CHAMPIONS 20 TIMES

QUIZ

Boże Narodzenie i Nowy Rok to dla Premier League gra na pełnych obrotach. Zobacz czy wiesz... ROZWIĄŻ QUIZ

+ +1 - Czas oprzytomnieć

Publicystyka dinos @25.10.2011, 15:25 | Przeczytano 7770 razy

Czas oprzytomnieć
Stało się. Manchester United przegrał mecz na Old Trafford. Stało się. Manchester United przegrał derby z lokalny rywalem. Stało się. Manchester United doznał ośmieszającej porażki, dając sobie wbić sześć bramek, podczas gdy sam potrafił zdobyć tylko jedną. Zsumujmy to wszystko i co otrzymamy? Obraz niedzielnych derbów dwóch drużyn z Manchesteru.

Tragedia, masakra, blamaż i jeszcze kilka określeń, które pasowałyby do tego widowiska. Powiedzmy, że byłbym w stanie przełknąć porażkę. Nawet porażkę z Manchesterem City. Jednak nie jestem w stanie przełknąć rozmiarów tej porażki i stylu, w jakim pokazały się Czerwone Diabły. To dla mnie za wiele, nie wiem czy kiedykolwiek widziałem mój ukochany klub w tak słabej formie. Posunę się do stwierdzenia, że mecz ten wypadł gorzej, niż obydwa przegrane finały Ligi Mistrzów z Barceloną. Cios to ciężki dla każdego fana United, szczególnie współczuję tym, którzy oglądali to "widowisko" w towarzystwie kibiców City. Jednak nie ma co się załamywać, bo to nic nie pomoże. Trzeba przyznać, że Manchester City był drużyną po prostu lepszą i wyciągnąć kilka wniosków. Najwyższy czas oprzytomnieć.

Koniec z udawaniem, że wszystko jest ok. Trudno machnąć ręką, wspominając remis z Basel i właśnie ostatnią porażkę. Wcześniej można było mówić, że "może i nie gramy najlepiej, ale liczą się zwycięstwa". Przez długi czas to uchodziło, styl może nie powalał, ale jakimś tam szczęściem udawało się wygrywać mecze i tak powolutku były ciułane punkty. Teraz Manchester City zbudował naprawdę silną ekipę i z nim już to nie przejdzie. Złapali formę i rosną na jedną najsilniejszych drużyn z Europie. Można powiedzieć, że dali Czerwonym Diabłom porządnego liścia i sprowadzili ich na ziemię.

Nadeszła pora, aby wypomnieć kto najzwyczajniej w świecie nie nadaje się do gry w trykocie Manchesteru United, bo niestety okazuje się, że porządki robione w zamkniętym już okienku transferowym nie były wystarczające.

Pierwszym winowajcą, którego mam zaszczyt i ochotę zbluzgać, będzie Jonny Evans. Jednak nie zrozumcie mnie źle. Ja tego chłopaka bardzo lubię, ba, przez długi czas go broniłem. Jednak z dzisiejszym dniem przestaję i zaczynam głośno krzyczeć: Ten zawodnik jest za słaby. Koniec ze czekaniem trzydziestu lat, aż w końcu wróci do formy. Drugi sezon spisuje się poniżej oczekiwań i można rzec, że porażka z City była jego gwoździem do trumny. Wcześniej już spisywał się średnio, ale United wygrywało, więc czemu nie dać mu kolejnej szansy? W końcu kiedyś się uda. Koniec z tym. Czas oprzytomnieć i nie obchodzi mnie to, że jest wychowankiem, czy to, że dwa lata temu grał dobrze. Teraz gra słabo, nie myśli w ogóle na boisku, daje się kiwać jak dziecko i jak na złość do tego jeszcze osłabia zespół. Przykro mi, to jest zbyt mocny klub, żeby sobie pozwolić na takiego zawodnika.

Następnym, którego wezmę pod nóż będzie Anderson. Już dawno pisałem, że dla mnie on nigdy nie zastąpi Scholesa i nie będzie z niego rozgrywający takiej klasy, jakiej potrzebujemy. Na początku sezonu było całkiem przyzwoicie. Duet Cleverley – Anderson spisywał się dobrze, stały za nimi wyniki i ogółem wszystko było pięknie. Potem Tom złapał kontuzję, drużyna wpadła w dołek i Anderson… przestał dobrze grać. Wniosek? Jak dla mnie całkiem prosty. Do środka potrzebujemy kogoś, kto pociągnie drużynę w tych najtrudniejszych chwilach, a nie dopasuje się do poziomu. Od dawna czekamy na równą, dobrą formę Ando, aż wreszcie zacznie grać regularnie i wyrośnie na jednego z najlepszych rozgrywających na globie. Koniec z tym. Czas oprzytomnieć. Okazuje się, że bez Toma nasz środek to dno, co jest strasznie przerażające i znów będę się z uporem maniaka dopominać, że United MUSI kupić rozgrywającego klasy światowej. Jednak zapewne Ferguson widzi to całkiem inaczej.

Trzecią personą, do której pozwolę się doczepić, będzie Rio Ferdinand. Strasznie lubię i szanuję tego gościa, ale czas przejrzeć na oczy. Latka lecą, a jak Anglik gra widzą wszyscy. Nie jestem pewien, czy w tym sezonie zaliczył jakiś dobry mecz, dodajmy do tego częste problemy z kontuzjami i otrzymujemy bardzo przykry obraz. Kiedyś Rio był naszą ostoją, trudno było sobie wyobrazić defensywę bez jego osoby. Jednak to było kiedyś, a teraz dwóch młodszych obrońców jest w lepszej formie i to oni powinni być na boisku, a Ferdinand powinien być na ławce. Zasługi nie grają, Ferguson powiedział, że nikt nie ma pewnego miejsca w obronie, jednak ja bym chciał to zobaczyć. Bo jak na razie Jones, który jest w świetnej formie siedzi na ławce, a po boisku biegają wcześniej wspomniany Evans czy Rio w słabej formie. Tylko mi tutaj coś nie gra?
Następną sprawą są transfery. Trzech zawodników doszło - obrońca, który był teoretycznie niepotrzebny, bramkarz, którego potrzebowaliśmy na gwałt i skrzydłowy. Do tego, czemu nie ma tu jeszcze kogoś przejdę później. Co z nich mamy? Zacznę od tyłu. Ashley Young – kiedy pisałem, że jest to zawodnik po prostu solidny, wielu z was przekonywało mnie, że to jeden z najlepszych, że tani, że ograny na wyspach, że lepszy niż te "przereklamowane gwiazdeczki". Faktycznie, na początku sezonu spisywał się bardzo dobrze i przyznaję się bez bicia, że polubiłem go. Stwierdziłem, że popełniłem błąd i faktycznie niesłusznie go krytykowałem. Jednak niestety Anglik od wspaniałego meczu z Arsenalem zaczął grać… solidnie. Tak jak pisałem, prezentuje poziom średni i tak szczerze to ostatnio bardzo niewiele daje drużynie, więc okazało się, że jednak miałem trochę racji.

Jednak idźmy dalej i przejdźmy do Davida de Gei. Nie ukrywam, że bardzo chciałem zobaczyć młodego Hiszpana w naszej bramce. Początki miał średnie, jednak z każdym meczem było coraz lepiej, a ostatnio nawet bywał najlepszym zawodnikiem Czerwonych Diabłów. Czy można go winić z porażkę z City? Raczej nie, jednak podejrzewam, że David nie zapomni tego meczu do końca życia. Mam tylko nadzieję, że nie wpłynie to na jego formę i podniesie się po takim ciosie.

Kończymy na Philu Jonesie, który z niechcianego zawodnika stał się bohaterem. Jego gra jest po prosu fenomenalna, a w nagrodę za to młody Anglik… siada na ławkę. Naprawdę czasem trudno mi zrozumieć logikę Fergusona.

Kogoś w tym zestawieniu zabrakło. Mogę nawet podać jego nazwisko. Powinienem tutaj napisać jak spisuje się Wesley Sneijder i jaki wpływ ma jego gra na cały zespół. Jednak nie mogę tego zrobić, bo Sir Alex Ferguson stwierdził, że to, iż nasz środek pomocy kuleje od kilku lat to nie jest żaden problem i wcale nie potrzebne są wzmocnienia. Teraz nagle się okazało, że bez młodziutkiego Toma Cleverleya nie potrafimy zagrać porządnego meczu. Smutne.

Kończąc mój wywód, czas najwyższy, aby spojrzeć na rzeczy takimi, jakie są, a nie jakie chcielibyśmy, aby byli. Przestańmy się łudzić, że Evans w końcu zacznie grać jak należy. Skończmy z czekaniem na "wybuch" formy Andersona, bo już trochę za długo czekamy. Niech SAF wreszcie zauważy to, co wszyscy już od dawna widzą, że środek pola potrzebuje wzmocnienia i to nie byle jakiego, potrzebny jest zawodnik klasy światowej. Najlepszy z najlepszych, taki, który w ciężkich chwilach weźmie grę na siebie i poprowadzi Czerwone Diabły do zwycięstwa. Taki, który sprawi, że Rooney będzie mógł grać w końcu jako napastnik, a nie będzie musiał latać po całym boisku. Panie Ferguson, czas oprzytomnieć!

Tagi: Felietony, Manchester City, Manchester United, Porażka, Sir Alex Ferguson, Transfery

Komentarze (79) Obserwuj Dodaj opinię

Postów: 29

Napisz PW
dodano: 04.11.2011, 20:58, #79 Zwiń/Pokaż komentarz Zielony

wojtusek93 napisał:

Szemhazaj
Błagam, znajdź biednego kibica United, który nie ma komputera, ale ma mózg i oddaj mu swojego peceta.


I kto tu nie mam mózgu cwaniaczku...
Na jakiej pozycji grał Roo w meczu z Otelulem?!
Napastnik w pomocy zagrał dużo lepiej od pomocnika.
Anderson grał na swojej najlepszej (co wcale nie oznacza, że dobrej) pozycji i niczym sie nie wykazał a Wazza gra świetnie gdziekolwiek by nie był.

Więc zanim wypowiesz się na jakiś temat to przemyśl to kilka razy.

Bo wydaje mi się, że jedyne na co cie stać to bezpodstawna krytyka.

Tyle z mojej strony


Człowieku, nie porównuj meczu z Otelulem do spotkania choćby z Sunderlandem gdzie jest to zupełnie inna gra. Mecz z Otelulem jak wszyscy wiedzą SAF chciał wygrać jak najmniejszym nakładem sił. W meczu z takimi "potęgami", dla mnie nawet evans może grać na środku pomocy.
Postów: 16

Napisz PW
dodano: 03.11.2011, 15:51, #78 Zwiń/Pokaż komentarz wojtusek93

Szemhazaj napisał:


Błagam, znajdź biednego kibica United, który nie ma komputera, ale ma mózg i oddaj mu swojego peceta.


I kto tu nie mam mózgu cwaniaczku...
Na jakiej pozycji grał Roo w meczu z Otelulem?!
Napastnik w pomocy zagrał dużo lepiej od pomocnika.
Anderson grał na swojej najlepszej (co wcale nie oznacza, że dobrej) pozycji i niczym sie nie wykazał a Wazza gra świetnie gdziekolwiek by nie był.

Więc zanim wypowiesz się na jakiś temat to przemyśl to kilka razy.

Bo wydaje mi się, że jedyne na co cie stać to bezpodstawna krytyka.

Tyle z mojej strony
Postów: 18

Napisz PW
dodano: 28.10.2011, 17:00, #77 Zwiń/Pokaż komentarz luqe14

wazza1908 napisał:

Jedna porazka i pretensje do kazedgo zawodnika co miał słabszy dzien . Evans grał solidnie od pocztaku sezonu . a pozatym Rio nie jest za stary na stopera . Gdy rozjechalismy chelsea i arsenal kazdy piał z zachwytu . Przegralismy bo sie okrylismy i gralismy w 10 i z tego dostalismy 4 bramki nie potrzebnie



Evans? HAHAHAHAHAHA
Ten zawodnik jest 10schodów niżej niż reszta grazy United. To jest taki Rasiak krótko mówiąc, wolny, niepewny. Przecież w KAŻDYM meczu w których grał Evans w ciągu tego i poprzedniego sezonu od początku, MU traciło zawsze bramki. Głównie z jego głupich błędów.
Mamy Jonesa i Smallinga, którzy są [***]iści i będę niedługo najlepszymi obrońcami Angielskimi. Mamy Vidica. Do tego na boku Evra czy Fabio/Rafael i ta obrona będzie mocna. Można najwyżej dokupić z 1-2 obrońców dobrze się zapowiadających.
Ale EVANS musi zostać wyj[...]ny.
Co do Rio, niech kończy już karierę, bo nie gra za dobrze.

