacyjnym.

6quarg - chyba się nie zrozumieliśmy. Wenger NIGDY nie wydawał większych sum na piłkarzy. NIGDY nie sprowadzał do klubu wielkich nazwisk. pewnie znajdzie się pare wyjątków, choćby Arszawin, którego można uznać za "wielkie nazwisko", ale one tylko potwierdzają regułę. Wenger po prostu nie ma w zwyczaju kupowania gwiazd - on je kreuje. Ferguson też to robi, ale przy tym nie skąpi pieniędzy na zawodników. a ostatnio cały czas powtarza, że nie chce kupować wielkich graczy, że chce wprowadzać do składu TYLKO młodych, tak jak to robi Wenger. mam nadzieję, że wyjaśniłem.

wątek zastrzegania numerów został już rozwinięty, więc nie będę go poruszał.

ktoś poczuł się dotknięty moją niefachową terminologią, więc "żelbetonowy" poprawiłem. :P

no i oczywiście dziękuję za "propsy", tym bardziej, że to mój pierwszy artykuł tego typu. i mam nadzieję, że nie ostatni. ;) Edytowano: 13 stycznia 2011 roku, 18:40
zobacz więcej
Postów: 1514

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 16:46, #36 Zwiń/Pokaż komentarz bolsik5

Red Olek napisał:

bolsik5Dla mnie nikt na niego nie zasługuje, i po odejściu Giggsa United powinni ten numer zastrzeżyć.


hahaha, rozumiem, że kochasz naszego Giggsa, ale bez przesady. Zastrzeżyć numer?Manchester będzie istniał jeszcze przez setki tysięcy lat i jeszcze będzie pewnie wielu graczy, którzy zapiszą się w naszej historii jako tak świetni piłkarze jak Giggs, dlatego w końcu doszłoby do tego, że zawodnicy graliby w numerach, 51,49,66,74.

Czemu mnie wyśmiewasz : "hahaha"
Żart

No nie wiem, czy będzie w United tylu piłkarzy, którzy zasłużą na zastrzerzenie swojego numeru, choćby dlatego, że ktoś w przeszłości już go (numer) posiadał.
Z Giggsem jest inaczej, od momentu wprowadzenia zasad, że zawodnik musi mieć przez cały sezon jeden numer, o czym pewnie wiecz to nikt oprócz Rayana nie miał tego numeru.

Jak dla mnie to do United musiałby przyjść ktoś o bardzo wysokich umiejętnościach, aby dostać ten numer.
Bale mógłby go dostać po Giggsie, ale to, że odejdzie z Tottenhamu jest mało prawdopodobne. Ale za to Young, Nani czy Hulk poprostu nie mogą mieć tego numeru, Nani niech pracuje na to, aby kiedyś ktoś z dumą nosił numer 17 a piłkarz, który nie ma umiejętności niech lepiej nie zakłada koszulki z numerem 11 bo będzie jak w przypadku numeru 7 niedoceniany, bo poprzednik grał o wiele lepiej. Edytowano: 13 stycznia 2011 roku, 16:48 Dodano: 13 stycznia 2011 roku, 17:33[quote="PatrykMU widać że go kochasz"][/quote]

No nie przesadzajmy, ślubu z nim nie chce.
Powiedzmy, że go bardzo podziwiam
zobacz więcej
Postów: 3720

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 16:44, #35 Zwiń/Pokaż komentarz Charly
Z tych zawodników to tylko bym chciał Younga i Hazarda no i może Sancheza. Oni na pewno by nam się przydali. Ciekaw jestem czy kogoś z nich Ferguson kupi.
Postów: 407

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 16:41, #34 Zwiń/Pokaż komentarz PatrykMU
Świetne :D Tylko nie pasuje mi to że czepiasz sie Obertan'a 8) Chłopak se poradzi nie martw się o jego przyszłość...

bolsik5 napisał:


Dla mnie nikt na niego nie zasługuje, i po odejściu Giggsa United powinni ten numer zastrzeżyć.


hahaha widać że go kochasz, ale będą lepsi którzy zapiszą sie na listę legend United. Świat się rozwija do przodu, będą nowe pokolenia zawodników chyba że narodzi się jakaś nowa dyscyplina sportowa popularniejsza od piłki nożnej...

