CHAMPIONS 20 TIMES

QUIZ

Boże Narodzenie i Nowy Rok to dla Premier League gra na pełnych obrotach. Zobacz czy wiesz... ROZWIĄŻ QUIZ

+ +1 - Kogo to obchodzi?

Publicystyka eit @17.04.2011, 16:50 | Przeczytano 9889 razy

Kogo to obchodzi?
Jeśli tego samego dnia, tego samego wieczoru odbywają się derby jednego z najważniejszych piłkarsko miast Anglii oraz niby-derby dwóch oddalonych o 600 kilometrów hiszpańskich metropolii, derby, których stawką jest awans do finału drugiego najważniejszego trofeum angielskich boisk oraz niby-derby, gdzie stawką jest praktycznie dawno rozstrzygnięty triumf ligowy i, o zgrozo, szansa na wyleczenie kompleksu i bardziej komfortowa sytuacja psychologiczna drużyny, derby, gdzie tradycja ściera się z pieniądzem oraz niby-derby, gdzie pieniądze i tradycja żyją w pełnej zgodzie, to które z nich powinny interesować świat piłkarski, dziennikarzy, purystów, kibiców, a nawet osoby, które z futbolem na co dzień są na bakier? Kogo wczoraj obchodziły derby Manchesteru, czyli dla obu drużyn jedno z decydujących spotkań obecnego sezonu? Kogo?

Kto w ogóle nazwał mecz Realu Madryt z Barceloną derbami? Powtórzę: Madryt i Barcelonę dzieli 600 kilometrów. Słownie: sześćset. Nawet polska wikipedia sprzeciwia się całej Hiszpanii, twardo twierdząc, że: piłkarskie derby to mecz piłki nożnej dwóch drużyn z jednego miasta lub regionu. Dlaczego mecz dwóch hiszpańskich potentatów przedkłada się ponad derby Manchesteru? Dlaczego Hiszpania, gdzie o wszystkim decydują dwa zespoły, jest ważniejsza niż Anglia, gdzie prawdziwe, emocjonujące widowisko (w przeciwieństwie do meczu do jednej bramki) potrafi stworzyć w porywach nawet 7 zespołów. Co tam: nawet cała liga!

Dlaczego, kiedy dzisiaj włóczę się po portalach sportowych, niusy dotyczące Derbów Europy i tych o półfinałowych derbach Manchesteru widzę w stosunku 6:1? Dlaczego czerwona kartka Albiola jest ciekawsza/lepsza/ważniejsza/bardziej ekscytująca* niż czerwo Paula Scholesa? Dlaczego niesportowe zachowanie Messiego, który ośmielił się kopnąć futbolówkę w stronę kibiców Realu jest ciekawsze/lepsze/ważniejsze/bardziej ekscytujące* niż spięcie pomiędzy Ferdinandem a Ballotellim, mające miejsce tuż po końcowym gwizdku Mike’a Deana? Dlaczego rozpaczliwa pogoń Realu, który bramki potrzebował do przerwania niechlubnej serii, jest ciekawsza/lepsza/ważniejsza/bardziej* ekscytująca aniżeli, może mniej, ale nadal rozpaczliwa, pogoń Manchesteru United, który bramkę strzelić musiał?

Dlaczego mecz Realu Madryt z Barceloną to Gran Derbi, Derby Europy? Argument, że są to najbardziej utytułowane kluby w Europie spuszczam z wodą w klozecie. Jest wiele innych zespołów, których gabloty klubowe są upchane do ostatniego miejsca wszelakimi trofeami. Wystarczy wymienić Ajax, Milan czy nawet Liverpool. Dlaczego więc dwóch finałów Ligi Mistrzów, w których zagrały Milan oraz Liverpool, nie okrzykiwano Derbami Europy, nie nazywano meczem, który trzeba obejrzeć?

Barça i Real zremisowali, w lidze hiszpańskiej nic się nie zmieniło.

Manchester United stracił wczoraj szansę na potrójną koronę. Manchester City zyskał szansę na uratowanie sezonu. Jednak.. kogo to obchodzi?

*niepotrzebne skreślić

Tagi: Barcelona, Derby, FA Cup, Felietony, Kibice, Manchester City, Półfinały, Real Madryt, Telewizja

Komentarze (73) Obserwuj Dodaj opinię

Postów: 139

Napisz PW
dodano: 21.04.2011, 15:08, #73 Zwiń/Pokaż komentarz Beniek.19
Ja za derby europy nie wiem nawet dlaczego ale uznałbym mecz albo ManU - Barca albo Milan - Liverpool
Postów: 597

Napisz PW
dodano: 19.04.2011, 14:20, #72 Zwiń/Pokaż komentarz Morphy
Mnie denerwuje tylko jedno. Nazywanie meczu Real vs Barca derby Europy... do cholery! Jak był mecz Manchester vs Chelsea to była bitwa o Anglię a jak jest Real vs Barca to powinno być bitwa o Hiszpanię. O Europę to jakby spotkały się potęgi z dwóch różnych krajów: Man Utd vs Real/Barca.

Nie ma co się tym przejmować, że tv się jara nimi. Tam jest dużo gwiazdeczek. Nie ma co mówić o potędze PL bo wystarczy spojrzeć na LE czy LM. I jakich drużyn tam najwięcej zobaczymy?
Barca i Real odjechały od nas, nie ukrywajmy tego.
Postów: 2896

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 18:41, #71 Zwiń/Pokaż komentarz MadGreg
Co to za pytanie, czy Real i Barca poradziłyby sobie w PL. Gdyby babka miała wąsy, to by dziadkiem była... Oni są z Hiszpanii, grają hiszpański futbol i grają w hiszpańskiej lidze. LaLiga to liga zdominowana przez dwa zespoły, które się nienawidzą nie tylko przez fakt grania w jednej lidze, czy walki w zdominowanej przez nich lidze o tytuł mistrzowski. Jest tu także kontekst polityczny, bo Real reprezentuje Hiszpanię jako część królewską, a Barca reprezentuje Katalonię, która chce odłączyć się od królewskiej Hiszpanii. Walka pomiędzy tymi drużynami w pewien sposób symbolizuje walkę obu części państwa.
Gran Derbi to tylko słowo opisujące wydarzenie, a nie samo wydarzenie.
Postów: 3415

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 16:56, #70 Zwiń/Pokaż komentarz Adamyo

6quarg napisał:

od tego czasu w finale 17 razy grała drużyna z Anglii, a tylko 12 razy hiszpańska, tak dla przypomnienia


Dlatego że wcześniej nie grały zespoły angielskie to wygrywały hiszpańskie i dlatego Real ma 9.
Nie ważne jak je zdobył, chodzi o to że zdobył.

6quarg napisał:

sukcesy drużyn Hiszpańskich mogą się wiązać także z tym że do meczy ligowych mogą się prawie nie przygotowywać, a do takich "gran derbi' mogą trenować miesiąc wcześniej.