Co do Andersona.
hmmmm On NIE JEST I NIE BĘDZIE ROZGRYWAJĄCYM. To jest człowiek który ma zapi[...]alać w środku pola i zbierać/zabierać piłki :P Tom jest od rozgrywania.
Co do Younga, to też się ostatnio zastanawiałem, co on właściwie gra po za Arsenalem i uratowaniem nam [***]ska z Basel. Praktycznie nic, ale prezentuje równy poziom.

Co do zakupów jakie powinien przeprowadzić Ferguson. To nie żaden napastnik (gdzieś czytałem że Lavezzi) tylko typowy [***]isty rozgrywający oraz dobry młody skrzydłowy.
zobacz więcej
Postów: 4400

Napisz PW
dodano: 27.10.2011, 18:00, #76 Zwiń/Pokaż komentarz Szemhazaj

wojtusek93 napisał:

Wydaje mi się, że taki skład:

--------- De Gea --------
Fabio-Smalling-Jones-Evra
------Rooney--Berba------
-Nani--------------Young-
---Chicarito---Welbeck---

byłby w stanie utrzymac nas na górze tabeli przez te 10 meczy do okienka transferowego, a wtedy mozna kupic klasowego rozgrywającego.


Błagam, znajdź biednego kibica United, który nie ma komputera, ale ma mózg i oddaj mu swojego peceta.
Postów: 3815

Napisz PW
dodano: 27.10.2011, 00:15, #75 Zwiń/Pokaż komentarz united8

wojtusek93 napisał:

--------- De Gea --------
Fabio-Smalling-Jones-Evra
------Rooney--Berba------
-Nani--------------Young-
---Chicarito---Welbeck---



Zajebisty pomysł ! A Parka i Valencia dać na boki obrony, bo z defensywą sobie jako tako radzą, za zapi[...]alają ofensywnie !

Do tego postawiłbym na Carricka i Fletchera w środku pomocy, bo przecież też pomogą rozgrywać a w defensywie dobrze grają. Hmmm, Gibson na bramkę, będą [***]iste wykopy !

Postów: 16

Napisz PW
dodano: 26.10.2011, 22:17, #74 Zwiń/Pokaż komentarz wojtusek93
"Czas oprzytomnieć", jest dobrym tytułem
Ale nie chodzi tu o transfery tylko o zmianę samego ustawienia zawodników na boisku.

Nie ma środka pomocy !!!

Mamy za to bardzo dużo napastników (Roo, Berba, Groszek, Welbeck, Owen) w tym takze jest kilku dyrygentów

Berbatov siedzi na ławce - a widział ktoś jak on grał w meczu z Aldershot w FA Cup ?? Teoretycznie był napastnikiem a fenomenalnie rozgrywał piłkę.

Rooney biega po całym boisku, odbiera piłki i kreuje gre.

Dlaczego SAF nie wstawi Roo i Berby na środek pomocy ?
a Groszka i Welbecka do napadu ?

Welbeck na wypożyczeniu grał świetnie, strzelał dużo bramek i tą forme przeniósł na OT, niech gra dalej bo robi to świetnie.
Groszek jest napastnikiem który nie potrafi wysiedzieć 3 sekundy w jednym miejscu a piłka szuka go w polu karnym.

Wydaje mi się, że taki skład:

--------- De Gea --------
Fabio-Smalling-Jones-Evra
------Rooney--Berba------
-Nani--------------Young-
---Chicarito---Welbeck---

byłby w stanie utrzymac nas na górze tabeli przez te 10 meczy do okienka transferowego, a wtedy mozna kupic klasowego rozgrywającego.


Postów: 783

Napisz PW
dodano: 26.10.2011, 21:11, #73 Zwiń/Pokaż komentarz Jarszo
Czas oprzytomnieć... Myślę, że bardzo trafny tytuł artykułu.
Po pierwsze wtrącę swoje trzy grosze do tego co piszecie niżej, a też nie tylko tutaj. Otóż chodzi o to, że mówicie "jedna porażka i już cała drużyna..." Otóż nie - to działa tak, że kiedy drużyna gra dobrze, każdy jest najlepszy itp. Ale kiedy już zaczną się schody, zaczną przegrywać to nagle każdy dostrzega po 10 problemów u jednego playera...
Moim zdaniem takie myślenie, że ten i ten jest do niczego, a przykrywa się to myślenie wtedy, gdy zagra dobry mecz i ma noty 9/10 to jest idealnie... Połowa z Was ma takie zdanie, no nie oszukujmy się.

Fakt faktem jest, że Fergie trochę się ostatnio zagalopował, przeliczył się z możliwościami swojej drużyny - a skutkiem były ostatnie mecze, a w szczególności ten ostatni, z City...
Jak by nie było, każdy z nas próbuje wyszukać tutaj pozytywów, mówimy, że Ferguson może w końcu oprzytomnieje, może zmieni swoje podejście do... no właśnie, do czego?
Każdy z nas marzy, aby w końcu do naszego składu wpadli jacyś nowi piłkarze, ale co - jak widać Ferguson upiera się, że ma utalentowany skład i nic z tego...
Utalentowany to może jest, w odwrotną stronę (oczywiście nie mówię tego do wszystkich piłkarzy).

Pisząc ten komentarz Wolves właśnie strzeliło City gola na 1:0, nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jest dopiero/już 20 minuta a Ci "dobrze dysponowani" piłkarze, "na fali" przegrywają ze średniakiem... Dziwne, prawda?
Nie powiem, ten mecz doprowadził mnie do białej gorączki, wyłączyłem mecz przy wyniki 1:4 do bo już dosłownie - musiałem wyjść, a nigdy meczów United nie przerywałem - po 2 godzinach patrze, 1:6 - mówię "to chyba pomyłka, nie wierze!"
Jedyne co później przychodziło mi na myśl, to "City - zobaczycie w kwietniu (bo jak dobrze pamiętam w kwietniu jest rewanż), no bo tak na trzeźwy umysł, co innego?

Szkoda, że Ferguson tak bardzo dyryguje składem drużyny... Przez to nie ma takiego zgrania, nie ma tego efektu a do tego najlepsi siadają na ławie.
Zobaczcie na taką Barce, Real, czy nie wiem kogo jeszcze... Oni grają cały czas praktycznie jednym składem i pną się w górę bez większych problemów (nie mówię, też mieli schody, ale nie aż takie jak diabły...)

Napisałbym coś jeszcze, ale teraz nie ma to chyba sensu, bo i tak się trochę za bardzo "wydłużyłem" i nikt nie przeczyta... Mógłbym tak 5 tomów napisać, ale.
zobacz więcej
Postów: 58

Napisz PW
dodano: 26.10.2011, 18:35, #72 Zwiń/Pokaż komentarz wazza1908
Jedna porazka i pretensje do kazedgo zawodnika co miał słabszy dzien . Evans grał solidnie od pocztaku sezonu . a pozatym Rio nie jest za stary na stopera . Gdy rozjechalismy chelsea i arsenal kazdy piał z zachwytu . Przegralismy bo sie okrylismy i gralismy w 10 i z tego dostalismy 4 bramki nie potrzebnie
Postów: 373

Napisz PW
dodano: 26.10.2011, 15:29, #71 Zwiń/Pokaż komentarz Filiphs

Szemhazaj napisał:

Już się zaczyna pozbywania połowy składu i zastępowanie go kimkolwiek. Śmieszne, że niektórzy uważają, że gdyby w niedzielę grał Sneijder, to byśmy ich rozjechali. Nie, nie rozjechalibyśmy z idiotą Evansem w składzie i samowolką defensywną.

Co do felietonu - wyrzucić Andersona i Ferdinanda? k[...]a mać, przecież to zakrawa na jakąś kpinę. Po pierwszych pięciu kolejkach każdy był noszony na rękach, po dziewięciu już niektórzy wręczają piłkarzom wymówienia.

Sezon się jeszcze nie skończył. On składa się z 38 kolejek, a nie 9. City teraz triumfuje, ale niebawem może gorzko zapłakać. Ta liga jest zbyt wyrównana, by cokolwiek przesądzać po tak krótkim czasie. Wróci Cleverley, który nadawał naszej grze jakość. Wróci Vidic i zaczniemy grać z optymalną linią defensywną.

Już zaczyna się płakanie, że Tom nic nie wniesie, że Anderson jest kompletnie do [***], że skrzydłowi są świetni tylko pozornie. Obudźcie się wy, bo widzę, że niektórzy mają przed oczami tylko ostatnią niedzielę. To oczywiste, że nasza centrala nie jest tak świetna, jak byśmy chcieli. Ale United od wielu lat gra w następujący sposób:

-> środek pomocy jest nastawiony przede wszystkim na dawanie spokoju reszcie drużyny, tam mają grać piłkarze waleczni, którzy potrafią jednak grać do przodu
-> siłę ofensywną opieramy niemal całkowicie na skrzydłach i napastnikach

Giggs czy Scholes wbrew pozorom nie byli nigdy ostatnimi ofermami w defensywie. Ryan do dzisiaj potrafi zapi[...]alać za rywalem przez pół boiska, a Rudy samym stylem grania budził respekt. Poza tym, przy ofensywniej grającym w środku Ryanie, SAF wolał stawiać na bardziej od Naniego aktywnych z tyłu Parka czy Valencię, więc to się wyrównywało. A Carrick, Fletcher, Anderson czy Cleverley też wpisują się lepiej/gorzej w powyższy schemat. Coraz więcej ekip gra trójką w centrali, my uparcie napi[...]alamy dwójką, przez co czasem nie wyglądamy w tych rejonach boiska najlepiej. Ale dzisiaj też twierdzę, że z City środek pomocy nie zawalił. Zawaliła totalnie defensywa, a i liderzy zespołu to jest Nani i Rooney zagrali beznadziejnie.

Byłoby super mieć w składzie kogoś pokroju De Rossiego czy Yaya Toure. Może niebawem się kogoś podobnego doczekamy, ale powoli zaczyna mnie przerażać paranoja związana z naszym środkiem pola. Jeśli przegramy - winni są przede wszystkim ci, którzy grają właśnie tam. Sorry, ale Evans, Evra, Ferdinand popełnili więcej błędów w niedzielę, niż Fletch, Carrick, Tom i Ando od początku sezonu. To grę obronną musimy wreszcie poprawić. I można tego dokonać bez konieczności sprzedawania Rio!

Z City właściwie wszyscy zagrali kompletną padakę, ale gdyby nie to, że nasza obrona postanowiła odj[...]ć cyrk, nie byłoby pogromu. Przecież City rozjeżdżało nas wciąż i wciąż tym samym schematem. Więcej dyscypliny w obronie, powrót Cleverleya i pi[...]olone nieodpuszczanie. Na to liczę już z Evertonem.


Popieram w 100%. DŁUGIE ALE WARTO PRZECZYTAĆ!!
zobacz więcej
Postów: 500

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 20:25, #70 Zwiń/Pokaż komentarz mateuszr20471
Nie ma co przesadnie dramatyzowac, bo gdyby nie kartka Evansa to podejrzewam, ze mecz skonczylby sie calkowicie inaczej. Oczywiscie wzmocnien potrzeba jak rybie wody. Po pierwsze trzeba przeanalizowac przydatnosc i klase obecnych zawodnikow. Z bramka wszystko w porzadku, na obronie wszystko w porzadku oprocz bokow. Tu zdecydowanie potrzeba wzmocnienia. Kandydatow duzo nie ma, jednak ciekawa opcja moglby byc Emilio Izaguirre z Celticu. Dalej oczywiscie wzmocnienia w srodku pola. Po pierwsze potrzebny pilkarz o parametrach Xabiego Alonso. Widze tutaj dwie kandydatury, mianowicie Javi Martinez lub Yann M'Villa. Przydalby sie takze kreator gry, jednak nie jest to narazie koniecznosc. Naszym obecnym problemem jest obrona oraz przepuszczajaca wszystki ataki linia pomocy.
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 17:24, #69 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman
Podsumowujac, felieton czy co to jest przedramatyzowany, wiecej w nim tragedii niz w wypowiedziach kaczynskiego po smolensku.

Co do autora to nie bede sie wypowiadal bo czesto jest on uprzedzony do niektorych pilkarzy.