Edytowano: 13 stycznia 2011 roku, 16:44
Postów: 975

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 16:17, #33 Zwiń/Pokaż komentarz 6quarg

Cytat:

Tylko czy Fergusona stać na taki ruch? „Stać” w sensie finansowym i „stać” w sensie mentalnym. Nie od dziś wiadomo o kłopotach finansowych klubu. Glazerowie jednak w koło Macieju powtarzają, że pieniądze na transfery zawsze się znajdą. Ile w tym prawdy? Niewiadomo. Wiadomo jednak, że Ferguson, notabene również w koło Macieju powtarza, że dysponuje optymalną kadrą i nie potrzeba mu wielkich nazwisk, że wzorem Wengera (choć się do tego nie przyznaje) sam będzie produkował świetnych gracz i powoli wprowadzał ich do pierwszej drużyny. Pomysł pochwalam, jednak z tym, że jak na razie ta „produkcja” żadnych efektów nie przynosi, a braki kadrowe, na przykładzie skrzydłowych właśnie, widać gołym okiem.



boże "wzorem Wengera" popi[...]oliło cię stary, tutaj zachodzi chyba odwrotna zależność,
ferguson ten Team buduje od 20 lat

Postów: 1195

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 15:22, #32 Zwiń/Pokaż komentarz Red Olek

bolsik5 napisał:

Dla mnie nikt na niego nie zasługuje, i po odejściu Giggsa United powinni ten numer zastrzeżyć.


hahaha, rozumiem, że kochasz naszego Giggsa, ale bez przesady. Zastrzeżyć numer?Manchester będzie istniał jeszcze przez setki tysięcy lat i jeszcze będzie pewnie wielu graczy, którzy zapiszą się w naszej historii jako tak świetni piłkarze jak Giggs, dlatego w końcu doszłoby do tego, że zawodnicy graliby w numerach, 51,49,66,74.
Postów: 538

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 09:57, #31 Zwiń/Pokaż komentarz Matt Busby
Co do Parka się nie zgodzę że w wielkich meczach Ronaldo nie strzela. I ......
" Robi wrażenie. Jak wyliczyli dziennikarze „Tygodnika Kibica” Jak wyliczyłem sam, osobiście " hahaha.

Dobre ;d
Dodano: 13 stycznia 2011 roku, 10:19Ja do końca wierzę w Obertana!
Zobaczycie SAF musi mu dać duuuużo duuużo więcej meczy i będzie z niego bardzo dobry grajek. A i jak dla mnie to zastępca Giggsa to najlepiej Bale ale wątpię w to :) Tak to stawiam na Younga ;)
Postów: 8

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 09:51, #30 Zwiń/Pokaż komentarz PM
felieton niczego sobie, całkiem, całkiem... nie no, gratulację, bardzo dobry tekst! :) Jedna uwaga: "żelbetonowych słupów" - albo żelbetowych, albo żelazobetonowych, gdyż w przeciwnym razie wychodzi że słupy są z żelowego betonu;-)
A osobiście uważam, że nowego skrzydłowego na chwilę obecną nam nie trzeba. Nawet jak Giggs odejdzie to zostają wyżej wymienieni. Bebe w tych meczach co wchodził bardzo dobrze się prezentował, musi się tylko wpasować. Obertan... tu sprawa nie jest już taka jasna, ja dalej w chłopaka wierzę, bo umiejętności ma nieprzeciętne, technikę też, tylko musi zrobić z niej większy użytek, a będzie jednym z największych. Bardziej niż skrzydłowy przydałby się IMHO pomocnik klasy światowej. Nie umiem sobie darować, że van der Vaart nam przeszedł koło nosa. Anderson wrócił - zawsze w niego wierzyłem - oby tak dalej, Fletcher i... długo długo nic. Rudy emerytura, Carrick - gdyby tylko grał tak jak potrafi, jednak nie przekonuje mnie do końca, Gibson - wybaczcie, ale dla mnie to drewno z parą w prawej nodze i nic poza tym;p Owen - echh... wyzdrowiej chłopie;p Skrzydła dadzą radę, gorzej pomoc... i tyle;)
Postów: 611