No to dlatego spotkanie drużyn które walczą o cokolwiek w tej hiszpańskiej lidze jest z góry zakładane za wyjątkowe bo to jest jedyny mecz który w Hiszpanii się liczy.
Postów: 2856

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 15:58, #69 Zwiń/Pokaż komentarz sclorrer


Hergreaves4 napisał:

Barcę zaczęły by nękać kontuzje (...) ich ławka jest kruciutka


LosBlancos22 napisał:

Real ma słabą ławkę?
Edytowano: 18 kwietnia 2011 roku, 15:59
Postów: 15

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 15:02, #68 Zwiń/Pokaż komentarz LosBlancos22
Real ma słabą ławkę?
Arbeloa,Lass,Kaka,Higuain,Adebayor
Rzeczywiście słaba
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 14:57, #67 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4

LosBlancos22 napisał:

Dlaczego Real miałby sobie nie poradzić w PL?
Gra Realu przypomina angielski styl. Bez problemów poradzili sobie z Tottenhamem.


W lidze mistrzów uwierz ale angielskie zespoły grają kompletnie niepodobnie do siebie samych co w lidze to jest niebo a ziemia.

Natomiast pytanie czy Real albo Barca poradziłyby sobie w PL jest bezsensowne.

Poradziłyby sobie na pewno lecz nie od razu z pierwszym rokiem bo co Real to Real ale Barcę zaczęły by nękać kontuzje w wyniku ostrzejszej gry a ich ławka jest kruciutka i już jak jeden z tej 11-stki nie gra to ledwo wygrywają po 1:0.

Lecz po kilku latach bez problemu oba zespoły by się przystosowały i podejżewam iż z United zdominowali by ligę.

Barca,United i Real to obiektywnie rzecz biorąc w tej chwili trójka najlepszych klubów niezaleznie od poziomu lig w , których grają.
Postów: 15

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 14:48, #66 Zwiń/Pokaż komentarz LosBlancos22

Dodano: 17 kwietnia 2011 roku, 21:37

SLU napisał:

Chciałbym zobaczyć Real i Barcelonę grającą przez jeden sezon w Angielskiej Ekstraklasie.


Dlaczego Real miałby sobie nie poradzić w PL?
Gra Realu przypomina angielski styl. Bez problemów poradzili sobie z Tottenhamem.
Postów: 13624

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 08:55, #65 Zwiń/Pokaż komentarz ozgur
Ja uważam, że mecz Barcy z Realem to zdecydowanie coś więcej niż nasze spotkanie z City!
gdyż mierzą się dwa wielkie kluby i toczą bitwę o Hiszpanię, a my z City to na dobrą sprawę dopiero od tego sezonu o coś gramy! Wcześniej mieli środek tabeli i wielkiej fascynacji być nie mogło!

Jednak z drugiej strony jak porównamy mecz Barcy z Realem do spotkania United z LFC to wychodzi nam na to, że Hiszpania staje się mała, a Anglia pokazuje piękno gry w najwyższym wydaniu!
Postów: 2310

Napisz PW
dodano: 18.04.2011, 03:05, #64 Zwiń/Pokaż komentarz carisma
owszem był to wielki pojedynek, większy niż derby Manchesteru, ale media jak przystało w tym sezonie mocno go wywyższyły, a eit o tym napisał i ma racje
Postów: 975

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:38, #63 Zwiń/Pokaż komentarz 6quarg

Adamyo napisał:


Ok. Nie znam klubów które wygrały by swoje ligi więcej niż np. Real. Być może LaLige było i jest łatwiej wygrać ale nie zmienia to faktu że Real wygrał 9 razy LM, ponad 30 ligę, Barcelona również sporo razy tryumfowała.


zespoły angielskie w lidze mistrzów zaczęły grać dopiero od 66, wcześniej były to rozgrywki mistrzów 5 krajów (Hiszpanii, Portugalii, Francji, RFN i Włoch) od tego czasu w finale 17 razy grała drużyna z Anglii, a tylko 12 razy hiszpańska, tak dla przypomnienia

przypominam również że w Hiszpanii są zupełnie inne systemy rozliczeń za pieniądze z transmisji, w Angli ostatnia drużyna dostaje 40, 1. 80 mln, w Hiszpanii Real 220 mln a Barcelona 215 a najsłabsza 5, czy choćby 3. Atletico 65 mln czy 4. Valencia 30


sukcesy drużyn Hiszpańskich mogą się wiązać także z tym że do meczy ligowych mogą się prawie nie przygotowywać, a do takich "gran derbi' mogą trenować miesiąc wcześniej.

manfanman napisał:

panie Elt derby europy(barca vs real) maja wiecej podtekstow i zawisci niz my z looserpoolem. Widziales kiedykolwiek aby c+ robilo studio przedmeczowe przy jakims meczu PL? A wczoraj zaprosili nawet konkurencje(polsat) do studia.

a co mnie obchodzą pseudopodteksty? w [***] mam "świętą wojnę", bo to zabawa dla kiboli, nie dla kibiców, Liverool jeszcze niedawno był drużyną dużo lepszą od Realu i Barcelony, Man UTD tak samo, by Barcelona mogła zajść na szczyt potrzebowała 500 juniorów na rocznik i miliarda euro wydanych na transfery, o Realu już nie mówię, bo ta drużyna jest w 90% budowana na pieniądzach
zobacz więcej
Postów: 209

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:22, #62 Zwiń/Pokaż komentarz Clint

dalow napisał:

Dlatego podpisuje się pod tekstem autora,dodając że derbami europy powinno się nazywać pojedynek dwóch najlepszych Europejskich drużyn tzn. Manchesteru United i FC Barcelony!!


No ale wtedy to czy te proponowane przez Ciebie "derby Europy" się odbęda w dużej mierze zalezy od losowania Ligi Mistrzów, bo w lidze przecież się nie spotkają, chyba że powstanie kiedyś jakaś liga hiszgielska, albo angszpańska :) Żeby były derby to musi być pewność ze spotkanie się odbedzie, musza to byc zespoly z tych samych lig, poza tym dwie drużyny z różnych krajów to nie ma takiego napięcia, takiej elektryczności między miastami...

Także, wychodzac z zalozenia ze liga hiszpańska i liga angielska to najlepsze ligi, to ich najlepsze zespoły powinny być własnie uczestnikami tychże derbów, czyli albo Real - Barca (tu wybór jest oczywisty, nie ma dwoch innych najlepszych hiszpanskich druzyn) albo....no własnie, kto z Anglii?

Zaloze sie ze jakby zrobić sonde: "podaj dwa najlepsze zespoly z Hiszpanii" to 100% glosow byloby na Real i Barce, ale jakby zrobic takie coś z Anglią to ćwierć głosów na MU -Liverpool, ćwierć na Chelsea - MU, ćwierć na MU - Arsenal, a ćwierć na CFC - Arsenal. To, że MU jest najlepszy w Anglii to wiadomo, ale kto z nim? LFC jest najbardziej utytułowany z wielkiej czwórki poza MU, ale ostatnie 20 lat w ich wykonaniu były żalosne (z wyjątkiem pucharu LM w 2005), Chelsea w ostatnich kilku sezonach jest bardzo mocna, ale w momencie gdy Giggs jako dzieciak jeszcze rozwalał rywali, to o The Blues slyszeli chyba tylko oni sami. Arsenal niby jest pośrodku - jest i utytułowany i mocny, ale za mało utytułowany i za mało mocny, wyobraża sobie ktoś w Realu albo w Barcy takiego babola jak zrobili AFC w meczu z Newcastle, z 4:0 na 4:4 zremisować?