Zacytuje tu pewien tekst trafiajacy w sedno tych uprzedzen :
"W Wielkiej Brytanii zrobili kiedyś takie badanie, w którym wzięto trzy wypowiedzi polityków, a ankietowani byli tak dobrani, że dwóch z tych polityków nie lubili a jednego lubili. Dow[***] polegał na tym, że przedstawiono im wypowiedzi, tylko ze przy ich prezentacji okłamano ich, bo przyporządkowano wypowiedzi nie do ich prawdziwych autorów. Badanie wyszło dość zabawne, bo mimo że nielubiany polityk przedstawiał ich poglądy, to aż 3/4 ankietowanych uważało, że gada pi[...]oły. To samo tyczyło sie lubianego polityka - gadał pi[...]oły, z którymi się nie zgadzali, ale na siłę próbowali udowodnić, że jednak mądrze prawi. Tak samo Dinos Jak kogoś nie lubi to choćby grał dobrze i 20 zagrań przeplatał 2 złymi, to i tak będzie zawsze do niego uprzedzony i wypominał mu te 2 zagrania. A jak kogoś uwielbia, to na te 2 zagrania złe nawet nie zwróci uwagi bo przecież "każdemu się zdarza".
Postów: 2896

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 16:48, #68 Zwiń/Pokaż komentarz MadGreg
Żadnego sprzedawania. Ci piłkarze jeszcze się nam przydadzą. Jeżeli nie będą pełnić głównej funkcji, będą rezerwowymi.

Doświadczenie Rio przyda się jeszcze nieraz, choć dużo częściej powinni grać młodzi, bo Ferdinand formy nie ma kompletnie.

Evansa na razie odsunąć od składu. Dać mu czas na powrót do formy i wzmocnienie psychiki. Jeżeli przez dany mu dłuższy czas nie będzie postępów, możemy się z nim pożegnać. Jak ten sezon tu zostanie, nie będę miał sprzeciwów. Ale musi pokazać, że w końcu jest zdolny do lepszej gry. Jeżeli nie da rady, do widzenia.

Fletcher gra źle po tej chorobie. Wciąż może jeszcze załapać formę i zacząć wymiatać w środku. Wierzę, że wróci dawny Darren. Dajmy mu jeszcze czas. A pozbywanie się go w obecnej sytuacji będzie dla nas tylko wyłącznie stratą, bo zostaniemy z Andersonem, Carrickiem, Cleverleyem, Gibsonem i Giggsem. Gibson to porażka, Giggs wiele nie pogra, zostaje trójka i gdy jeden złapie kontuzję, leżymy i kwiczymy bardziej, niż kiedykolwiek.

Anderson gra nierówno. Raz zachwyca, później rozczarowuje, fakt. Ale wraz z Cleverleyem tworzył bardzo udany duet. Pozostają jeszcze dwa miesiące do okienka, więc będzie można ocenić przydatność tej dwójki. Ale ta dwójka musi pozostać w klubie.

W zimie Ferguson musi kupić klasowego pomocnika. To nie ulega żadnym wątpliwościom. Nie może znów paść hasło, że mamy odpowiednią kadrę, bo jej nie mamy, przynajmniej do końca. Brakuje tego elementu, o którym mówią wszyscy, czyli ten nieszczęsny rozgrywający. Nie może paść hasło, że za drogo. Taniej nie będzie. W obecnym świecie 40 mln za Sneijdera to kwota bardzo dobra. Fergie za nastolatka zapłaci 20 mln, ale za klasowego, jednego z najlepszych pomocników świata nie zapłaci raptem dwa razy więcej. Tak nie może być. Liczę na wielki transfer.

Dokupić trzeba też prawego obrońcę. Czas skończyć z licznymi eksperymentami.
zobacz więcej
Postów: 1040

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 15:55, #67 Zwiń/Pokaż komentarz adipetre

napisał:

Hergreaves4
Wymiotuj przez 4 następne miesiące dzień w dzień klęcząc przy klopie zobaczymy ile sił będziesz miał już nie wspominając o tym iż Fletch najpierw schudł chyba 10 kg a później szybko je przybrał więc można powiedzieć, że choroba wysączyła z niego prawie wszystkie życiodajne soki.

Dajmy mu czas do [...] nędzy , nawet większość z was nie wie przez jaki koszmar on przeszedł.

Taka ciekawostka to pierwsze derby od 1991 w , których nie wystąpił Giggsy i od razu taka klapa.


Czas na co? Kopie pilke na poziomie Boltonu i to juz nie ulegnie zmianie. Dodano: 25 października 2011 roku, 15:57

jestemfanemmu napisał:

Oto moje propozycje wzmocnień:
Javier Martinez - defensywny pomocnik
Mario Gotze - rozgrywający
Lukas Podolski - lewy skrzydłowy
Ktoś powie że to przeciętni zawodnicy ale i tak niestety są oni lepsi od tych których my posiadamy.


Martinez nie jest dm-em, Gotze to nie rozgrywajacy, a Podolski to nie jest skrzydlowy. Btw ty chyba sobie zartujesz z Poldim. Edytowano: 25 października 2011 roku, 15:58 Edytowano: 25 października 2011 roku, 17:51 przez pomocnik
zobacz więcej
Postów: 4400

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 15:36, #66 Zwiń/Pokaż komentarz Szemhazaj
Już się zaczyna pozbywania połowy składu i zastępowanie go kimkolwiek. Śmieszne, że niektórzy uważają, że gdyby w niedzielę grał Sneijder, to byśmy ich rozjechali. Nie, nie rozjechalibyśmy z idiotą Evansem w składzie i samowolką defensywną.

Co do felietonu - wyrzucić Andersona i Ferdinanda? k[...]a mać, przecież to zakrawa na jakąś kpinę. Po pierwszych pięciu kolejkach każdy był noszony na rękach, po dziewięciu już niektórzy wręczają piłkarzom wymówienia.

Sezon się jeszcze nie skończył. On składa się z 38 kolejek, a nie 9. City teraz triumfuje, ale niebawem może gorzko zapłakać. Ta liga jest zbyt wyrównana, by cokolwiek przesądzać po tak krótkim czasie. Wróci Cleverley, który nadawał naszej grze jakość. Wróci Vidic i zaczniemy grać z optymalną linią defensywną.

Już zaczyna się płakanie, że Tom nic nie wniesie, że Anderson jest kompletnie do [***], że skrzydłowi są świetni tylko pozornie. Obudźcie się wy, bo widzę, że niektórzy mają przed oczami tylko ostatnią niedzielę. To oczywiste, że nasza centrala nie jest tak świetna, jak byśmy chcieli. Ale United od wielu lat gra w następujący sposób:

-> środek pomocy jest nastawiony przede wszystkim na dawanie spokoju reszcie drużyny, tam mają grać piłkarze waleczni, którzy potrafią jednak grać do przodu
-> siłę ofensywną opieramy niemal całkowicie na skrzydłach i napastnikach

Giggs czy Scholes wbrew pozorom nie byli nigdy ostatnimi ofermami w defensywie. Ryan do dzisiaj potrafi zapi[...]alać za rywalem przez pół boiska, a Rudy samym stylem grania budził respekt. Poza tym, przy ofensywniej grającym w środku Ryanie, SAF wolał stawiać na bardziej od Naniego aktywnych z tyłu Parka czy Valencię, więc to się wyrównywało. A Carrick, Fletcher, Anderson czy Cleverley też wpisują się lepiej/gorzej w powyższy schemat. Coraz więcej ekip gra trójką w centrali, my uparcie napi[...]alamy dwójką, przez co czasem nie wyglądamy w tych rejonach boiska najlepiej. Ale dzisiaj też twierdzę, że z City środek pomocy nie zawalił. Zawaliła totalnie defensywa, a i liderzy zespołu to jest Nani i Rooney zagrali beznadziejnie.

Byłoby super mieć w składzie kogoś pokroju De Rossiego czy Yaya Toure. Może niebawem się kogoś podobnego doczekamy, ale powoli zaczyna mnie przerażać paranoja związana z naszym środkiem pola. Jeśli przegramy - winni są przede wszystkim ci, którzy grają właśnie tam. Sorry, ale Evans, Evra, Ferdinand popełnili więcej błędów w niedzielę, niż Fletch, Carrick, Tom i Ando od początku sezonu. To grę obronną musimy wreszcie poprawić. I można tego dokonać bez konieczności sprzedawania Rio!

Z City właściwie wszyscy zagrali kompletną padakę, ale gdyby nie to, że nasza obrona postanowiła odj[...]ć cyrk, nie byłoby pogromu. Przecież City rozjeżdżało nas wciąż i wciąż tym samym schematem. Więcej dyscypliny w obronie, powrót Cleverleya i pi[...]olone nieodpuszczanie. Na to liczę już z Evertonem.
zobacz więcej
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 15:04, #65 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007

koli09 napisał:

Chciałbym napisać trochę o naszej taktyce. Jak wiadomo ulubionym Alexa jest ustawienie 4-4-2. Ok, to ustawienie się sprawdza od dobrych kilku lat. Doskonale wiem, że ustawienie 4-5-1 to totalna klapa w naszym wykonaniu, ale chyba czas najwyższy na to, aby coś zmienić, chodzi mi konkretnie o 4-3-3.

Skład wyglądał by mniej więcej tak, oczywiście z 2 moimi transferami :) :
De Gea
Jones-Smalling-Vidić-Evra
M-Vila(Lass)
Cleverley-Hazard
Nani-Rooney-Young



Właśnie po to mamy Hernandeza czy Welbecka żeby grać w stylu 4-4-2. I tego ustawienia powinniśmy się trzymać. Poza tym potrzebujemy pary a`la Scholes & Keane czy kreator i dobry defensywny pomocnik.

jestemfanemmu napisał:


Lukas Podolski - lewy skrzydłowy
Ktoś powie że to przeciętni zawodnicy ale i tak niestety są oni lepsi od tych których my posiadamy.


Podolski lepszy od Naniego, Younga czy Valencii? Z całym szacunkiem do Lukasa ale on prezentuje się lidze tak samo jak całe Koln czy słabiutko...
zobacz więcej
Postów: 3020

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 15:03, #64 Zwiń/Pokaż komentarz ƒαηкαмαηυт∂
Świetnie to jest napisane.Bardzo ciekawe :)
Postów: 1814

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 14:09, #63 Zwiń/Pokaż komentarz koli09
Chciałbym napisać trochę o naszej taktyce. Jak wiadomo ulubionym Alexa jest ustawienie 4-4-2. Ok, to ustawienie się sprawdza od dobrych kilku lat. Doskonale wiem, że ustawienie 4-5-1 to totalna klapa w naszym wykonaniu, ale chyba czas najwyższy na to, aby coś zmienić, chodzi mi konkretnie o 4-3-3.

Popatrzmy na topowe kluby europejskie, które z powodzeniem grają właśnie tym ustawieniem.
Zacznijmy od PL:(kolejność losowa) Chelsea, Man City, Arsenal, Liverpool i Tottenham również grają jednym napastnikiem.
Primera Division: Barcelona, Real, Valencia, Atletico.
Ligue 1: Marsylia, Lyon, Lille.
Serie A: Milan, Inter, Napoli.
Bundesliga: Borussia, Bayern.

A zatem pokażcie mi inne wielkie zespoły oprócz Juventusu, które grają "naszą" formacją.

Skład wyglądał by mniej więcej tak, oczywiście z 2 moimi transferami :) :
De Gea
Jones-Smalling-Vidić-Evra
M-Vila(Lass)
Cleverley-Hazard
Nani-Rooney-Young

Napastnicy, jak i również Hazard mogliby wymieniać się pozycjami, więc nie stanowiło by to problemu.

Co sądzicie o tym ?