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 08:33, #29 Zwiń/Pokaż komentarz lesny_mks
Mamy dobrych skrzydłowych - tylko ich nie ma... Antek wiadomo, Park wyjechał, Ryan nie może grać w każdym meczu a Bebe wiadomo... A Obertan powinien udać się na wypożyczenie bo i tak grzeje ławę nawet gdy nie ma Naniego czy też Parka( gra wtedy fenomenalny gibson) hehe
Postów: 67

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 07:41, #28 Zwiń/Pokaż komentarz adrian_10
niech kupi Bale i Sancheza i po kłopocie. tak mi się wydaje? Ale nie wykluczam Younga
Postów: 68

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 01:31, #27 Zwiń/Pokaż komentarz LuisNani
Jakby zastrzeżali numery wszystkich legend United to by nie było żadnego numeru w pierwszej 11, więc może bez przesady, chociaż oczywiście Giggsy na to zasługuje. Myśle, że Nani i Valencia to super skrzydła, ale przydałby sie jakis niezły rezerwowy (jest Ji, ale trzeba przyznać, że jego forma jest nierówna) jestem chyba najbarrdziej za Dzsudzsakiem, ale oczywiście najbardziej bym się cieszył za przyjściem Bale'a, który uważam, że po roku 2010 zasługuje na miano rezerwowego jedenastki roku, jednak by była zbytnia walka o miejsce w pierwszym składzie. Oczywiście jest opcja sprzedania, któregoś ze skrzydłowych, bo jest ich dosyc dużo, ale tylko niewiadamo, którego, bo Bebe i Obertan to by sie zrobił dopiero tłok.
Postów: 898

Napisz PW
dodano: 13.01.2011, 01:10, #26 Zwiń/Pokaż komentarz Davix
Park - może i gra w co drugim meczu, ale ma bardzo stałą, zadowalającą formę. Nie miał NIGDY dłuższych kryzysów, a jest tu już prawie 10 lat. Bardzo bym chciał, żeby po zakończeniu kariery Giggsa pełnił funkcję naszego pierwszego skrzydłowego. Na ile? Może nawet i przez 3 lata. Zasługuje na to. Nie gra spektakularnie, ale skutecznie. To najlepszy azjatycki piłkarz w historii. Nigdy nie był zawodnikiem optymalnej pierwszej "11". Dajmy mu szansę. Poza tym jest wielu kandydatów na skrzydło, pośpiech jest niepotrzebny ; ) Jeszcze ten Valencia... naprawdę problem wyssany z palca.
Postów: 1514

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 23:14, #25 Zwiń/Pokaż komentarz bolsik5
Red Olek

Dla mnie nikt na niego nie zasługuje, i po odejściu Giggsa United powinni ten numer zastrzeżyć.
Postów: 991

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 23:04, #24 Zwiń/Pokaż komentarz ziomal7
Poczekac do lata i brac Bale'a a [***]onie ze chlopak jest nie do wyciagniecia mozna sobie w bajki wlozyc..Wszystko zalezy od kasy i taka jest prawda 35 mln Ł i Walijczyk jest nasz...(Figo tez byl nie do wyjecia)
Reszta kandydatur slaba nawet Young ktory zapowiadal sie na [***]istego skrzydlowego bardzo obnizyl loty i nie przypomina juz tego pilkarza ktory zostal wybrany najlepszym mlodym pilkarzem w Anglii...