Krótkie przesłanie, najczesciej wymienione jako "najwybitniejsze" sa zespoly Barcy, Realu i MU. AC Milan, LFC, Bayern Monachium, Arsenal, Juventus, Inter też ma swoją markę, ale to nie to, to jak dla mnie półka niżej. A więc, powtarzam, za "Świętą Trójcę" generalnie uważa się Barce, Real, MU. Biorąc pod uwage ze dwa z wymienionych tu zespołow graja w tej samej lidze to chyba wiadomo jakie derby maja większe wziecie. Jakby Arsenal albo LFC byli tacy [***]isci sezon w sezon jak MU to wierzcie mi, że powstałyby "Drugie Wielkie Derby Europy". MU po prostu nie ma rywala w swojej lidze. Real ma Barce, a Barca ma Real. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 22:26
zobacz więcej
Postów: 10373

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:14, #61 Zwiń/Pokaż komentarz Eric Djemba-Djemba
no właśnie - KOGO TO OBCHODZI... się srarceloną przejomwać
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:12, #60 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman
panie Elt derby europy(barca vs real) maja wiecej podtekstow i zawisci niz my z looserpoolem. Widziales kiedykolwiek aby c+ robilo studio przedmeczowe przy jakims meczu PL? A wczoraj zaprosili nawet konkurencje(polsat) do studia.

Kocham united ale nigdy nie powiem jak zaslepiony w united fanatyk ze fa cupy i inne puchary angli sa wazniejsze niz gran derby tylko dlatego ze gramy z shity czy looserpoolem. Dwie druzyny dwa swiaty, dwojka z trojki najlepszych trenerow na swiecie. Czego chciec wiecej?
Postów: 32

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:04, #59 Zwiń/Pokaż komentarz dalow
Moim zdaniem autor tekstu ma rację,dlaczego derby Realu Madryt i FC Barcelony są nazwane "derbami Europy" ?? Są to dwa kluby z jednego kraju, więc ich pojedynek powinien być nazwany albo "DERBY HISZPANII",albo "BITWA O HISZPANIĘ" ,podobnie jak został nazwany pojedynek Chelsea Londyn FC i Manchesteru United (Naszej ukochanej drużyny).A odnośnie niektórych komentarzy, derby Fulham i Chelsea są od takimi "derbami"(W Londynie jest bardzo dużo drużyn jak na stolicę przystało), za to derby Manchesteru są walką dwóch silnych drużyn, (powiedzmy sobie szczerze że City jest z roku na rok coraz lepsze) które aspirują do mistrzostwa i ich pojedynek może mieć duży wpływ na końcowy układ w tabeli.Dodatkowo był to pojedynek o finał Pucharu Anglii więc smaczków nie brakowało np. czerwień dla Paula czy ten wspaniały wolny Naniego. Dlatego podpisuje się pod tekstem autora,dodając że derbami europy powinno się nazywać pojedynek dwóch najlepszych Europejskich drużyn tzn. Manchesteru United i FC Barcelony!!
Postów: 209

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 22:02, #58 Zwiń/Pokaż komentarz Clint
SLU

Nie rozumiem, co ma Barca i Real do pozostałych drużyn z którejkolwiek ligi?
Przecież to nie jest wina ani Barcy ani Realu że te wszystkie Espanyole, Gijony nie gniotą się wzajemnie tak jak Bolton, Sunderland, Everton u nas. Barca i Real robią swoje, przynajmniej Barca w ostatnich latach w LM zachodzi bardzo daleko, wiec co ma piernik do wiatraka to nie wiem. Może chodzi Ci o to, że więcej zespołów z Anglii występuje rokrocznie w fazie pucharowej LM, z tym można się zgodzić, przyznaję, ale to znowu nie ma nic do Barcy, bo Barca nie odpowiada za ligę ani liga za Barcę, oni żyją własnym życiem, co pokazuje dobitnie to, że Barca radzi sobie dobrze zarówno w kraju, jak i na kontynencie (w tym roku Real również). Napisałbym, że dwie drużyny z Hiszpanii są połową najlepszej 4 w Europie bo niby tak jest, ale angielskie drużyny wykosiły się wcześniej, siłą rzeczy w meczu MU i CFC jedna drużyna musiała odpaść, wiec gadanie "oo, tylko jedna drużyna angielska w półfinale, a z Hiszpanii aż dwie" jest jakimś absurdem, ale nie o to tutaj chodzi :D

Dlaczego umiejętności Messiego zależą od jakiegoś idiotycznego kryterium czy umiałby grać w lidze angielskiej? To może umiejętności Rooneya zależą od tego czy umiałby grać w hiszpańskiej? Nie wiadomo jak radziłaby sobie Real i Barca w lidze angielskiej, ale widze ze większość już zakłada, że "takie Stoke albo Wolves na pewno by mogło im urwać punkty". Skoro MU kilka razy grało z Villarealem i zawsze bodajże padał remis to wychodzi na to, że i grając w lidze hiszpańskiej nie pojechalibyśmy na wakacje. A o ile dobrze pamiętam, świetnie radzące sobie Fulham przegrało z Atletico Madryt w finale LE. Nie jestem fanem ligi hiszpańskiej, ale troche obiektywizmu. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 22:07
zobacz więcej
Postów: 220

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:48, #57 Zwiń/Pokaż komentarz Piwo
Manchester United vs Liverpool
Milan vs Inter Arsenal vs Tottenham(to zawsze był ważniejszy mecz niż potyczki z chelsea) Celtic vs Rangers. To są mecze godne "Gran Derbi" kto choć troche sie interesuje piłką,wie dlaczego. Real vs Barca są nazywane takim mianem bo są. Derby Hiszpanii tak powinni sie nazwać, tak jak "Derbami Polski" są mecze Legia vs Lech Legia vs Wisła czy w Anglii Manechester United vs Arsenal
Postów: 3415

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:48, #56 Zwiń/Pokaż komentarz Adamyo

eit napisał:

Nie są.


Ok. Nie znam klubów które wygrały by swoje ligi więcej niż np. Real. Być może LaLige było i jest łatwiej wygrać ale nie zmienia to faktu że Real wygrał 9 razy LM, ponad 30 ligę, Barcelona również sporo razy tryumfowała.

W tych klubach grali jedni z najznamienitszych piłkarzy świata, historii piłki nożnej.

Być może jednak nie są to najbardziej utytułowane kluby, choć w to wątpię, ale jak później napomknąłem są to najbardziej rozpoznawalne kluby na świecie, największe marki dlatego też mecz pomiędzy nimi uznawany jest za wielki klasyk, tak wielki że lepszego meczu w Europie rozgrywającego się cyklicznie nie znajdziesz.

Poza tym przez to że są jedynymi zespołami które sie liczą w LaLiga to ich mecz jest wyjątkowy ale też nie przez przypadek bo poziomu im nie można odmówić. Wczoraj meczyk był całkiem niezły.
Postów: 220

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:46, #55 Zwiń/Pokaż komentarz Piwo
Manchester United vs Liverpool
Milan vs Inter Arsenal vs Tottenham(to zawsze był ważniejszy mecz niż potyczki z chelsea) Celtic vs Rangers. To są mecze godne "Gran Derbi" kto choć troche sie interesuje piłką,wie dlaczego. Real vs Barca są nazywane takim mianem bo są. Derby Hiszpanii tak powinni sie nazwać, tak jak "Derbami Polski" są mecze Legia vs Lech Legia vs Wisła czy w Anglii Manechester United vs Arsenal
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:41, #54 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Adamyo napisał:

ponieważ są to dwa najbardziej utytułowane kluby w historii.