Pozdrawiam :)
Postów: 449

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 13:25, #62 Zwiń/Pokaż komentarz Daniel Wu.
Dobrze, że wspomniałeś o Andersonie... od kilku lat męczy mnie jego obecność w United, a już zwłaszcza obwoływanie go następcą Scholesa i twierdzenie, że ma zadatki na wielkiego rozgrywającego. A ja mogę się założyć z każdym z Was, że nie ma co na niego liczyć i wielkim piłkarzem NIGDY się nie stanie.
Postów: 476

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 13:22, #61 Zwiń/Pokaż komentarz jestemfanemmu
Oto moje propozycje wzmocnień:
Javier Martinez - defensywny pomocnik
Mario Gotze - rozgrywający
Lukas Podolski - lewy skrzydłowy
Ktoś powie że to przeciętni zawodnicy ale i tak niestety są oni lepsi od tych których my posiadamy.
Postów: 1

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 13:19, #60 Zwiń/Pokaż komentarz kevcio91
a ja wam powiem ufam SAF nad zycie jeszeli chodzi o united w ciagu tych wszystkich lat wygrywamy trofea i jesli o mowi ze warto kogos miec w zespole to ma racjie inakoniec sezonu wam o tym przypomne . evans jest mlody ilu zawodnikow bylo ktorzy zle zaczynali ale jak wydorosleli to byli gwiazdami np nani bez ktroego teraz nie wyobrazam sobie united . wszyscy mowili ze ma odejsc a teraz kts z was tak powie watpie ? co do ferdinanda dajcie mu czas ;) jest po kontuzji a po drugie jest caly sezon przed nami i jest on napiety. co do srodka masz racjie ando nei lapal formy ale zobaczymy co bedzie w tym roku gdy juz teraz bedzie czesciej wpuszczany na boisko i zlapie rytm meczowy . ja bym go nie skreslal jeszcze za szybko . ale co bedzie to sie okarze tego nikt nie wie. mam nadzieje ze znow zdobedziemy jak najwiecej i ze ta przegrana obudzi w naszych chlopakach prawdziwego diabla !!! a tak musi byc
Postów: 6189

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 12:40, #59 Zwiń/Pokaż komentarz RedDiabełek

toniczek napisał:

zapomniałeś o Evrze ktory od 2 lat gra coraz gorzej,a w tym sezonie przechodzi sam siebie

Seni napisał:

- Patrice Evra, który rozgrywa kolejny już słaby sezon. Czasami odnoszę wrażenie, że gra tylko i wyłącznie za nazwisko, częstsza gra Fabio wskazana.



1 mecz zasłania wam poprzednie.. zobaczcie mecze z otelul,liverpoolem itp.. Evra był jednym z lepszych.. jak nie najlepszym.. ale jeden mecz na manusite przesłania resztę.. przyzwyczaiłem się już..
Evra zaczął po trochu grać jak kilka lat temu.. mecz z city jednak mu nie wyszedł.. jak wszystkim zresztą..

solit napisał:

to miałeś tego zapi[...]alacza w obronie w niedzielnym meczu. w jakiej wysokiej formiew zeszłym sezonie? Litości, naprawdę nie widzisz, że on jest słaby?


następny k[...]a.. Fletch słaby?? koleś który wraca po 4 miesięcznej biegunce czy c[...]j wie czym tam.. s[...]ł i rzygał dalej niż widział schudł 10kg.. dajmy mu k[...]a czas..

Są zawodnicy którzy nie powinni grać w United.. ale są zawodnicy potrzebni czyli dla was Cieniasy..

Dla was zawsze Carrick,Fletch,Berba,Valencia będą kozłami ofiarnymi.. Edytowano: 25 października 2011 roku, 12:41
zobacz więcej
Postów: 636

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 12:17, #58 Zwiń/Pokaż komentarz Rafael21
ja i tak nie wierzę w to, że ferguson kupi jakiegoś klasowego pomocnika;( już od kilku sezonów ta formacja kuleje a Fergie i tak nikogo nie chce kupić, a wielka szkoda. Dodano: 25 października 2011 roku, 12:19teraz nagle uważacie, że Chicharito jest jednak lepszy od Welbecka;D śmiać mi się z was ludzie chce! sami nie wiecie kto jest lepszy, no bo to faktycznie ciężko stwierdzić. Mam nadzieje, że już nie będziecie tak bezsensownie porównywać tych dwóch. Dodano: 25 października 2011 roku, 12:29prawda jest taka, że w składzie mamy zbyt wielu średniaków. to przykre ale tak jest. Piłkarzami najwyższej klasy to na pewno Rooney, Vidic( choć nie wiadomo jak w tym sezonie bedzie się spisywał bo na razie mało grał) jeszcze bym dodał Evre. Jeśli chodzi o Naniego to nie wiem czy to jest piłkarz klasy światowej. Raczej nie sądzę, trochę mu brakuje do tego poziomu a lepszy też już raczej nie będzie. mecz gra dobrze , mecz słabo i tak w kratke. Young to faktycznie tylko średniak, nie oszukujmy się. Nani z Youngiem i Valecia razem wziętym nie równa się z takim Ronaldo. Powiem szczerze,że brakuje mi tego zawodnika. Niestety, ale Nani nigdy go nie zastąpi, to nie ten potencjał, a poza tym taki piłkarz rodzi się raz na kilka jak nie kilkanaście lat. Mamy za to sporo utalentowanych graczy z potencjałem, ale oni dopiero wchadzą w futbol na najwyższym poziomie no i nie sądzę, żebyśmy mogli z miejsca stać się najlepsi. Ferdinand faktycznie jest już słaby i szczerze powiem, że wolałbym w jego miejsce dać grać komuś młodemu tj, Smalling lub Jones. Jednak z drugiej strony musimy mieć kogoś na ławkę, bo Evansa to nawet w Pucharze ligi nie chce widzieć.
zobacz więcej
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 12:07, #57 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman

nemox007 napisał:

Temat Sneijdera jest już nudny ale na pewno są w Europie jeszcza zawodnicy których można kupić taniej a są bardziej utalentowani niż Wes

Sa i nawet moglbym tu wymienic kilku, ale utarlo sie(tu na stronie tez) ze albo brac najlepszego z najlepszych albo w ogole(bo Man Utd nie moze sobie pozwolic na polsrodki czy graczy dobrze grajacych w klubach mniej znanych chociazby Javi Hernandez czy Honda) Wszyscy posatwili sobie za cel pokonanie Barcelony, a tak na prawde to powinnismy olac Barcelone. Pokonala nas dwa razy co nie znaczy ze mamy podporzadkowac wszystko aby sie odegrac.
Postów: 2954

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 11:14, #56 Zwiń/Pokaż komentarz cycuu89

solit napisał:

to miałeś tego zapi[...]alacza w obronie w niedzielnym meczu. w jakiej wysokiej formiew zeszłym sezonie? Litości, naprawdę nie widzisz, że on jest słaby? Taki z niego ofensywny pomocnik jak z koziej [***] trąbka. Zresztą raz piszesz, że to gracz ofensywny, a raz, że do obrony zdecyduj się. to kolo, ktory nadaje się do Evertonu, Sunderlandu czy Stoke.


Ani razu nie wspomniałem że jest to piłkarz ofensywny i dalej uważam że jest świetnym piłkarzem jeśli chodzi o wykonywanie zadań w defensywie. Jeśli chodzi o mecz z City to może nie zagrał najlepiej ale kto w tym meczu zagrał dobrze ?? Miał długą przerwe związaną z chorobą więc licze że z meczu na mecz będzie co raz lepiej.
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 11:10, #55 Zwiń/Pokaż komentarz solit

Hergreaves4 napisał:

Wymiotuj przez 4 następne miesiące dzień w dzień klęcząc przy klopie zobaczymy ile sił będziesz miał już nie wspominając o tym iż Fletch najpierw schudł chyba 10 kg a później szybko je przybrał więc można powiedzieć, że choroba wysączyła z niego prawie wszystkie życiodajne soki.
ale wcześniej nie chorował i też nie zachwycał. Żaden czasu mu nie pomoże wielce podnieść umiejetności.
Postów: 11092

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 11:00, #54 Zwiń/Pokaż komentarz Hergreaves4

solit napisał:

to miałeś tego zapi[...]alacza w obronie w niedzielnym meczu. w jakiej wysokiej formiew zeszłym sezonie? Litości, naprawdę nie widzisz, że on jest słaby? Taki z niego ofensywny pomocnik jak z koziej [***] trąbka. Zresztą raz piszesz, że to gracz ofensywny, a raz, że do obrony zdecyduj się. to kolo, ktory nadaje się do Evertonu, Sunderlandu czy Stoke.


Wymiotuj przez 4 następne miesiące dzień w dzień klęcząc przy klopie zobaczymy ile sił będziesz miał już nie wspominając o tym iż Fletch najpierw schudł chyba 10 kg a później szybko je przybrał więc można powiedzieć, że choroba wysączyła z niego prawie wszystkie życiodajne soki.

Dajmy mu czas do k[...]y nędzy , nawet większość z was nie wie przez jaki koszmar on przeszedł.

Taka ciekawostka to pierwsze derby od 1991 w , których nie wystąpił Giggsy i od razu taka klapa.
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 10:43, #53 Zwiń/Pokaż komentarz solit

cycuu89 napisał:

taki za[...]cz jak Fletcher
to miałeś tego zapi[...]alacza w obronie w niedzielnym meczu. w jakiej wysokiej formiew zeszłym sezonie? Litości, naprawdę nie widzisz, że on jest słaby? Taki z niego ofensywny pomocnik jak z koziej [***] trąbka. Zresztą raz piszesz, że to gracz ofensywny, a raz, że do obrony zdecyduj się. to kolo, ktory nadaje się do Evertonu, Sunderlandu czy Stoke.
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 09:52, #52 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007

Seni napisał:


- młody, zdolnym Tomem Cleverleyem ( który imo nie pociągnie naszej gry nawet przez pół sezonu)
- 38-letnim Ryanem Giggsem, który wciąż zaskakuje, jednak nie ma szans, aby ciągnął naszą grę do przodu
- 18-letnim, nieoszlifowanym diamentem, Paulem Pogbą. Być może kiedyś będzie wielki, ale obecnie powinien zostać wypożyczony. To samo z Ravelem Morrisonem.

- Nemanja Vidić zupełnie jak kolega wyżej, nie licząc kontuzji


Odnosząc się do meczu z City stwierdzam, że było to po prostu ostatnie ostrzeżenie dla naszej drużyny. Moim zdaniem mówienie, że nic się nie stało to po prostu dobra mina do złej gry. Wczorajszy mecz na Old Trafford to po prostu katastrofa piłkarska, jedna z większych w naszej historii. Ekipa Fergusona musi wziąć się w garść i pokazać, kto rządzi w Premier League, bo sam Szkot nam meczu niestety nie wygra.


Po kolei:
Naprawdę dziwi mnie sceptycyzm niektórych w stosunku do Toma. Dajcie chłopakowi czas. Jest młody, uczy się. Nie wymagajmy od Niego od razu nie wiadomo czego. Musi poznać drużynę, jeszcze bardziej zgrać się z resztą MU. Szukanie w nim człowieka który zbawi United lub nie w tej chwili jest totalnie bez sensu. Czasami stawiacie (nie mówię akurat o Tobie Seni) go na równi z pozostałymi zawodnikami środka pola.

Akurat wydaje mi się że z naszej "stare" gwardii obronnej to Vida jednak wciąż utrzymuje jakiś poziom. Niestety przez większość czasu był kontuzjowany ale ja wciąż uważam że to pewny punkt drużyny i myślę że SAF powinien spróbować ustawienia Jones-Vidić ale to tylko moje zdanie.
Tak mecz na OT to była katastrofa i to jest odpowiedni moment żeby mówić o problemach MU.

napisał:

manfanman
Trzeba sie przeciwstawic budowaniu druzyn za wielkie pieniadze i moim zdaniem Alex to robi wysmienicie. Jestem kibicem dlugie lata i to ze ciagle wygrywalismy nie uprawnilo mnie do wymagania od naszych chlopakow co sezonowego mistrzostwa i pucharu LM


Tak jak Seni zgadzam się że potrzebujemy porządnego rozgrywającego. Ale widzimy że to jest problem. Jeśli City i Chelsea nam "odjeżdżają" nie pod względem punktów a stylu gry to trzeba coś zmienić i nie czekać rok czy nie wiadomo ile aż młodzi chłopcy np. z Akademii dorosną do gry w United. SAF dobrze robi wypożyczając ich bo w United na tą chwilę grzali by ławę lub grali w rezerwach. Ale jeden transfer nawet za duże pieniądze nie zmieni filozofii ściągania graczy do United czy stawiania na młodych.

I jeszcze jedno tutaj jest lista piłkarzy którzy wg mnie powinni opuścić United zimą:
Evans, Bebe, Diuof, Owen, Berbatov.