A jesli SAF nie ma kasy to lepiej postawic na jakiegos utalentowanego grajka z akademi bo sprowadzenie graczy typu Bebe czy Obertan nie ma sensu...
Postów: 1179

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 22:33, #23 Zwiń/Pokaż komentarz StonyUnited
Po przeczytaniu tego felietony wniosek nasuwa się sam. Lecimy do końca sezonu z zepsutym silnikiem, latem remontujemy skrzydło oraz środek kadłuba. Jeśli Ferguson ponoć ma te 60mln na lato to dajemy 25/30m na Walijczyka, oraz 20 mln na alternatywę dla Andersona. Scholes i Giggs nie są wieczni. Bramkarz, który do Nas dołączy myślę, że nie będzie wielką gwiazdą. Edytowano: 12 stycznia 2011 roku, 22:33
Postów: 503

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 22:31, #22 Zwiń/Pokaż komentarz Salaz
Ja uważam, że transfer Bale'a jest jak na razie nie możliwy. Tottenham liczy się jeszcze w walce o mistrzostwo i gra dalej w lidze mistrzów.
Na dodatek w Suprs ma pewne miejsce w pierwszym składzie, a w United musiałby się godzić z rotacją.

Z Youngiem sprawa ma się o wiele inaczej. Aston Villa zawodzi, a sam Ashley deklaruje chęć gry dla lepszego zespołu. Dlaczego, więc nie miałby zakotwiczyć w United? Szybki, dobrze wyszkolony technicznie i na dodatek jest Anglikiem;).

Dzsudzsák to jak dla mnie wielka nie wiadoma. Wielu było takich, którzy "kozaczyli" w lidze holenderskiej, a potem grali dość przeciętnie. Mogę się mylić jednak nie wydaję mi się, aby Węgier po odejściu z PSV przekroczył poziom Parka.

Sanchez pokazał się z dobrej strony na Mundialu, lecz w klubie orłem nie jest. Jego dużym minusem jest słaba skuteczność, a na wyspach wymaga się od skrzydłowych, aby strzelali bramki:). Technikę i dryblin ma całkiem niezły, lecz nie sądze, aby przystosował się do stylu gry na wyspach.

Hazard to chyba jeden z największych talentów grających obecnie w Europie. Jego gra w Lille mnie zachwyca. Kreuje wiele akcji swojego zespołu. Piłkarz bardzo ambitny i pomysłowy. Myślę, że jeśli poprawiłby trochę warunki fizyczne to mógłby się przystosować do gry w Anglii;). Jak dla mnie idealny następca Giggsa!

Hulk podobnie jak Dzsudzsak niszczy rywali w słabszej lidze. Nie wiadomo jak by sobie poradził w innym kraju :P

Poza tymi piłkarzami mamy jeszcze swoich wychowanków. Wlebeck i Cleverley z pewnością dostaną szansę od Fergusona. Obaj młodzi, zdolni i wszechstronni z pewnością znajdą uznanie w oczach Fergiego ;).
zobacz więcej
Postów: 500

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 22:04, #21 Zwiń/Pokaż komentarz red_devil0
wyjątkowo mi sie podoba, zazwyczaj arogancko i krytycznie podchodzę do tego typu prac, ale ta mi sie jakoś wyjątkowo [***]iście podoba.

Uważam, że moglibyśmy ściągnąć Bale'a, ale i bez niego sobie w tym sezonie poradzimy.

A 11 możnaby zastrzec dla Ryana :D
Postów: 1195

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 21:25, #20 Zwiń/Pokaż komentarz Red Olek

bolsik5 napisał:

I tu mnie uraziłeś, jak dla mnie to nikt nie zasługuje na przejęcie numeru 11, bo nikt inny od 1992 roku go nie miał.


Hahaha To jak ktoś ma udowodnić, że na niego zasługuje?
Postów: 7601

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 21:21, #19 Zwiń/Pokaż komentarz MaGiK1990
Świetne, po prostu świetne.
Postów: 193

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 21:08, #18 Zwiń/Pokaż komentarz ManUnited_FAN
Gareth Bale
Wiek: 21
Wzrost: 183
Pozycja: lewoskrzydłowy, lewy obrońca
Narodowość: Walijczyk
Klub: Tottenham
Występy/bramki w tym sezonie: 29/11
Sugerowana wartość (na podstawie TransferMarkt.co.uk): 17,6 mln funtów
Ocena umiejętności: 9/10
Przydatność: 10/10


Jak to przeczytałem to odrazu sie usmiechnalem 29meczy 11 goli dobra cena nic tylko kupywac nawet za wieksze pieniadze bo jest tego wart:D
Postów: 85

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 21:03, #17 Zwiń/Pokaż komentarz fabio20
Będzie sie jeszcze trooche pomeńczyc bz Antonio Valenci a Giggs do końcasezonu będize grał i odchodzi na emeryture a bale by sie przydał
Postów: 12

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:50, #16 Zwiń/Pokaż komentarz czerra
felietonik git majonez!