Nie są.
Postów: 3415

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:34, #53 Zwiń/Pokaż komentarz Adamyo
"Kto w ogóle nazwał mecz Realu Madryt z Barceloną derbami?"

Wynika to z tego że są to najbardziej utytułowane zespoły w futbolu i dlatego mecz pomiędzy nimi nazywamy Derbami nie Madrytu, nie Barcelony bo od tego są Atletico i Espanyol ale Derbami EUROPY ponieważ są to dwa najbardziej utytułowane kluby w historii.

Według mnie określenie "derby" należy traktować z przymrużeniem oka.

Co w ogóle szanownemu autorowi przeszkadza że większość stron zwraca uwagę na gran derbi? Niech sobie o tym piszą. Ważne jest to co ty myślisz a nie to co myśli ogół(cytat z filmu "Zemsta Frajerów") Dla prawie całej Europy ważniejszy jest mecz pomiędzy dwiema najbardziej rozreklamowanymi zespołami ale nie dla nas.

Myślę że jesteś troszeczkę przewrażliwiony. Dodano: 17 kwietnia 2011 roku, 21:37

SLU napisał:

Chciałbym zobaczyć Real i Barcelonę grającą przez jeden sezon w Angielskiej Ekstraklasie.


Dajcie już temu spokój.

A ciekawe jak grałby tam Manchester. Tam gdzie gra opiera się na "pięknym" futbolu, licznych wymianach piłki i pozycyjnemu atakowi itd. Real i Barca grają w Hiszpanii i są drużynami ułożonymi pod Hiszpańskie standardy. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 21:38
zobacz więcej
Postów: 2447

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:11, #52 Zwiń/Pokaż komentarz raf83 (2/3)
to ze dziennikarze sie podniecaja meczami bercy i realu wiado nie od dzis.pamietam jak jakis czas temu w weekend druzyny graly sobie w hiszpanii z jakimis prawdziwkami w sobote a w niedzile byl mecz na szczycie miedzy chelsea i city a w poniedzialek ku mojemu zdziwieniu pokazali bramki z soboty a o niedzielnym meczu w angli cisza.jesli chdzi o wczorajszy mecz to na wembley to nie bylo to porywajace widowisko ,mecz byl slaby a co najwazniejsze mierzyly sie:druzyna z niespotykana historia ,tworzona przez lata ktora zna kazdy kibic na swiecia z druzyna...no wlasnie stworzana sztucznie bez historii i osiagniec,tradycji ,przeplniana przplacanimi najemnikami nic wiec dziwnego ze dziennikarze wiecej czasu i miejsca meczowi DWÓCH wielkich druzyn. a sam ferguson wciaz powtarza ze mecze z city nie sa prawdziwymi derbami.
co do wczorajszego meczu to najbardziej mnie wkurza to ze tym smieciom z FA a szczegolnie jednemu(wielkiemu kibicowi city) powiodl sie plan i przy zielonym stoliku pomogli temy sztucznemu tworowi.niestety przypomina mi to rozgrywki z naszej ekstraklasy gdzie na wynik maja wplyw nieuczciwi dzialacze.
Postów: 1703

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 21:01, #51 Zwiń/Pokaż komentarz SLU
Zgadzam się z tym co jest napisane w felietonie. Wkurwia mnie to że gdy włączę wiadomości sportowe jest pi[...]olenie o "Gran Derby" czy jak się to tam zwie a o FA Cup nie było żadnej wzmianki. Kiedyś już o tym pisałem ale co mi szkodzi napisać jeszcze raz. Chciałbym zobaczyć Real i Barcelonę grającą przez jeden sezon w Angielskiej Ekstraklasie. Messi pewnie skończył by karierę ze względu na wielokrotne połamanie kończyn, chyba że wyrobił by się jak Ronaldo. Co różni obie ligi? To że w Anglii gra jest bardzo wyrównana, w tabeli jest niewiarygodny ścisk, czasami 1 pkt wystarczy aby przeskoczyć o kilka miejsc, a w Hiszpanii grają tak naprawdę tylko dwie drużyny
Postów: 30

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:55, #50 Zwiń/Pokaż komentarz Michas7
Ojej, znów kórwa kompleks Barcelony? I to akurat po porażce MU?
Postów: 326

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:52, #49 Zwiń/Pokaż komentarz Darek_AG

OrzechMU napisał:

Mecz Realu z Barceloną powinien nazywać się Derbami Hiszpanii, Hiszpanów.


czyli w takim układzie każdy mecz w Polsce czy gdziekolwiek na świecie gdzie grają drużyny z tego samego państwa powinny być nazwane derbami :)

Czyli np. Lech Poznań grający z Górnikiem Zabrze powinien być derbami Polski :)
Postów: 2244

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:43, #48 Zwiń/Pokaż komentarz OrzechMU
Osobiście uważam że żadne spotkanie nie powinno być derbami Europy, bo niby czemu mamy to tak nazywać. Mecz Realu z Barceloną powinien nazywać się Derbami Hiszpanii, ale nie Europy. Dla mnie kibica Manchester United na pewno ciekawsze są starcia na linii United-Liverpool lub United-City niż mecze Hiszpanów.
Postów: 209

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:34, #47 Zwiń/Pokaż komentarz Clint
wielkifanMU

Nie, bo nie było powodu by taki mecz puszczać, bo niby kiedy? W którejśtam rundzie Carling Cup? Juz nie mowiac o tym ze prawa do transmisji ligi ma tylko C+, a w LM, w czasach gdy transmitowała je TVP, MC nie było nawet w pierwszej 6 najlepszych w Anglii. Nawet ten półfinał Pucharu Anglii to trochę mało. Finał to co innego, pamietam ze calkiem niedawno (rok albo dwa) leciał finał pucharu Włoch.

Można by mieć pretensje, gdyby to był finał Pucharu Anglii i tam spotkałyby się MU i MC. Wtedy miałbym, tak jak Ty, pretensje, ale w takiej sytuacji rozumiem wlodarzy TV. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 20:35
Postów: 6242

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:16, #46 Zwiń/Pokaż komentarz wielkifanMU (1/3)
Trzeba przyznać, że starcia pomiędzy Realem a Barceloną są wyjątkowo emocjonujące, ale czy derby Manchesteru, czy tam Londynu są gorsze ??

Tutaj się muszę zgodzić z autorem. Wszyscy puszczają się na tą "wielką" Farselonę i Ligę Hiszpańska, że to jest niepojęte. Mało tego, nawet finałowy mecz Pucharu Króla pokażą w telewizji publicznej TVP 1.

A ja się pytam, czy starcie pomiędzy Manchesterem City, a Manchester'em United, było kiedykolwiek transmitowane przez naszą telewizję ?? Nieeee.
Postów: 406

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 20:09, #45 Zwiń/Pokaż komentarz szajba36
A czy tak jest źle? Przynajmniej mniej sezonowców panoszy się po forach United, którzy lgną do Realu i Barcelony jak muchy do światła...