Prawda jest taka że nam potrzebny jest środkowy pomocnik. Nawet dwóch, defensywny i kreujący grę... Temat Sneijdera jest już nudny ale na pewno są w Europie jeszcza zawodnicy których można kupić taniej a są bardziej utalentowani niż Wes Edytowano: 25 października 2011 roku, 09:55
zobacz więcej
Postów: 2954

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 09:36, #51 Zwiń/Pokaż komentarz cycuu89
Według mnie obrona powinna wyglądać tak
Smalling Jones Vidic Evra

Chociaż musze zgodzić się z tym co napisał toniczek

toniczek napisał:

zapomniałeś o Evrze ktory od 2 lat gra coraz gorzej,a w tym sezonie przechodzi sam siebie


Evra gra po prostu słabo nie sądzę aby trzeba było go sprzedawać ale jakas konkurencja w drużynie na lewej obronie musi być.
A jak to na dzień dzisiejszy wygląda ?? Evra gdy gra dobrze jest chwalony gdy gra źle nikt tego nie mówi a gra dalej, na ławce siedzi Fabio który mimo bardzo udanego poprzedniego sezonu teraz jest kompletnie pomijany, a to nie pierwszy sezon w którym sie tak dzieje Evra w każdy sezonie jest niemiłosiernie eksploatowany gra praktycznie w każdym meczu po 90 min a chyba nic by się nie stało gdyby w meczu który wygrywamy 3-0 zszedł w 60 min a na jego miejscu pojawił się Fabio ??

Ale wracając do artykułu
Evans - Ja tu niestety widzę próbę udowodnienia na siłę że jest ona graczem na miarę United. Ja w nim widzę niestety ale zmiennika na miarę United np na taki mecz jak dzisiaj z Aldershot Town jednak w zespole jest 4 lepszych od niego i to oni powinni w pierwszej kolejności grać.

Anderson - Coś jest w tym co napisałeś, miałem nadzieję że chłopak z sezonu na sezon będzie grał co raz lepiej jednak on ciągle stoi w miejscu a na środku potrzebujemy kogoś kto tak jak np Silva w meczu z nami będzie rozprowadzał piłkę tak że obrońcy nie będą wiedzieć co się dzieje.
Ale trzeba zastanowić się ile w tym wszystkim jest winy Andersona ?? Anderson początek sezonu miał bardzo dobry jednak potem kontuzji doznaje Cleverly i cos się psuje do tego dochodzi rotacja fergusona czyli grałeś dobrze to teraz usiądź na ławce no i nam Anderson gdzieś przepadł.

A co do Younga to trzeba wziąć pod uwagę że zaczął słabiej grać gdy nasz środek przestał funkcjonować podobnie zresztą Nani.

Wszystkie nasze problemy zaczynają się i kończą na środku pomocy. W meczu z City ani Young ani Nani nie dostali praktycznie ani jednego podania z którego mogli by coś zdziałać owszem dostawali podania ale przy których obaj musili sobie poradzić z 2-3 zawodnikami City i dopiero jak im się uda mogli dośrodkować.

Najważniejszą rzeczą jest chyba skończenie z tą bezsensowną rotacją która nic nie wnosi prócz tego że pół składu co mecz jest wymieniane. Dodano: 25 października 2011 roku, 09:42

solit napisał:

Heh, swoją drogą, Krystek, Rooney, Scholes wała zdziałali, a ten drewniak miałby coś zmienić?


No ten drewniak w tamtym sezonie miał bardzo wysoka formę i był jednym z najlepszych defensywnych pomocników w tamtym czasie więc odpowiedź jest prosta Tak ten drewniak coś by zmienił.

Zresztą zależy czego od niego bys oczekiwał jak wypisałeś Roo i Ronaldo to chyba tego że przejdzie w pojedynkę pół składu barcelony i jakims kapitalnym strzałem pokona bramkarza.

Otóż jak sam powiedziałeś piłka nożna to gra 11 facetów w której niezbędny jest taki za[...]cz jak Fletcher w obronie żeby Ronaldo i Roo mogli działac w ataku więc chyba z stąd to przekonanie że jego nieobecność była w tym meczu kluczowa.
zobacz więcej
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 09:24, #50 Zwiń/Pokaż komentarz solit
Ludzie kochani, nie wypatrujcie w młodym Cleverleyu jakiegoś zbawiciela! Chłopak miał super start w naszej drużynie, ale błędów bloku defensywnego nie naprawi. Piłkę rozgrywa dobrze, elegancko gra z klepki, ale z powstrzymywaniem ataków rywala ma problem. Przydałby mu się jakiś dobry defensywny pomocnik do wsparcia. Dodano: 25 października 2011 roku, 09:31cała ta sytuacja z Cleverleyem przypomina mi 2009 rok, a jak Fletcher debilowatym faulem tzw. kleszczami, w meczu z Arsenalem przy stanie 3:0 na wyjeździe (4:0 w dwumeczu) dla nas pozbawił się możliwości gry w finale z Barceloną. Te teksty, że może z nim w składzie nasza gra wyglądałaby inaczej. Heh, swoją drogą, Krystek, Rooney, Scholes wała zdziałali, a ten drewniak miałby coś zmienić? Piłka nożna to gra 11 facetów pko innej jedenastce. Potrzebujemy konkretnych posunięć co do kilku pozycji, a nie jednej!
Postów: 3

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 09:10, #49 Zwiń/Pokaż komentarz Trener
Zgadzam się z felietonistą z wyłączeniem Younga. Gościu jako jedyny ciągnie grę. I czas też chyba odważniej stawiać na Fabio, bo to co odwala Evra to są jaja. Do tego nic dodać nic ująć - słaby Evans, stary Rio i grubas Anderson. Welbeck też raczej ustępuje Chicarito, ale ma czas. I lepszy on niż leń Berba albo dziadek Owen
Postów: 264

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 08:35, #48 Zwiń/Pokaż komentarz Dagorian
Tottenham Hotspurs 4-1 Manchester United 1995/96 (won the league)
Southampton 6-3 Manchester United 1996/97 (won the league)
Newcastle United 5-0 Manchester United 1996/97 (won the league)
Chelsea 5-0 Manchester United 1999/00 (won the league)
Manchester United 1-4 Liverpool 2008/09 (won the league)
Manchester United 1-6 Manchester City 2011/12 (we will win the league)!!

BELIEVE !!! Edytowano: 25 października 2011 roku, 08:37
Postów: 752

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 06:54, #47 Zwiń/Pokaż komentarz Seni
Nie od dzisiaj wiadomo, że nasz środek pola to jedna, wielka dziura i właśnie tutaj doszukiwałbym drugiego z głównych czynników porażki( pomijam kartkę JE, o której później).. Owszem, świetne występy Toma Cleverleya na początku sezonu dawały nam nadzieję na nowego Scholesa, jednak jak na nieszczęście kontuzja i co dalej? No właśnie, to pytanie powinni zadać sobie sympatycy naszego klubu. Nie trzeba być Fergusonem, aby zauważyć, że Scholes był w "podeszłym" wieku i wkrótce zakończy karierę. Owszem, ciesze się, że Szkot postanowił na wychowanka naszego klubu, jednak dla drużyny o takim formacie jak Manchester United porządne wzmocnienie środka pola jest po prostu koniecznością. Sir Alex tego nie zrobił i zostaliśmy z;

- pewnym w defensywie, ale nic poza tym Michaelem Carrickiem
- młody, zdolnym Tomem Cleverleyem ( który imo nie pociągnie naszej gry nawet przez pół sezonu)
- Wracającym po prawie półrocznej przerwie Darrenem Fletcherem, który również wirtuozem nie jest
- Andersonem, który jest po prostu za słaby na klub takiego formatu, jak Manchester United.
- 38-letnim Ryanem Giggsem, który wciąż zaskakuje, jednak nie ma szans, aby ciągnął naszą grę do przodu
- 18-letnim, nieoszlifowanym diamentem, Paulem Pogbą. Być może kiedyś będzie wielki, ale obecnie powinien zostać wypożyczony. To samo z Ravelem Morrisonem.

Kupno wielkiego rozgrywającego jest moim zdaniem dalej nieuniknione. Tylko im później, tym gorzej dla drużyny. Trzeba doliczyć czas aklimatyzacji w zespole, a do najbliższego okienka transferowego trochę jednak czasu zostało. Przyznam, sam byłem z początku zadowolony z współpracy pary Anderson-Cleverley i niestety zamydliło mi to oczy.

Drugą kwestią, jaką chce poruszyć jest forma naszej drużyny. Moim zdaniem spotkanie z Chelsea było momentem przełomowym w tym sezonie. Od tego spotkania nasza gra kompletnie siadła, jednak po raz kolejny oczy nam, kibicom (i mi również) zamydlił pozytywny wynik rywalizacji. Gramy bez pomysłu na grę, patrząc na piłkarzy odnoszę wrażenie, że grają na pół gwizdka, jakby za karę. Oczywiście, nie trudno dostrzec braku rozgrywającego z prawdziwego zdarzenia.

Trzecia kwestią jest nasza linia defensywna. W ciągu 2 sezonów z najlepszej defensywy w całej lidze zrobiła się... no właśnie, co? Czarna dziura. Nie lubię posługiwać się statystkami, ale to, że na naszą bramkę oddaje się najwięcej strzałów w spotkaniu (coś ponad 15 na mecz). Oczywiście, nie jest to spowodowane tym, że piłkarze przeciwnych drużyn liczą na babola w wykonaniu naszego młodego golkipera. Nasza defensywa stała się, delikatnie mówiąc dziurawa. Nasi obrońcy ( z drobnymi wyjątkami) zupełnie nie odnajdują się w grze, do tego dochodzi kosmiczna liczba błędów własnych, indywidualnych. Analizując po kolei naszych zawodników formacji obronnej dochodzę do wniosku, że :

-Chris Smalling to środkowy obrońca, który oprócz solidności na prawej stronie defensywy nie daje drużynie nic
- Rio Ferdinand to już nie ten sam zawodnik, co chociażby sezon temu. Oczywiście, liczba kontuzja i tak dalej została identyczna, a forma Rio rośnie, jednak Anglik popełnia dużo błędów własnych
- Nemanja Vidić zupełnie jak kolega wyżej, nie licząc kontuzji
- Patrice Evra, który rozgrywa kolejny już słaby sezon. Czasami odnoszę wrażenie, że gra tylko i wyłącznie za nazwisko, częstsza gra Fabio wskazana.

W kwestii gry defensywnej nie można pominąć również osoby Jonny'ego Evansa. Młody Irlandczyk po raz kolejny udowodnił, że na chwilę obecną powinien mieć stałe miejsce... na ławce rezerwowych. Nie był to pierwszy wybryk Jonny'ego, która zakończył się czerwoną kartką, której dalsze konsekwencje wszyscy znamy. Niestety, City to nie Bolton (faul Evansa na Holdenie), z nimi w 10 nie wygramy.

Czwarta kwestia to perspektywa dalszych spotkań. Już jutro gramy z Aldershot w Curling Cup i tu spodziewam się występu młodych zawodników ( Pogba, Will Keane), czy powrotu kontuzjowanych (Rafael ? Cleverley ?). W sobotnie popołudnie czeka nas ciężka wyprawa na Goodison Park. Zawodnicy na pewno znajdują się pod ogromną presją, muszą sprostać oczekiwaniom kibiców, fanów, osób związanych z klubem, ale przede wszystkim sir Alexa Fergusona. Piłkarze Szkota muszą pokazać, że mają po prostu jaja i potrafią podnieść się po jednej z najdotkliwszych porażek w historii drużyny. Wracając do spotkania, to drużyna Davida Moyesa jest na gazie, ostatnia wygrana z Fulham 1-3 na pewno dodała im werwy. Zupełnie inna sytuacja panuje w naszym klubie, jednak ja mam nadzieję, że zawodnicy zaprezentują ducha walki i zechcą pozbyć się zmazy, gwarantując nam świetne widowisko, a przede wszystkim trzy punkty. Z drugiej strony, mimo, iż kibicuję United od 2007 to zdążyłem się przyzwyczaić, że po soczystej porażce (choć nie było ich wiele) bardzo ciężko dochodzi się nam do dobrej dyspozycji i remis, bądź porażka na Goodison Park nie będzie dla mnie zaskoczeniem.