Young i Bale do United i jest ślicznie ;D tylko z tym drugim jak już wszyscy wiedzą będzie zejebiście ciężko aby wyciągnąć go od 'Kogutów'..;(
Postów: 134

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:43, #15 Zwiń/Pokaż komentarz mu4ever
Felieton jak dla mnie bomba :) Wielkie propsy dla autora tego tekstu. Oby takich więcej ;)
Postów: 2856

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:42, #14 Zwiń/Pokaż komentarz sclorrer

RedDiabełek napisał:

żaden hulk,Dzsudzsák..


Każdy ma swoje zdanie... omg.
Postów: 3642

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:36, #13 Zwiń/Pokaż komentarz dinos
Bardzo ciekawy tekst i zgadzam się, że na skrzydło wzmocnienie jest potrzebne. Co prawda jest niby Nani, jest Giggs, który ostatnio przeżywa drugą młodość, jest Park, który rozgrywa nadzwyczajnie dobry sezon i Antoś, po którym nie wiemy czego się spodziewać. Ja uważam tak. Ten sezon może i jeszcze uda się wyciągnąć w takim składzie, ale na następny transfery są bardziej niż konieczne. Lub skończymy katastrofą, niczym samolot bez jednego skrzydła. Teraz co do potencjalnych nabytków:
Bale - Oczywiście. Kto by go nie chciał? Ale jak go ściągnąć to inna sprawa. Gdzieś czytałem, że kosztowałbym minimum 40 mln., ale jakoś nie wierzę, żeby na taką sumę skusili się w Tottenhamie. Bajki na bok.
Young - Ciekawy zawodnik, ograny w Premiership i do tego całkiem zdolny. Chyba najbardziej realny transfer, który na dodatek nie musiałby być taki wielki (w sensie ceny). Jednak problem znów jest ten, że na pewno wiele klubów będzie także go chciało ściągnąć, w tym nie zdziwiłbym się, gdyby było City. A oni wywalą 30 mln i zawodnik już jest ich. To jest ten ból...
Dzsudzsak - Szczerze mówiąc, widziałem go tylko raz, ale wszyscy twierdzą, że jest w bardzo dobrej formie. Ale to liga Holenderska... chociaż tam już wyprodukowali wiele talentów, które teraz grają pierwsze skrzypce w wielkich klubach. Ciekawa opcja.
Sanchez - Na początku byłem zwolennikiem tego transferu, ale teraz coraz bardziej wydaje mi się nierealny. Po pierwsze dlatego, że wiele klubów się nim interesuje, po drugie, że jego umiejętności nie są aż tak dobre. Chociaż w sumie dalej nie miałbym nic przeciwko sprowadzeniu go.
Co do ostatnich dwóch, nie wypowiem się, bo słabo ich znam, nie oglądałem meczów z nimi, więc nie wiem co o nich myśleć. Ale jakoś nie pasuję mi do United i wątpię w ich transfer.
Czy tym zapowiedzianym ruchem transferowym będzie skrzydłowy? Oby. Jeśli nie, to kogoś na środek, w każdym razie najlepiej takiego grajka, który od razu wskoczy do pierwszego składu.
zobacz więcej
Postów: 6189

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:34, #12 Zwiń/Pokaż komentarz RedDiabełek
żaden hulk,Dzsudzsák..

Hazard-- młody ale drogi.. i jak napisał Lex Fox woli arsenal..