Ale niestety po tym sezonie to się zmieni... Kiedy United zdobędą mistrza i wygrają Champions League:)

Glory Man United!
Postów: 310

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:52, #44 Zwiń/Pokaż komentarz daniel111
To są Derby Europy czyli nazwa jak najbardziej wskazana. Dużą rolę odegrało tutaj to, że z tych silniejszych lig tylko w Hiszpanii mamy takie dwie drużyny silniejsze od pozostałych a w Anglii byłby problem z wybraniem takich dwóch drużyn na przestrzeni całej historii.
A ta stała obecność Barcelony i Realu w mediach zaczyna działać mi trochę na nerwy ale to jest spowodowane tym, że mają gwiazdki na każdej swojej pozycji ale co z tego, My nie mamy a gramy lepiej od nich.
Postów: 2382

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:50, #43 Zwiń/Pokaż komentarz lukimanutdfan

PiT7 napisał:

Osobiście jestem za tym, aby Real wygrał Puchar Króla i wyeliminował Barcelonę w LM. Mogło by to spowodować zakończenie tej medialnej ery Barcelony.


Nie, niestety nie. Sezonowcy i "fahofcy" zawsze znajdą dziurę w całym. W zeszłym roku bezczelny Mou przecież postawił autobus w bramce. Barca przez to nie mogła wygrać i odpadła. Zapewne sami wiecie jaka krytyka spadła na Jose, jakie tłumaczenia. Tak już będzie przez jakiś czas.

Swoją drogą fascynacja Barcą przez media przypomina mi potężnego "Herculesa" z serii Dragon Ball. Kto oglądał ten wie o co mi biega:)
Postów: 209

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:45, #42 Zwiń/Pokaż komentarz Clint
Drogi Autorze

W meczu Real - Barca grały dwa Wielkie, Uznane Kluby. Najwyższa półka pod każdym względem

A w meczu na Wembley z takich Wielkich, Uznanych grał tylko Manchester United. Czemu autor tak na siłę podwyższa rangę tego spotkania (nie mowiac juz o tym ze obiektywnie bylo to spotkanie mniej emocjonujące z samej gry od Realu z FCB)?
Gdyby Chelsea grała półfinał z Fulham to mysle ze nie robiłbyś takiego szumu, a sprawiedliwość przecież by tak nakazywała. I powtórze argument ktory przytoczył Hergreaves4 - mecz Interu z Milanem też jakoś takiej pompy medialnej nie miał, mecz Lyonu z Marsylią podejrzewam że też nie, wiec nie tylko derby Manchesteru są tu "pokrzywdzone". Zresztą sam Ferguson uważa, że prawdziwe derby to te z Liverpoolem. I tu się zgodzę, bo Liverpool to nadal Wielki, Uznany klub, mimo ze ostatnio im nie idzie. Manchester City raz czy dwa uplasowało się w pierwszej 4-ce i już mamy uważać, że to ktoś na miarę Realu, Barcu lub MU czy nawet Chelsea?

Zwróć uwagę eit, że zarówno Barca jak i Real należą do 4 najlepszych zespołów Europy (tak wskazuje Liga Mistrzów), historycznie rzecz biorąc to też jedne z najlepszych z drużyn w ogóle, w dodatku wczorajszy mecz był bardzo ważny, gdyż zwycięstwo Realu dawałoby im jakieś nadzieje na tytul, zwyciestwo Barcy z kolei to byłaby już w zasadzie koronacja. Padł remis (ale bardzo ciekawe spotkanie to było, szkoda czerwonej kartki dla Realu bo grali naprawdę jak nie oni), co jest bardzo korzystne do Barcy, nie możesz mówić że nic się nie zmieniło, różnica punktów nadal taka sama, ale Real nie może już powiedzieć: "w Madrycie ich pojedziemy", ten mecz to była dla nich ostatnia szansa.

City jest znane generalnie z tego że ma [***]istego rywala w derbach i niejako "podpięcie" się pod te derby sprawia iż niektórzy mają fioła na punkcie spotkań City z MU. Na tej samej zasadzie co Liverpool - Everton. Everton to nie jest jakaś wielka potęga, "wielkie derby Merseyside" ludzie kojarzą głównie dlatego, że jest tam LFC. Blackburn - Burnley to też derby, ale NIKT poza samymi miastami się chyba nimi nie interesuje, bo nie ma tam wielkich klubów.

A w meczu Real - Barca są. Ciezko wyobrazić sobie ciekawsze spotkanie, dla mnie na chwilę obecną tylko MU - Chelsea prezentuje taki poziom jeszcze przed pierwszym gwizdkiem. Gdy siadam do meczu MU- LFC, MU - Chelsea albo właśnie Real - Barca to wiem, że nawet jak będzie 0:0 to uczestniczę w czymś wielkim, ale MU - MC? Bez jaj....a jak FC United of Manchester awansuje do Półfinału Anglii i my się tam z nimi spotkamy to powiesz, że to już szczyt szczytów i w ogóle zarówno TVP1,TVP2, TVN24, Polsat a nawet kanał z pornosami powinien to transmitować? :)

Beda jeszcze 3 mecze miedzy RM a FCB, mam nadzieje ze nie bedzie lamentu po kazdym z nich, ze za duzo Barcy w TV. Jak ktoś nie chce, niech nie ogląda, ja tam bardzo sie ciesze ze taka urodzajna wiosna jest.
zobacz więcej
Postów: 971

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:43, #41 Zwiń/Pokaż komentarz Slim94
Eit...

Zrozum. Swoim zachowaniem JESZCZE BARDZIEJ NAGŁAŚNIASZ te całe Gran Derbi , a temu jesteś chyba właśnie przeciwny...
Postów: 301

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:42, #40 Zwiń/Pokaż komentarz Liso11
El Clasico to nazwa która pojawiła się w użyciu stosunkowo niedawno (być może że w hiszpanii ma ona b. długą historię ale tego nie wiem dokładnie), Gran Derbi-Derby Europy jest nazwą wałkowaną przez media od dobrych kilku albo kilkunastu lat więc w 100% zgadzam się z "eit" i jego spostrzeżeniami w felietonie.
Postów: 43

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:40, #39 Zwiń/Pokaż komentarz PiT7
Dlaczego Derby Europy są bardziej medialne? Prawdopodobnie dlatego, że grają tam dwaj najlepsi piłkarze na świecie (Ronaldo,Messi) i osoby nie interesujące się zbytnio footballem słysząc, że będzie grała Barcelona z Realem, mają okazję oglądnąć ich dwóch na raz w akcji. Poza tym chodzi też o styl Barcelony, który wprawia w zachwyt kibica nie znającego się na piłce. Kolejną rzeczą jest Real, który uważany jest za najbardziej utytułowany klub Europy. No i na koniec nasi "kochani" sezonowcy ,którzy kibicują tym drużyną które mają ładniejszych piłkarzy, bądź fajne nazwiska. Osobiście jestem za tym, aby Real wygrał Puchar Króla i wyeliminował Barcelonę w LM. Mogło by to spowodować zakończenie tej medialnej ery Barcelony.
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:38, #38 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Slim94 napisał:

nie rozumiem Twojej nagonki na Barcę i Real , bo to chyba 2 felieton w tym miesiącu , o ile się nie mylę, także na Redlogu jest ich mnóstwo


Mylisz się. Po drugie: co ma redlog do mnie? Nic, więc nie wiem o co Ci chodzi? Przed napisaniem czegoś mam spojrzeć na devilpage, MUFC, redloga, blogi Steca i innych publicystów oraz źródła angielskie, żeby sprawdzić, czy przypadkiem ciągle się o tym nie pisze?
Postów: 106

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:38, #37 Zwiń/Pokaż komentarz fcb91
Panie Eit

Ale czemu Ty ciągle podajesz portale, które stak nparawdę są g[...]no wart? Sport, onet, wp? Tam jest więcej sensacji niż u Anny Marii Wesołowskiej...