Odnosząc się do meczu z City stwierdzam, że było to po prostu ostatnie ostrzeżenie dla naszej drużyny. Moim zdaniem mówienie, że nic się nie stało to po prostu dobra mina do złej gry. Wczorajszy mecz na Old Trafford to po prostu katastrofa piłkarska, jedna z większych w naszej historii. Ekipa Fergusona musi wziąć się w garść i pokazać, kto rządzi w Premier League, bo sam Szkot nam meczu niestety nie wygra.
zobacz więcej
Postów: 348

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 06:54, #46 Zwiń/Pokaż komentarz toniczek
zapomniałeś o Evrze ktory od 2 lat gra coraz gorzej,a w tym sezonie przechodzi sam siebie
Postów: 549

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 06:11, #45 Zwiń/Pokaż komentarz maciek4o6
Wg mnie to gorzej z naszym środkiem już być nie może więc kłócenie się o to czy Tom coś wniesie jak wróci jest bez sensu. Zbyt wiele "zbiegów okoliczności" towarzyszy naszej grze odkąd nie ma Toma w składzie. Chłopak dostał szansę i ją wykorzystał dlatego tak bardzo nam go brakuje. Nie wiadomo w jakiej formie wróci po kontuzji ale naprawdę, gorzej już być z nami nie może. Edytowano: 25 października 2011 roku, 06:11
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 02:34, #44 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman

nemox007 napisał:

Nie mamy porównywać się na tle średniej klasy drużyn tylko na właśnie tych mocnych ekipach nawet z przereklamowaną Barceloną włącznie


Ja to wszystko rozumiem, ale nie chce aby Sir Alex w mysl przyslowia " jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one" kupowal klasowych graczy, bo takie czasy. Wole biednie i z lekka nutka strachu i niepewnosci niz tak jak City na bogato.

Trzeba sie przeciwstawic budowaniu druzyn za wielkie pieniadze i moim zdaniem Alex to robi wysmienicie. Jestem kibicem dlugie lata i to ze ciagle wygrywalismy nie uprawnilo mnie do wymagania od naszych chlopakow co sezonowego mistrzostwa i pucharu LM
Postów: 1040

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:46, #43 Zwiń/Pokaż komentarz adipetre

bazi9 napisał:


fenomen cleverleya był fenomenem całej drużyny.


Gdzie byl ten fenomen druzyny np. w pierwszej polowie meczu z City o Community Shield? To Tom byl kluczem.

bazi9 napisał:


Niestety, ale nie jest on na chwilę obecną znacząco lepszy od ando, fletcha, carricka, giggsa czy parka


bazi9 napisał:

cleverley NIC do składu nie wniesie po powrocie...


To bzdura, Fletcher, Park czy Giggs z ostatnich dwoch miesiecy to pilkarze na poziomie Stoke. Tom to pilkarz o charakterystyce niepodobnej do zadnego innego pilkarza w kadrze. Cleverley to gracz o duzej kulturze, dobrej technice, preferujacy inteligentny, kombinacyjny i blyskotliwy futbol. Nawet jesli nie poprawi znaczaca wynikow MU, nie mozesz pisac ze nic nie wniesie, bo jezeli zastapi w skladzie np. drewnianego Fletchera to automatycznie sposob rozgrywania akcji, a takze ich tempo ulegnie duzym zmianom.

bazi9 napisał:


Po czwarte. Snejider... zobaczmy co teraz wielki snejider robi z interem w Serie A. Taki z niego wielki piłkarz, że nie jest w stanie zrobić różnicy w grze Interu.


To absurd. Zobacz sobie pierwszy, lepszy mecz Interu z obecnego sezonu, albo przejrzyj fora Interu to moze bedziesz mial wlasciwy obraz, bo Sneijder gra w tym sezonie bardzo przyzwoicie, w kazdym meczu kreuje 6-7 sytuacji strzeleckich, jego wina jest ze napastnicy tego nei wykorzystuja?


Dinos


Twoje wnioski sa radykalne i malo maja wspolnego z chlodna, rzetelna analiza.


Pierwszym czlowiekiem ktory jest odpowiedzialny za ta porazke jest Ferguson. Brak transferu srodkowego pomocnika to byla jego decyzja, mial fundusze, dzis zbiera zniwa kolejnej zlej decyzji na polu transferowym. Druga sprawa to fakt ze Fergie ma w [***] sposob gry rywala. Jaki duet by w srodku United nei zagral MU PRZEGRALBY walke w tej strefie boiska. City w srodku mialo Yaya, Silve, Barrego i Milnera. Na jakim by poziomie Anderson by nie zagral on nie mogl wygrac tej walki, Ferguson srodek sobie olal, dlatego tyle przestrzeni mial Silva, dlatego ten genialny pilkarz wykreowal swoim kolegom 8-9 okazji strzeleckich. Na Redknappa mowia taktyczny troglodyta, a Fergie mu normalnie depcze po pietach...


Proponowalbym odpi[...]olic sie od Andersona, zagral slabo, ale nie mogl zrobic duzo wiecej, z wyzej wymienionych przyczyn, gdzie on mial znalezc wolna przestrzen gdy w srodku jest tak gesto, gdy jedyny partner w srodku Fletcher jak zwykle ucieka od gry.

Ludzie, przejrzyjcie na oczy ze DARREN FLETCHER to karykatura srodkowego pomocnika, w sytuacji gdy Anderson probuje cos zrobic, FLetcher sie opi[...]ala, ucieka od gry, biega tam gdzie mu sie podoba, nic nie kreuje, nie potrafi zagrac do przodu, zeby jeszcze tego bylo malo, w odbiorze mu do Michaela Carricka baaardzo daleko.
Edytowano: 25 października 2011 roku, 00:58
zobacz więcej
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:26, #42 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007

jestemfanemmu napisał:

Przegraliśmy przede wszystkim przez zlekceważenie City. To była główna przyczyna tej porażki. Natomiast brak klasowego rozgrywającego będzie przyczyną przegranego całego sezonu. City jest obecnie najkompletniejsze dlatego będzie liderem do zimowego okna co najmniej.


Bez przesady z tym lekceważeniem. Zlekceważyć to moglibyśmy Norwich czy Leeds a nie tak mocną drużynę jak City. PO prostu byli lepsi od 15 do 90 min
Postów: 476

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:21, #41 Zwiń/Pokaż komentarz jestemfanemmu
Przegraliśmy przede wszystkim przez zlekceważenie City. To była główna przyczyna tej porażki. Natomiast brak klasowego rozgrywającego będzie przyczyną przegranego całego sezonu. City jest obecnie najkompletniejsze dlatego będzie liderem do zimowego okna co najmniej.
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:19, #40 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007

bazi9 napisał:

Kilka rzeczy... Wszyscy uważają cleva za mesjasza - g[...]no nie mesjasz. Nie chcę być przesadnie złowieszczy, ale cleverley NIC do składu nie wniesie po powrocie... Początek sezonu nie był tak udany dzięki fenomenowi cleverleya - niestety. Uświadomiłem sobie to jakiś czas temu. Cleverley grał dobrze, bo cała drużyna grała dobrze. Cała drużyna grała dobrze, bo idealnie wstrzeliliśmy się z formą w sezon - co było powodem fenomenalnego przygotowania do sezonu. Cleverley wróci do składu i prawdopodobnie nic wielkiego nie pokaże... po pierwsze dlatego, bo wraca po kontuzji, a po drugie - gorsze - nie jest on na chwilę obecną zawodnikiem robiącym różnicę. Niestety, trzeba przetrzeć oczy i uświadomić sobie, że fenomen cleverleya był fenomenem całej drużyny. Niestety, ale nie jest on na chwilę obecną znacząco lepszy od ando, fletcha, carricka, giggsa czy parka, a tylko zawodnik znacząco lepszy może zmienić obraz gry w środku pola.


A ja jednak stanę w obronie Toma.
Chłopak jest młody. DO tej pory ogrywał się gdzieś na wypożyczeniach i tak naprawdę wielkiej piłki nigdzie nie dotknął.
Co do tego wstrzelenia się z formą w sezon to bym nie przesadzał... Mecze ze Stoke, Norwich czy WBA pokazały że wcale supermocni nie jesteśmy...

Tom jest w United praktycznie od 3 miesięcy a jedni już stwierdzają że nic z niego nie będzie a inni że będzie gwiazdą. On ma jedną cechę której nie ma żaden inny gracz United.
On ma coś do udowodnienia, do pokazania Fergusonowi że nadaje się do gry w United. Dajmy mu czas. Nikt nie mówił że Giggs, Scholes, Beckham którzy wchodzili do drużyny od razu ją zbawią
zobacz więcej
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:14, #39 Zwiń/Pokaż komentarz solit

bazi9 napisał:

pisanie tekstów "na gorąco" nie jest rozsądne
za miesiąc, czy za rok, pisanie o tej porażce będzie na pewno z sensem ;) To właśnie teraz jest dobry czas na analizy. Nie rozstajemy się z żoną czy nie dokonujemy zakupu domu za pieniądze całego życia. Nie widzę lepszego momentu na ocenę gry piłkarzyków jak właściwie tylko na bieżąco. Nie ma co robić jakiejś filozoficznej nadbudówki. Każdy widział jak było. Czas o tym porozmawiać. Tylko prawda wyzwala.
Postów: 135

Napisz PW
dodano: 25.10.2011, 00:04, #38 Zwiń/Pokaż komentarz bazi9
Kilka rzeczy... Wszyscy uważają cleva za mesjasza - g[...]no nie mesjasz. Nie chcę być przesadnie złowieszczy, ale cleverley NIC do składu nie wniesie po powrocie... Początek sezonu nie był tak udany dzięki fenomenowi cleverleya - niestety. Uświadomiłem sobie to jakiś czas temu. Cleverley grał dobrze, bo cała drużyna grała dobrze. Cała drużyna grała dobrze, bo idealnie wstrzeliliśmy się z formą w sezon - co było powodem fenomenalnego przygotowania do sezonu. Cleverley wróci do składu i prawdopodobnie nic wielkiego nie pokaże... po pierwsze dlatego, bo wraca po kontuzji, a po drugie - gorsze - nie jest on na chwilę obecną zawodnikiem robiącym różnicę. Niestety, trzeba przetrzeć oczy i uświadomić sobie, że fenomen cleverleya był fenomenem całej drużyny. Niestety, ale nie jest on na chwilę obecną znacząco lepszy od ando, fletcha, carricka, giggsa czy parka, a tylko zawodnik znacząco lepszy może zmienić obraz gry w środku pola.

druga sprawa. Tak jak już wspomniałem początek sezonu był tak dobry, bo świetnie się do niego przygotowaliśmy... rok temu tak była przygotowana Chelsea. Niestety, nie jesteśmy drużyną, która przez wakacje doznała cudownego przekształcenia w drużynę wybitną, godną pokonać barcelone 20:0.

trzecia sprawa. Dlaczego nie zagrał Jones? Nosz ku*wa. Ferguson pracuje trochę w tej branży, zna swoich zawodników i doskonale wie kto ma zagrać a kto nie. Nie zgrywajmy specjalistów, którymi nie jesteśmy. Rzeczywiście, o ile wystawienie evansa jest dla mnie conajmniej dziwne, o tyle brak jonesa jest dla mnie logiczny. Dlaczego? Już tłumaczę. Jones jest obrońcą z zapędami niezwykle ofensywnymi. Gdy pod koniec zaczeliśmy grac Jonesem na środku, to skończyło się to 3 bramkami. Nie można takiej drużynie jak City odpuszczać w obronie, zostawiać luk itd. Dlatego brak Jonesa mnie nie zdziwił, zdziwiło mnie jednak wystawienie evansa zamiast vidica.

Po czwarte. Snejider... zobaczmy co teraz wielki snejider robi z interem w Serie A. Taki z niego wielki piłkarz, że nie jest w stanie zrobić różnicy w grze Interu. U nas też pewnie by to tak wyglądało, chociaż oczywiście przyznaję rację, że cholernie by on się nam przydał.

Po piąte. Young... może jest zawodnikiem ZALEDWIE solidnym, ale na chwilę obecną gra lepiej od naniego. Czy to oznacza, że nani jest c[...]jowy i nadaje się jedynie do Wisły?

Po szóste. Sam zamierzałem napisać felieton odnośnie porażki, ale doszedłem do wniosku, że pisanie tekstów "na gorąco" nie jest rozsądne. Czasami trzeba podejsć do niektórych sytuacji z dystansem, na chłodno.
zobacz więcej
Postów: 518

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:53, #37 Zwiń/Pokaż komentarz dawcik082

manfanman napisał:

Jak mawia klasyk nie przegrywa ten co nie gra. Nie sztuka jest wydac 100 mln funtow na transfery i wygrywac z najepszymi. Sztuka jest zrobic cos z niczego(jak to robi ferguson chociazby z Hernandezem) i podniesc sie z kolan.