Bale-- wyśmienity gracz.. młody Giggs.. ale Tottenham go nie puści..

zostaje Young i Sanchez chyba bym wolał tego drugiego :)
Postów: 1480

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:34, #11 Zwiń/Pokaż komentarz pablo1987
dobrze sie czytalo oby wiecej takich felietonow
Postów: 932

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:31, #10 Zwiń/Pokaż komentarz Zgley
Bardzo dobry felieton (? :P). Faktycznie, przydałby nam się jakiś porządny skrzydłowy, bo sam Nani i Valencia, który akurat jest teraz kontuzjowany i będą mogli grać co mecz, musi być jakiś Trzeci. Kto to mógłby być? Sam nie wiem, ale najbardziej pasuję mi tu Gareth Bale, ale z nim może być problem, który sam opisałeś i Ashley Young też wydaje mi się odpowiednią osobą, bo jak Bale też gra na co dzień w Premier League. Pożyjemy-zobaczymy...
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:28, #9 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4
Media w wyniku kontuzji Valencii i wyjazdu Parka oraz zbliżającej się pomalutku emerytury Giggsa roztrząsają ostatnio konieczność wzmocnień na skrzydłach w United ja również bym nie pogardził potencjalnymi wzmocnieniami na tym polu jednak jak ostatnio czytam wywiady z Sir Alexem w , których Boss wypowiada się o tym iż tłumaczy graczom dlaczego muszą usiąść na ławce a samemu trenerowi sprawia ból , że musi kogoś nieustannie pomijać i na dodatek dodaje iż ma problem bogactwa to wierzyć mi się nie chce iż Szkot zdecyduje się na taką zagrywkę z którymś ze wspomnianych w felietonie graczy raz , że postawił by się w jeszcze większej odpowiedzialności za zamknięcie drzwi do składu takim talentom jak Obertan czy Bebe a przede wszystkim Cleverley a dwa to , że Boss nawet ze wzmocnieniami na środek pola gdy była zapalna tego potrzeba nie ruszył bo wierzył w powrót Andersona do formy i nadal wierzy w powrót Hargo do składu tak samo zapewne jest z młodymi skrzydłowymi dlatego ja sobie wielkich nadziei na transfery nie robię a i nie będę miał pretensji do Bossa jak nawet grosza nie wyda w tym okienku czy w następnym na transfery grunt by Welbeck i Cleverley wrócili.
Postów: 1514

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:27, #8 Zwiń/Pokaż komentarz bolsik5
Dobry tekst- śmieszny.

Co do Bale, to dziś czytałem, że eureka!!! City go chcą, ale sam Mancini mówi, że ciężko go będzie kupić, więc dla nas będzie to raczej niemożliwe.

"Jakżesz byłoby pięknie, gdyby Naszego nieocenionego Giggsa zastąpiłby jego rodak i przejąłby jego numer"
I tu mnie uraziłeś, jak dla mnie to nikt nie zasługuje na przejęcie numeru 11, bo nikt inny od 1992 roku go nie miał.

Ogólnie to potrzebujemy skrzydłowego, ale tak naprawdę, to jeśli go kupimy i Giggs przedłuży kontrakt to będziemy mieć 5 dobrych skrzydłowych, a w takim przypadku nie należy liczyć na to, że przyjdzie do nas Young.
Postów: 6242

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:25, #7 Zwiń/Pokaż komentarz wielkifanMU (1/3)
Cóż, moim zdaniem musimy po prostu poczekać do końca sezonu. Wcześniej czy później i tak na Old Trafford z Pucharu Azji musi wrócić Park, więc nie ma co histeryzować, bez przesady. Valencia ma wrócić pod koniec lutego, nie wiadomo jak będzie się prezentować po kontuzji. Jednak w razie wypadku mamy wciąż dobrego, starego Giggsa na ławce, aż tak źle nie jest.