Szkoda że jeszcze nie dodasz do tego "zacnego" grona faktu :)

A jeżeli chodzi o typowe stronki klubowe to prócz stronek realu i Barcelony nikt nie pisze o GD bo kogo to ma niby obchdozić? Ja np nie widziałem żeby Valencia pisała coś na team Gran Derby tylko pisała o swoim zwycieśtwie nad Almerią.

Wedlug mnie troszkę przesadzasz, że bardziej jest rozgłaśniane GD niż Derby Manchesteru. Bo akurat na stronkach Manchesteru/ów czy angielskich portalach BBC itp na pewno było wiecej zmianek o Derbach Anglii a nie o Hiszpanii :)

Wiec wyluzuj i napisz jakiś felieton na temat przyszłego przeciwnika Manchesteru w LM i ciesz się, że Twój klub bedzie grać w finale a i wtedy te "super extra" portale na pewno doceniom taki klub jak Manchester :)
Postów: 971

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:34, #36 Zwiń/Pokaż komentarz Slim94
Moim zdaniem ten artykuł jest bezsensowny. Dlaczego? BO TO STRONA O UNITED A NIE BARCIE I REALU!

Eit , nie rozumiem Twojej nagonki na Barcę i Real , bo to chyba 2 felieton w tym miesiącu , o ile się nie mylę, także na Redlogu jest ich mnóstwo. Tak trudno zrozumiec, że dopóki nie wygramy z Chelsea , AFC , LFC , MC i Tottenhamem po 5:0 , to media nie będą się tak interesowały United jak Barcą.
Postów: 7

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:33, #35 Zwiń/Pokaż komentarz Nando
Felieton śmiechu warty. Pewnie napisałeś go bo jesteś rozczarowany porażką własnego klubu?!
To się nazywa El Clasico czyli "klasyk". Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 19:39
Postów: 3642

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:22, #34 Zwiń/Pokaż komentarz dinos
Nie wiem o co wy się plujecie. Eit wyraża swoje zdanie i ma do tego prawo, w końcu w tym celu pisane są felietony, czyż nie? Ja się zresztą z nim zgadzam, bo mnie również drażni to, że teraz gdzie nie spojrzę, to widzę coś o "Derbach Europy". Nie ma tu żadnego hejtowania na Barcelonę, więc w sumie trudno się połapać o co z tym wam chodzi. Temat trochę wyrzuty, ale rany, jak wam się nie podoba, to nikt wam nie każe czytać.

Co do samego tekstu, to zgodzę się jednak jest na to proste wyjaśnienie. W ciągu bardzo krótkiego czasu obędą się aż 4 takie spotkania, więc wiadomym jest, że będzie to przyciągać najbardziej. Poza tym teraz Hiszpańska piłka przyciąga najbardziej i na tym będą największe zyski. Wiec niestety, ale logiczne jest, że walka Realu z Barceloną będzie teraz na topie.
Postów: 2856

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 19:16, #33 Zwiń/Pokaż komentarz sclorrer
A mnie osobiście te "derby Europy" pi[...]olą, jeżeli 1/3 świata woli "ekscytować" się tymi "wielkimi" meczami z udziałem Barcy i Realu, to proszę - ich sprawa.
Ja mam swój świat, nazywa się on Manchester United, i wszystko co z tym związane mnie interesuje, reszta schodzi na drugi plan, choć nie ukrywam, że takie faworyzowanie przez media Gran Derby mnie troszku denerwuje. Jak dla mnie to Derby Mediolanu są ciekawsze, tam wszystko może się zdarzyć, a z Derbami Manchesteru czy Merseyside to się nawet równać nie może.
Jak pisałem, mnie interesuje United, a Real i Barca niech się tam wojują, i tak zapewne Katalończycy w finale CdR wygrają 4:0, a w dwumeczu zmiażdżą Królewskich 10:2.
Pozdro. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 19:20
Postów: 133

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:59, #32 Zwiń/Pokaż komentarz Amnoder
Jak ktoś lubi derby hiszpańskie to nie wciskajmy mu na siłe że derby Manchesteru są najlepsze na świecie.
Postów: 538

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:57, #31 Zwiń/Pokaż komentarz Matt Busby
Ten artykuł po to żeby płakać czy co bo nie rozumiem? :P Niech sobie Barce nagłaśniają i wychwalają Messiego! Kocham United i United mnie obchodzi a nie będę płakał bo Barce faworyzują i artykuły wypisywał na ten temat.....
Postów: 990

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:43, #30 Zwiń/Pokaż komentarz United4ever
No i dobra, niech o nich pisza, niech im robią zdjęcia, a my poprostu wygrajmy LM.


PS. Wiem, że nawet jak wygramy Lige Mistrzow, to najlepszym zespołem Europy w nastepnym sezonie nazywana bedzie i tak Barcelonka :).
Postów: 1179

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:40, #29 Zwiń/Pokaż komentarz StonyUnited
Moim zdaniem faworyzowanie lub gloryfikowanie jak kto woli, przez media Barcelony może zakończyć tylko i wyłącznie Real Madryt. Gdyby dali radę wygrać z Barceloną w finale Pucharu Króla lub LM to media wreszcie by się opamiętały.
Postów: 203

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:35, #28 Zwiń/Pokaż komentarz Berbatow8

eit napisał:

To mi je pokaż.

Czemu wy wszyscy mylicie ms z redlogiem?


Nawet jak są dwa to i tak jest tego za dużo, nie szkoda ci czasu na to pisanie tego typu felietonów? Każdy wie, że dziennikarze spuszczają się przed Barceloną ale nic nie zrobimy.
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:22, #27 Zwiń/Pokaż komentarz eit

darek11751 napisał:

W ciagu ostatniego miesiaca juz czytam na tej stronie 3 czy 4 felieton o Barcelonie.


To mi je pokaż.

Czemu wy wszyscy mylicie ms z redlogiem?
Postów: 2896

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:06, #26 Zwiń/Pokaż komentarz MadGreg

eit napisał:

Wejdź sobie na Sport.pl. Czy gdzieś tam, obojętne. Porównaj ile pisze się o Gran Derbi, ile o meczu United - City. Proporcja 6:1. Tak, jak pisałem.