Zgadzam sie z Toba w 100% lecz niektorzy moga powiedziec ze tu licza sie styl i wygrane mecze,a nie sztuka bo sztuke to mozna ogladac w teatrze i to z najlepszymi aktorami ;] bo co p otakiej sztuce ? kto bedzie mowil o tym ze SAF zrobil cos z nieczego? nikt. wszyscy beda mowic o ZWYCESCACH a nie o tym w jakim stylu zostala ukladana PRZEGRANA druzyna. i z nimi rowniez bym sie zgodzil... Edytowano: 24 października 2011 roku, 23:58
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:50, #36 Zwiń/Pokaż komentarz solit

manfanman napisał:

Bo tacy sa nasi kibice. Oczekuja od Fergusona i naszych grajkow wielkiej formy i wygranej w kazdym meczu, a przegrany mecz badz remis to wiela jak row marianski ujma na honorze.

Jak mawia klasyk nie przegrywa ten co nie gra. Nie sztuka jest wydac 100 mln funtow na transfery i wygrywac z najepszymi. Sztuka jest zrobic cos z niczego(jak to robi ferguson chociazby z Hernandezem) i podniesc sie z kolan.


Bo od wielkiej drużyny trzeba oczekiwać wielkiej formy i wielkich rezultatów. To jest typowo polskie myślenie, czy to dobrze, czy źle, jakoś będzie, dlatego nie mamy od kilkunastu lat drużyny w LM. Nie tylko przez kasę. Dla takiej drużyny jak United każdy rezultat inny niż zwycięstwo czy drugie miejsce to powinna być porażka. Mylisz się kolego, tak jak z g[...]na nie będzie dynamitu, tak z Andersona nie będzie Ronaldinho, z Evansa Baresiego, z Gibsona Paula Scholesa. Trzeba było bardziej reagować na ruchy kadrowe przeciwników. Teraz to ładnie wyszło. Co do meczu z Chelsea. Mieli w tym spotkaniu mnóstwo okazji ( vide: Ramires x kilka, Torres i pusta bramka) i tylko oni oraz Najwyższy wiedzą jak mogli to spi[...]olić, bo rozpykali se okazje na cacy
zobacz więcej
Postów: 54

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:46, #35 Zwiń/Pokaż komentarz miloszek144MU
właśnie . zje*any felieton ! dlaczego czepiasz się poszczególnych zawodników a nie na całej drużynie ! jak sprzedac co cały skład a nie np. niektórych zawodników i nie bd wymieniał tutaj kogo !
Postów: 2861

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:42, #34 Zwiń/Pokaż komentarz utd120

adi957 napisał:

,więc to moje typy na styczeń:Hazard,Modrić,Gotze

naprawdę liczysz że SAF kogoś z tych grajków kupi w styczniu???? bo ja nie...
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:41, #33 Zwiń/Pokaż komentarz solit

keiinam napisał:

solit keiinampamiętam finał LM z 99'
też pamiętam tamten finał. Miałem wtedy 14 lat. TO były piękne chwile, tylko "małe" ale, świat piłki zmienił się od tamtego czasu o 1ata świetlne. Jak niczego nie skumałeś po finałach niemocy z Barceloną i wczorajszej porażce to ci współczuję. 99 się skończył. 2008 też. Wtedy też skończyła się pewna [***]istość naszej drużyny. Tegoroczne mistrzostwo to była bardziej nieporadność naszych rywali niż boska gra United. Porównaj sobie poszczególne mecze dawnej big four, w ogóle z drużynami z czołówki z zeszłego sezonu

Nawiązałem jedynie sentymentalnie do finału LM z 99', więc proszę nie wyjeżdżaj mi z takimi tekstami "to Ci współczuję". Futbol się zmienił przez te 10 lat, jest szybszy, piłkarze drożsi, wszystko się zmieniło, tylko dalej piłka jest jedna, a bramki są dwie.

Po prostu zwracam uwagę czemu nie napisaliście podobnego newsa po meczu z Arsenalem 8:2? Czemu nie napisaliście... "Ale świetny wynik, świetnie dziś grał Young, Anderson.. Dobrze, że nie kupowaliśmy Sneijdera, Modrica itd".

Wytykacie błędy po dotkliwej porażce. Każdemu wielkiemu klubowi zdarza się wielka wpadka, każdemu.

I na litośc Boską, przestańcie już o tej Barcelonie, kurde, ileż można? Macie jakiś kompleks Barcy? Messiego? Edytowano: 24 października 2011 roku, 23:25

Manchester United powinien zawsze walczyć o jak najwyższe cele, być zawsze na topie, równać się z najlepszymi. Ludzie wyjeżdżają z Barceloną, bo to co drużyna robiła z United i wieloma drużynami to istna miazga. Dlatego napisałem Ci, że jeśli tego nie kumasz to Ci współczuję. Nie wiem po co ten truizm z dwiema bramkami i okrągłą piłką. W kontekście tej dyskusji ma się to do siebie jak [***] do srania, nie ma jednego bez drugiego, nic poza tym.
Co ma wspólnego obecna niemoc do równania z najlepszymi? 1:6. U siebie! To przecież kur.wa istna apokalipsa, a nie byle co. To nokaut... jak Gołota z Tysonem. Manchester United przegrywa u siebie z odwiecznym rywalem w takim stosunku? W najgorszym koszmarze by mi się to nie przyśniło przed 23 X 2011 r. Wpadką mogło być Basel. Mecz z City jest upokorzeniem wywołującym potworną frustrację. Mogli przegrać 1:0, 2:0, ale 1:6? 8;2 z Arsenalem było nie tylko wynikiem naszej super gry. Myślisz, że z Nasrim i Fabregasem zanotowaliby taki wynik? Nie sądzę.
Jak Ferguson mógł wpaść na tak debilowaty pomysł wystawienia dwóch najgorzej spisujących się defensorów w środku obrony? Po co latami trzyma drewniaków w drużynie?
Strasznie mi żal Ronneya, który zapieprzał po całym boisku jak wściekły byk by walczyć o honor i De Gei, bo chłopak ma talent i się starał, a przy bramkach City nie miał nic do powiedzenia.
zobacz więcej
Postów: 5923

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:41, #32 Zwiń/Pokaż komentarz sarkazm

utd120 napisał:

sarkazmWina Evansa.

to była ironia z moje strony ale sory Evans to United... to że on grał to wian SAFa to może jego obwiń...

Z mojej strony to również była ironia.
Głupio pytasz to głupio odpowiadam.
Postów: 932

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:40, #31 Zwiń/Pokaż komentarz Zgley
Panie dinos, czas oprzytomnieć.
Tragiczny "felieton", zwykły płacz i zgrzytanie zębów jak po czemu z Barceloną w finale. Już oczywiście trzeba każdego sprzedać.. tylko dlaczego nie napisałeś tego po meczu z Chelsea, gdy wtedy zagraliśmy jeszcze gorzej niż w meczu z City? W ten tragiczny wynik, blamaż na OT, przyczyniła się cała drużyna, a nie poszczególne jednostki. Dodałbym do tego również, aż za bardzo ryzykowną taktykę SAFa, który przy wyniku 3-0, czy też 3-1 postawił wszystko na jedną kartę, grając 3 ofensywnymi zawodnikami (Chicha, Welbeck, Rooney), mimo że kuleliśmy w obronie przez czerwień Evansa. Rozpisałbym Ci się jeszcze bardziej, ale wydaję mi się, że wypowiedź Fletchera jest tutaj jak najbardziej na miejscu:

"Nie myślisz jednak o tym w meczu na Old Trafford, gdzie zawsze chcemy utrzymywać się przy piłce i wygrywać. Piłkarze nie zostali przyzwyczajeni do bronienia wyniku na tym stadionie. Jednak strata trzech goli w końcówce była bardzo rozczarowująca."

Bo, kto by w końcu pomyślał, że United polegnie u siebie, w Teatrze Marzeń? Masz racje.. nikt.
Dlatego, wszyscy trenerzy świata, sięgajcie do portfeli, bo trzeba sprzedać cały zespół United.

Co do Cleverleya, którym się tak podniecacie.. skąd wiecie, czy on by w niedziele coś zdziałał? Zwykłe przypuszczenia, bo dobrze zagrał na początku sezonu jak Anderson? To chyba jest niesłuszne wobec Brazylijczyka, który miał równie udany start sezonu co młody Anglik, tylko, że on nadal mógł grać, w przeciwieństwie do Toma. Jednak jego krytyka nie omija..(czyt. Anderson)
Przemyślcie to, zamiast myśleć i robić wszystko zbyt pochopnie.
zobacz więcej
Postów: 346

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:40, #30 Zwiń/Pokaż komentarz adi957
Co tu dużo mówić mamy jedną z słabszych linii pomocy w europie z tych najlepszych drużyn i to widać,ale po 2,3 transferach wszystko może się odmienić ,więc to moje typy na styczeń:Hazard,Modrić,Gotze plus jakiś prawy obrońca ,ale tu nie mam zdania,nie wiem kto by się nadał tu i spełnił to role.Sneijdera nie wymieniłem do pomocników ,bo bądź co bądć ,ale on ma 28lat i to już jest dość duży wiek jak na piłkarza grającego w polu na najwyższych obrotach w następnych sezonach i trochę dużo by kosztował.Więc tak styczeń niedługo,a z tym składem damy też rade chociaż potrzebna nam jest trochę mała rewolucja transferowa.
Postów: 2861

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:39, #29 Zwiń/Pokaż komentarz utd120

sarkazm napisał:

Wina Evansa.

to była ironia z moje strony ale sory Evans to United... to że on grał to wian SAFa to może jego obwiń...
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:34, #28 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007

manfanman napisał:

keiinamWytykacie błędy po dotkliwej porażce


Bo tacy sa nasi kibice. Oczekuja od Fergusona i naszych grajkow wielkiej formy i wygranej w kazdym meczu, a przegrany mecz badz remis to wiela jak row marianski ujma na honorze.

Jak mawia klasyk nie przegrywa ten co nie gra. Nie sztuka jest wydac 100 mln funtow na transfery i wygrywac z najepszymi. Sztuka jest zrobic cos z niczego(jak to robi ferguson chociazby z Hernandezem) i podniesc sie z kolan.

Tacy kibice?
Gdzie masz spojrzeć na błędy całej drużyny jak nie po takiej porażce?

Chcesz szukać błędów w meczach wygranych z norwich, rozbitym Arsenalem lub Galati?

Właśnie mecze z takimi druzynami jak MC pokazują co tak naprawdę w United dzieje się złego.
Nie mamy porównywać się na tle średniej klasy drużyn tylko na właśnie tych mocnych ekipach nawet z przereklamowaną Barceloną włącznie
Postów: 5923

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:32, #27 Zwiń/Pokaż komentarz sarkazm

utd120 napisał:

tak tylko czyja to wina że graliśmy w 10? ich? po dwa to ten mecz jeśli nie wygrać, nie zremisować można było przegrać 1-3 a nie 1-6.


Wina Evansa.
Porażka to porażka.
Wynik kuje w oczy ale dostali tylko 3 pkt. na swoje konto co jest bardzo ważne.
Postów: 2861

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:30, #26 Zwiń/Pokaż komentarz utd120

sarkazm napisał:

Co do porażki z City to jest ona poniekąd wyolbrzymiana.

sarkazm napisał:

My z nimi gdyby grali w 10 również moglibyśmy zrobić miazgę jak oni z nami.

tak tylko czyja to wina że graliśmy w 10? ich? po dwa to ten mecz jeśli nie wygrać, nie zremisować można było przegrać 1-3 a nie 1-6. straciliśmy 3 gole w bodajże 3 minuty o ile się nie mylę...
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:28, #25 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman

keiinam napisał:

Wytykacie błędy po dotkliwej porażce


Bo tacy sa nasi kibice. Oczekuja od Fergusona i naszych grajkow wielkiej formy i wygranej w kazdym meczu, a przegrany mecz badz remis to wiela jak row marianski ujma na honorze.

Jak mawia klasyk nie przegrywa ten co nie gra. Nie sztuka jest wydac 100 mln funtow na transfery i wygrywac z najepszymi. Sztuka jest zrobic cos z niczego(jak to robi ferguson chociazby z Hernandezem) i podniesc sie z kolan.
Postów: 341

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:26, #24 Zwiń/Pokaż komentarz nemox007
Co prawda to prawda.
Ale cóż... Czekamy wciąż na transfer środkowego pomocnika i doczekać się nie możemy. Fakt jest taki że Jones naprawdę był strzałem w dziesiątkę ale nie widzę sensu przemianowania go na środkowego pomocnika. On naprawdę z Vidą może stworzyć świetny duet obrońców tylko SAF musi dać po prostu Nemanji grać i nie usprawiedliwiać że nie ma u niego ogrania. W końcu to jest profesjonalista i on sam musi w każdym meczu byś przygotowany i skoncentrowany na 100% !