Reasumując: Moim zdaniem najlepiej Poczekać do końca sezonu i podjąć decyzję ! Na razie nie ma co się rozpalać
Postów: 1703

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:20, #6 Zwiń/Pokaż komentarz SLU
Bardzo ciekawy felieton. Bardzo mi się podobały oceny poszczególnych piłkarzy przymierzanych do Manchesteru United
Postów: 3415

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:18, #5 Zwiń/Pokaż komentarz Adamyo
Glazerowie zapewniają że kasa na transfery jest. Ferguson nigdy się na nich nie skarżył, przeciwnie wychwalał ich i potwierdzał że zawsze ma tyle pieniędzy ile chce a sądząc po tym jak je wydaje(7 mln. funtów za Bebe) przekonał mnie o tym.

Najbardziej chciałbym widzieć na lewym skrzydle Garetha Bale'a ale szczerze wątpię żeby zagościł na Old Trafford. Po pierwsze Redknapp go nie wypuści musiałby być debilem. Po drugie Redknapp go nie wypuści a po trzecie...

Zdecydowanie bardziej prawdopodobny jest transfer Ashleya Younga, który z chęcią chciałby zapewne walczyć o najwyższe trofea. Tylko że jak Park wróci z Azji to kto będzie grał na lewym skrzydle?

Bardzo natomiast chciałbym widzieć w naszych szeregach Alexisa Sancheza który zaimponował mi grą w roku 2010 zwłaszcza na mundialu no tylko chłopak jeszcze nigdy nie grał w Premier League i zderzenie z brutalnością tej ligi może być dla niego jak zderzenie z betonem.

Jest jeszcze jeden skrzydłowy którego chciałbym zobaczyć w czerwonej koszulce a którego nie ma w powyższym felietonie. Chodzi mi o Wladimira Weissa juniora oczywiście. Uważam że ten zawodnik pod okiem dobrego trenera(Ferguson) wskoczyłby w mgnieniu oka do światowej czołówki.

No ale na jakim transferze się skończy jeżeli w ogóle na jakimś się skończy przekonamy się już niedługo. Edytowano: 12 stycznia 2011 roku, 20:20
zobacz więcej
Postów: 1369

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:18, #4 Zwiń/Pokaż komentarz łosiu.15
super felieton;p
tez zgadzam sie z tym ze potrzeba nam klasowego skrzydlowego np Bale;p moim zdaniem bylby znakomity;p
a co do Valenci to jeszcze wroci trzeba troszke czasu ale wieze w niego;p!!!.
Postów: 2856

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:14, #3 Zwiń/Pokaż komentarz sclorrer
Świetny felieton, naprawdę - jeden z lepszych, jaki ostatnio czytałem :)

Co do skrzydłowych, moimi faworytami są Bale (jakże by inaczej) i Hulk.
Mieć Bale'a w swoim zespole to by było coś wspaniałego, z pewnością godnie by zastąpił Giggsa przez niemniej jak 10-15 lat.
Lecz powiedzmy sobie szczerze - Bale jest wręcz nie do wyciągnięcia, Rendkapp na stówę go nie odda.

Przejdę do opcji Hulka - duży, silny, szybki z poootężnym wręcz strzałem, bramkostrzelny.
Lex Fox, mówisz - napastnika Nam nie trzeba - to prawda, lecz ja Hulka postrzegam bardziej jako właśnie skrzydłowego, a napastnika tak... ewentualnie.

Zwolennikiem transferu Younga nie jestem, lecz nie umniejszam jego umiejętności :)
Alexis Sanchez też - po prostu, jakoś mi nie pasują...

Hazardem bym nie pogardził, lecz jak mówiłem, moimi faworytami są Bale, Hulk no i ewentualnie Dzsudzsak, który w tym sezonie po prostu rozpieprza system.

Jeszcze raz brawa za ten tekst, brawo!
Postów: 355

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:13, #2 Zwiń/Pokaż komentarz Drake
Ja to widzę tak : Giggs odchodzi po sezonie , w jego miejsce przychodzi Sanchez lub (oby!) Hazard , Rudy i Hargreaves odchodzą , a my ściągamy ofensywnego playmakera z najwyższej półki i PL&LM nasze ;P .
Postów: 6189

Napisz PW
dodano: 12.01.2011, 20:12, #1 Zwiń/Pokaż komentarz RedDiabełek
Ja chce Sancheza :D albo Younga :p
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.