Ale ja sie pytam: "Kogo to obchodzi?" A przynajmniej tutaj. Tu jest strona o Manchesterze United. Wspominaliście o podejściu mediów. Ale sami się do tego przyczyniacie.
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:03, #25 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Neon napisał:

W tym,że poświęcono im 34 sekundy mniej w przeglądzie sportowym na TVP1


Wejdź sobie na Sport.pl. Czy gdzieś tam, obojętne. Porównaj ile pisze się o Gran Derbi, ile o meczu United - City. Proporcja 6:1. Tak, jak pisałem.
Postów: 142

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 18:02, #24 Zwiń/Pokaż komentarz darek11751
Troche juz chyba przesadzacie z tymi felietonami. W ciagu ostatniego miesiaca juz czytam na tej stronie 3 czy 4 felieton o Barcelonie. Nie nawidze tego klub, wlasnie miedzy innymi przez podejscie mediow do tego. Tylko, ze w tej sytuacji sami pogarszacie sprawe, narzekacie, ze media o nich ciagle pisza a sami robicie to samo, do tego na stronie o Man United.
Postów: 3252

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:58, #23 Zwiń/Pokaż komentarz Neon
Dwa poważne pytania do autora felietonu:
1.Co znaczy wyrażenie "obchodzić kogoś" ? Bo jak dla mnie nic konkretnego, tylko "ogólnego i generalnego" jak w Poszukiwany/Poszukiwana ;) Jeśli ktoś wie o jaki wątek mi chodzi ;)
2.Gdzie objawia się ta dyskryminacja derbów Manchesteru względem Gran Derb, bo ja tego nie widzę... W tym,że poświęcono im 34 sekundy mniej w przeglądzie sportowym na TVP1 ? ojej, chyba nas nie lubią. Obyśmy my, jako kibice united mieli tylko i wyłącznie takie problemy. Tego nam życzę na zbliżające się święta ;)
Postów: 640

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:57, #22 Zwiń/Pokaż komentarz Tomek UNITED
sWIETNY ARTYKUL I !!
Ale musze sie nie zgodzic , jednak Gran Derbi , ma to cos wyjatkowego i nie mozna porownywac tej "bitwy" z "potyczka" w manchesterze!
Postów: 2896

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:57, #21 Zwiń/Pokaż komentarz MadGreg
Owszem, masz rację eit. Gdziekolwiek nie spojrzeć, tam Barca i barca. Ale co nas to obchodzi? Nie wchodzę na inne strony, nie czytam tam żadnych newsów, bo wolę przyjść tutaj i przeczytać informacje dotyczące tylko ManUnited. Jak się jacyś komentatorzy czy publicyści fascynują aż tak Barceloną, to niech się fascynują. Mnie nie obchodzi, że cały inny świat w [***] mają.
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:50, #20 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4

eit napisał:

Według mnie po prostu półfinał Puchar Anglii to bardzo istotny mecz, szczególnie, jeśli są to derby z prawdziwego zdarzenia, a nie jakieś derby Europy. Jeśli wy uważacie, że Gran Derbi to mecz istotniejszy - wasza sprawa.


Przecież ja jestem kibicem United więc derby Manchesteru są dla mnie ważniejsze ale dla kibiców nie interesujących się ani United ani $hity być nie muszą.

Piszesz tak jakby te derby były dyskryminowane a czy derby Mediolanu są tak bardzo rozgłaśniane?

Czasami dopiero na drugi dzień dowiaduje się , że grał Inter z Milanem jak w tym roku więc nie ma co płakać skoro inne też wielkie zespoły są również marginesem w obliczu Hispzańskich potęg medialnych.
Postów: 1765

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:47, #19 Zwiń/Pokaż komentarz Ita 15
Felieton według mnie ciekawy, jednak ja tam już przywykłam, że wszystko co związane z Barcą jest najważniejsze w świecie futbolu...

Nasz mecz był ważny dla kibiców United, City i fanów angielskiej piłki, zaś Gran Derbi jest emocjonujący dla wszystkich fanów Barcy i Realu, Ligi Hiszpańskiej i dla większości bezstronnych kibiców...bo patrzą na to, co leci :P

Niestety takie życie, ja tam nie użalam się na tym, że o naszej drużynie mniej się rozpisują, nie potrzebujemy rozgłosu bo i tak MANCHESTER UNITED JEST NAJLEPSZYM KLUBEM!

Tyle ode mnie...
Postów: 688

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:42, #18 Zwiń/Pokaż komentarz CichyJG
eit-ma wyrazny kompleks Barcelony
Spokojnie jak szczescie dopisze to moze Manchester moze odegrac sie Barcie na Wembley.;] I mam nadzieje, ze wtedy skonczysz juz pisac ciagle o tym samym.
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:42, #17 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Hergreaves4 napisał:

Dla kibiców United i $hity nie ale do c[...]ja co te derby Manchesteru obchodzą pozostały świat?


I o tym właśnie mówię...

Według mnie po prostu półfinał Puchar Anglii to bardzo istotny mecz, szczególnie, jeśli są to derby z prawdziwego zdarzenia, a nie jakieś derby Europy. Jeśli wy uważacie, że Gran Derbi to mecz istotniejszy - wasza sprawa.
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:40, #16 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4

eit napisał:

Czyli Gran Derbi są ważniejsze od derbów w półfinale Anglii?


Dla kibiców United i $hity nie ale do c[...]ja co te derby Manchesteru obchodzą pozostały świat?

eit napisał:

Na tyle, żeby o tym pierwszym pisać co chwilę (sprawdź na przykład Sport.pl), a o tym drugim jedną notkę?


Akurat to dobrze bo przynajmniej nie śmieją się na każdym kroku z naszych porażek a chyba internet nie ogranicza się tylko do wp.pl czy onet.pl i prawdziwy fan United ma w [***] co tam piszą o jego zespole bo prawdziwy zasób informacji rzetelnych w dodatku ma na stronach poświęconych swojemu klubowi.

Ja też jestem już rozgoryczony iż wszędzie tylko Barca i Real niedługo otworzę lodówkę a tam Messi ale kto na to poradzi? Lepiej nie zwracać na to uwagi i się nie frustrować.

Dodam jeszcze iż jestem przeciwny takim felietonom tutaj o Barsie czy Realu bo ostatni wywołał taki szum , że do dziś się z nas śmieją i ja się nie dziwię bo i w tym i w tamtym felietonie aż kipiało od subiektywnej nienawiści przedstawionej w postaci może i niezłych argumentów ale takich , które aż wstyd publikować pod flaga oficjalnej strony o United tak samo tutaj.
zobacz więcej
Postów: 203

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:33, #15 Zwiń/Pokaż komentarz Berbatow8

carisma napisał:

a tym co ten artykuł przeszkadza nich po protu go nie czytają


Dziecinny argument, po co zaśmiecać ten świetny serwis takimi bzdurnymi felietonami na temat głupiej Barcelony czy Realu. Nie lepiej napisać coś o pudłach Berbatowa? Czy Scholes powinien kończyć karierę..?
Postów: 397

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:33, #14 Zwiń/Pokaż komentarz Stewie Griffin
Berbatow8 - Nie np Realu czy Valencii. Uwierz, że już nie mogę patrzeć oglądając jak Barcelona gra z drużyną z końca tabeli, gromi ich 6:0, a komentatorzy mało nie płaczą z radości.
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:32, #13 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Berbatow8 napisał:

Nie napisałem tego tak dosłownie, chodziło mi po prostu, że piszesz o nich strasznie dużo, ale jeśli nie rozumiesz.

Gdybyśmy wygrali te derby to pewnie tego felietonu by nie było, rozumiem, że chce się wyżyć po przegranym spotkaniu ale czemu akurat na Grand Derbi?


Dwa to strasznie dużo? Poza tym, to nie jest o Barcelonie. A jeśli jest, to jest też o Realu. To jest o podejściu mediów do różnych meczów i ich priorytetów, które dla mnie są chore.

Jakbyśmy wygrali, to też by był, bo miałem o tym pisać już przed meczem. Ale nie zdążyłem.

Hergreaves4 napisał:

Zdaj sobie sprawę chłopie iż nie wszyscy muszą być tacy zafascynowani United i piłką w Anglii jak Ty cz ja i wielu na tej stronie.


Czyli Gran Derbi są ważniejsze od derbów w półfinale Anglii? Spoko. Na tyle, żeby o tym pierwszym pisać co chwilę (sprawdź na przykład Sport.pl), a o tym drugim jedną notkę?
Postów: 2382

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:32, #12 Zwiń/Pokaż komentarz lukimanutdfan
Jak widać kompleks katalończyków zawitał nawet tutaj. Wielka szkoda;/
Postów: 397

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:30, #11 Zwiń/Pokaż komentarz Stewie Griffin
Hergreaves4 ---> Zgadzam się, ale do cholery nie tylko Barcelona gra w lidze hiszpańskiej i LM. Normalni kibice, a nie dzieci kibicujące Barcelonie, chcą ciekawych meczy, a nie oglądać jak to wielka Barcelona rozgramia jakże potężny Szachtar po prostu mecz godzien finału Ligi Mistrzów... Jeżeli Polsat aż tak jest zafascynowany Barcą to niech urządzi sobie turniej tylko dla piłkarzy Blaugrany i puszcza go 24 na dobę
Postów: 2310

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:30, #10 Zwiń/Pokaż komentarz carisma
Dlaczego? Może dlatego, że te dwa kluby skupiają największą liczbę sezonowców :>

a tym co ten artykuł przeszkadza nich po protu go nie czytają
Postów: 203

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:28, #9 Zwiń/Pokaż komentarz Berbatow8

eit napisał:

E? Pokaż mi te pięć w marcu i chociaż dwa w kwietniu o.O


Nie napisałem tego tak dosłownie, chodziło mi po prostu, że piszesz o nich strasznie dużo, ale jeśli nie rozumiesz.

Gdybyśmy wygrali te derby to pewnie tego felietonu by nie było, rozumiem, że chce się wyżyć po przegranym spotkaniu ale czemu akurat na Grand Derbi? Dodano: 17 kwietnia 2011 roku, 17:29

Stewie Griffin napisał:

I jeszcze jedno. Prawie codziennie w Polsacie Futbol jest jakaś powtórka meczu z Ligi Hiszpańskiej i jeszcze nigdy naprawdę nigdy nie widziałem tam meczu innej drużyny niż Barca.


A co jaką Helcures czy Real Sarragosa pu[...]? :| Nienawidzę Barcy i Realu, ale z niektórymi rzeczami po prostu przesadzacie.
Postów: 397

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:26, #8 Zwiń/Pokaż komentarz Stewie Griffin
I jeszcze jedno. Prawie codziennie w Polsacie Futbol jest jakaś powtórka meczu z Ligi Hiszpańskiej i jeszcze nigdy naprawdę nigdy nie widziałem tam meczu innej drużyny niż Barca. Szkoda bo myślałem że tylko dzieci są sezonowcami...
Postów: 14

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:25, #7 Zwiń/Pokaż komentarz Paweel93
dobrze wiemy, że barcelona jest przereklamowana. Za szybko to się nie zmieni. Co do ligi hiszpańskiej- czy tylko mnie wkurza fakt, że się tam bardzo szybko zaczynają spinać? Wczorajszy przykład z wybiciem piłki w trybuny przez Messiego.
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:24, #6 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4
"Dlaczego mecz dwóch hiszpańskich potentatów przedkłada się ponad derby Manchesteru? Dlaczego Hiszpania, gdzie o wszystkim decydują dwa zespoły, jest ważniejsza niż Anglia, gdzie prawdziwe, emocjonujące widowisko (w przeciwieństwie do meczu do jednej bramki) potrafi stworzyć w porywach nawet 7 zespołów. Co tam: nawet cała liga!"

Eit piszesz tu jak zrozpaczony kibic United, który użala się iż coś może być na świecie ważniejsze od meczu Twojego ukochanego klubu.

Barca i Real oprócz United mają najwięcej kibiców na świecie więc co się dziwić , że ich mecze budzą takie emocje, United owszem ma kibiców i to liczonych w setki milionów ale $hity kilka milionów więc ten towar marketingowy nie jest taki duży jak w przypadku Hiszpańskich ekip.

Zdaj sobie sprawę chłopie iż nie wszyscy muszą być tacy zafascynowani United i piłką w Anglii jak Ty cz ja i wielu na tej stronie.

Sam Sir Alex powiedział niedawno iż dopiero od jakiegoś czasu prestiż derbów Manchesteru wzrósł może nawet ponad derby z LFC więc co się dziwić iż długa rywalizacja pomiędzy dwoma najbardziej utytułowanymi drużynami hiszpańskimi i bogatymi do tego kulturowo bardziej przyciąga uwagę mediów czy kibiców na całym świecie.

Kibicujmy United i nie płaczmy na cały świat iż ten ma gdzieś Red Devils bo ma do tego święte prawo i tak samo jak Ty napisałeś o tej rywalizacji obu ekip z półwyspu Iberyjskiego iż "spuszczam z wodą w klozecie" tak samo reszta świata ma prawo to samo zrobić z derbami Manchesteru. Edytowano: 17 kwietnia 2011 roku, 17:27
zobacz więcej
Postów: 397

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:23, #5 Zwiń/Pokaż komentarz Stewie Griffin
Zagadzam się z autorem i popieram jego zdanie w 100%. Niestety media popadły w manie Barceloną. Gdy oglądam mecze w polskiej tv i słyszę tych naszych "bezstronnych" komentatorów to aż mnie nosi po całym domu. Barca pod polem karnym to doznają prawie że orgazmu natomiast przeciwnicy atakują Barce zero entuzjazmu w głosie, a w studiu meczowym tylko Messi,Messi i jeszcze raz Messi. Dobrze puścili mecz Barca - Real niech im będzie bo mecz trzeba uznać jako ten z górnej półki. Ale gdy zobaczyłem że zamiast meczu United - Chelsea w tv jest Szachtar - Barca straciłem wiarę w ludzi normalnie. Zamiast 'Bitwy o Anglię" mecz do jednej bramki...
Liga hiszpańska zawsze była słabsza od Angielskiej bo, umówmy się po połowie sezonu liczą się już tylko tam dwa zespoły. Dla tego wielki szacunek i gratulacje dla autora. Kawał dobrej roboty!
Postów: 1025

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:23, #4 Zwiń/Pokaż komentarz KICU
w sumie co racja to racja a tej barcelony to juz mam dosyc wszedzie tylko barcelona i barcelona
Postów: 824

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:22, #3 Zwiń/Pokaż komentarz eit

Berbatow8 napisał:

Eit co Ty fan Barcy czy Realu, że o nich pięć razy w miesiącu felieton piszesz?


E? Pokaż mi te pięć w marcu i chociaż dwa w kwietniu o.O
Postów: 203

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:21, #2 Zwiń/Pokaż komentarz Berbatow8
Eit co Ty fan Barcy czy Realu, że o nich pięć razy w miesiącu felieton piszesz?
Postów: 24

Napisz PW
dodano: 17.04.2011, 17:15, #1 Zwiń/Pokaż komentarz jamesbond6
Naprawdę nie rozumiem po co tyle nienawiści. Co tydzień nowy felieton o Barcelonie. Może dla złagodzenia nastrojów jakiś wywiad z Xavim, gdzie ostatnio opowiedział o swojej fascynacji MU?
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.