Może wiele wyśmieje to co teraz powiem. Ale brakuje mi w MU kogoś takiego jak Sobolewski w Wiśle. Pewnie wielu powie że to nie ten poziom że nie ta liga.
Ale brakuje nam naprawdę w środku człowieka który będzie Sercem tej drużyny będzie walczył do upadłego. Nam nie potrzeba mózgu drużyny... Mając z przodu Naniego, Younga, Rooneya, Hernandeza czy na bokach Evrę lub braci da Silva jesteśmy w stanie stworzyć "wiatr" pod bramką rywala.

Potrzeba nam człowieka który w trudnych chwilach pociągnie zespół, da wiarę - kogoś takiego kim kiedyś był Roy Keane.

Niestety wiem że SAF ma pewną politykę ściągania zawodników pod kontem także pensji itp.
Ale nie oszukujmy się żeby kupić dobrego zawodnika trzeba po pierwsze solidnie na niego wyłożyć a do tego zapewnić jeszcze dobrą tygodniówkę.

Przykład City najlepiej to obrazuje...

Nie mam wątpliwości co do jednego... Tom naprawdę jest człowiekiem który jest w stanie kreować grę United... NIe potrzebny nam Snejder czy Modrić...
Jednak musimy być cierpliwi i dać mu trochę czasu.

Uważam że pierwszym zawodnikiem który powinien odejść w styczniu jest Evans... Zbyt dużo meczów zawalił i zbyt dużo głupich błędów popełnił...
zobacz więcej
Postów: 5923

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:24, #23 Zwiń/Pokaż komentarz sarkazm
Nigdy więcej za życia Fergusona nie wstawiajcie jego czarno białego zdjęcia.
Chyba że chcecie abym padł na zawał!


Co do porażki z City to jest ona poniekąd wyolbrzymiana.
My z nimi gdyby grali w 10 również moglibyśmy zrobić miazgę jak oni z nami.
Nasz słaba forma wynika głownie ze słabego środka pola bo obrońcy mogą błyszczeć tak jak napastnicy i skrzydłowi wtedy da się zamaskować pewne braki.
Ale gdy "ogół" drużyny zawodni to środek przestaje istnieć i bardzo łatwo nam wyrwać punkty lub ich całkowicie pozbawić.
Recepta na poprawę tego fantu jest ale wiąże się ona z przebudową środkowej formacji z tym że Ferguson nic takiego nie zrobi bo należałoby się pozbyć Andersona, Carricka i Fletchera.
Szalone prawda?
Ale niestety w ich miejsce należałoby sprowadzić trzech dużej klasy środkowych którzy w swoich obecnych klubach "wymiatają".
Barcelona mimo Xaviego i Iniesty ładnie zabuliła za Fabregasa.
I co z tego że mają dwóch najlepszych środkowych na świecie mimo to sprowadzili kolejnego piłkarza do tej formacji który w swoim byłym klubie ciągnął grę.
Może nie ostatnimi czasy ale on był już głową na Camp Nou od dłuższego czasu teraz wymiata również w Barcelonie.
A my...
Fletcher bez formy choć się bardzo stara a "honorowy" gol z City to potwierdza.
Anderson który rozwija się od początku swojej kariery na Old Trafford i rozwinąć się nie może a wydawało się że w końcu zastąpi Scholesa i będzie rządził w środku naszej pomocy.
Carrick...
Giggs na siłę wciskany na środek.
Jednym słowem padaka.
Cleverley to wciąż nadzieja więc jego można zostawić zwłaszcza po tym co pokazywał przed kontuzją.
O fakcie że Gibson wciąż jest naszym piłkarzem nawet nie wspomnę...
I tym optymistycznym akcentem zakończę mój komentarz.
zobacz więcej
Postów: 2861

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:24, #22 Zwiń/Pokaż komentarz utd120
nic dodać nic ując. Rio naławkę Evans na trybuny Anderson ławka. Jones do składu to samo Smalling, na prawą Rafael Fabie nich dostanie szansę na lewej a nei ciągle gra tam Evra. Dea Gea mnie przekonał do siebie, za wczorajszą porażkę nie można go winić. Young tak jak autor napisał też tak myślałem od początku, że to tylko solidny grajek. wiedziałem że to nei jest gracz wybitny od początku. jedynym ratunkiem United nie są transfery bo Glazerowie nigdy nie dadzą SAFowi 200 mln jak to robią szejki w MC a nawet gdyby m udali to i tak by to olał. ta drużyna musi się wziąść i przebrnąć przez ten ciężki okres i zacząć znowu wygrywać, najlepiej od jutra a najlepiej od następnego meczu ligowego bo jutro i tak nie zagra pierwszy skład.
Postów: 152

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:24, #21 Zwiń/Pokaż komentarz keiinam

solit napisał:

keiinampamiętam finał LM z 99'
też pamiętam tamten finał. Miałem wtedy 14 lat. TO były piękne chwile, tylko "małe" ale, świat piłki zmienił się od tamtego czasu o 1ata świetlne. Jak niczego nie skumałeś po finałach niemocy z Barceloną i wczorajszej porażce to ci współczuję. 99 się skończył. 2008 też. Wtedy też skończyła się pewna [***]istość naszej drużyny. Tegoroczne mistrzostwo to była bardziej nieporadność naszych rywali niż boska gra United. Porównaj sobie poszczególne mecze dawnej big four, w ogóle z drużynami z czołówki z zeszłego sezonu

Nawiązałem jedynie sentymentalnie do finału LM z 99', więc proszę nie wyjeżdżaj mi z takimi tekstami "to Ci współczuję". Futbol się zmienił przez te 10 lat, jest szybszy, piłkarze drożsi, wszystko się zmieniło, tylko dalej piłka jest jedna, a bramki są dwie.

Po prostu zwracam uwagę czemu nie napisaliście podobnego newsa po meczu z Arsenalem 8:2? Czemu nie napisaliście... "Ale świetny wynik, świetnie dziś grał Young, Anderson.. Dobrze, że nie kupowaliśmy Sneijdera, Modrica itd".

Wytykacie błędy po dotkliwej porażce. Każdemu wielkiemu klubowi zdarza się wielka wpadka, każdemu.

I na litośc Boską, przestańcie już o tej Barcelonie, kurde, ileż można? Macie jakiś kompleks Barcy? Messiego? Edytowano: 24 października 2011 roku, 23:25
zobacz więcej
Postów: 3815

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:24, #20 Zwiń/Pokaż komentarz united8
1. Zmień zdjęcie. Kurwa, aż Mnie ciary przeszły.
2. Zgadzam się niemal ze wszystkim.

Pamiętam naszą fatalną grę w obronie która trwała od odejścia Stama, do przyjścia Vidicia. Zawsze twierdzę, że drużynę trzeba ustalać od obrony. W tym sezonie poza Smallingiem i Jonesem w obronie nikt nie gra dobrze. Nawet Evra miał słabe, ba, fatalne występy. Masa kontuzji strasznie osłabia obronę.

Pamiętam zawsze, jak Alex Ferguson i wszyscy inni zawsze prawili, że to środek pola ze Scholsem na czele jest najważniejszym punktem zespołu. Niewielu pewnie pamięta, jak Scholes doznał kontuzji oka i nie grał chyba pół roku - cały sezon straciliśmy. Na dobrą sprawę nieurodzaj w środku pola panuje od pewnego miesiąca roku 2005 jak się nie mylę. Od rozwiązania kotraktu Roya Keane'a. Oczywiście z przerwami, bo sezon 06/07 i 07/08 były tą przerwą. Wtedy w środku pola wymiatali Carrick, Scholes a później Hargreaves.

Pamiętam jak po odejściu Roya szukaliśmy defensywnego zawodnika z prawdziwego zdarzenia, wymieniano wielu kandydatów, Gravesena (tak to się pisało ?) Mahamodou Diarrę, Daniele De Rossiego a najczęściej chyba Gennaro Gattuso. Jak wiadomo, żaden z nich nie przyszedł ale trafił do nas za ogromną kasę po sezonie kaleczenia w środku pan o imieniu Michael a nazwisku Carrick. Dwa pierwsze sezonu miał imponujące, ale co go cechowało ? Poza dobrą grą w destrukcji niemal idealne prostopadłe podania nawet na 30-40 metrów. Pamiętam, że oglądałem skróty jego meczu z Ekwadorem czy mecze w Tottenhamie, jak to Michael właśnie z tego słynął. Pamiętam jego strzały z dystansu, jego ciąg do przodu. Michael się skończył, taka niestety jest prawda. To samo tyczy się Owena Hargreavesa, którego kariera potoczyła się tragicznie.

Zasłużony Paul Scholes odszedł na emeryturę, ale...braki w środku pola pokazała nam Barcelona w roku 2009 w Rzymie. Tylko, że sezon 08/09 był jednym z ostatnich sezonów gdzie pierwsze skrzypce grał Scholes i Carrick, a wszyscy przecież z utęsknieniem czekali na OH4.
Wtedy też porządny sezon rozegrał Darren Fletcher, więc brak zakupu środkowego pomocnika wydawał się całkiem normalny. Sezon później już nie było tak kolorowo, odszedł Ronaldo i Tevez, przyszedł Valencia i Owen. Mimo ogromnej formy Rooneya utrzymywanej niemal przez cały sezon (później ta PIER$@%@A kontuzja) straciliśmy dużo w naszej ofensywie. Wtedy Darren miał jeden z lepszych sezonów, ale Scholes i Carrick to nie byli już Ci sami gracze. Anderson dalej się nie rozwinął i był opcją na 5-8 dobrych meczy w sezonie, a to jednak trochę za mało.

Sezon skończył się bez zwycięstwa czy to w LM, Fa Cup czy Lidze. Wtedy już mówiłem wszystkim kolegą co interesują się piłką, że warto byłoby kupić Wesleya Sneijdera, ba, nawet przy transferze Ronaldo był kiedyś news, że zamiast 90 mln dadzą Robbena i Sneijdera i 30 mln. Chciałem tego, chociaż Robbena nie trawie.

No nic, minął następny sezon a United z Carrickiem, Scholsem, Andersonem i Fletcherem w środku, oraz niekiedy z wiecznie młodym Ryanem Giggsem, z nudną, statyczną, niekiedy wręcz brzydką grą dotarli do finalu LM i zdobyli ligę. Ale kto miał nam w lidze przezkodzić ? Stara Chelsea bez pomysłu na grę, Arsenal (phi), czy może City w budowie ?

No nic, sezon można było uznać za udany, CHAMP19NS stało się faktem. Wszyscy czekali na grube okienko po odejściu Van der sara i Scholesa, bo odejściu O'Shea i Browna, po odejściu bądź co bądź Owena Hargreavesa. A przede wszystkim po wypożyczeniu najlepszego gracza...Bebe. Nie no, taki joke.

Ferguson jednak po raz kolejny udowodnił, że to co myślą wszyscy, jest zgoła inne od tego co myśli on. Rzadko myli się nasz Sir, lecz...

Jak to powiedział Dumbleadore a napisała Rownling :
,,Rzadko popełniam błędy, lecz z racji tego, że jestem, wybacz, inteligentniejszy niż większość ludzi, tę błędy są odpowiednio większe"
(jakoś tak to leciało)

Według Mnie Sir Alex Ferguson popełnił błąd. Nie mnie oczywiście oceniać człowieka, dzięki któremu nie jesteśmy teraz klubem pokorju Evertonu czy Aston Villi. To się okaże dopiero pod koniec sezonu.

Jednak po krótkiej analizie...

Zacznijmy od klubu, który bądź co bądź jest najlepszy aktualnie na świecie więc powinien być punktem odniesienia, smutne, lecz prawdziwe.

Środkowi pomocnicy w Barcelonie : Xavi, Iniesta, Thiago, Fabregas, Busquets, Mascherano, Keita. Afellay w sumie też...

Real : Xabi, Sahin, Ozil, Khedira, Lass, Granero, Kaka, Altintop, i może grać Coentrao

Juventus : Pirlo, Vidal, Marchisio, Marrone, Pazienza

Inter : Sneijder, Cambiasso, Motta, Stankovic, Coutinho, Alvares,

City : De Jong, Barry, Toure, Silva i Nasri (oni ogółem cała ofensywa, ale rozgrywają cud miód) OH4 a i Milner grał duuużo jako rozgrywający.

Chelsea : Lampard, Essien, Ramires, Meireles, Mikel i Romeu

Tottenham : Modric, VdV, Huddlestone, Parker (który chyba jest aktulanie lepszy od wszystkich poza Tomem od nas) Sandro i Krancjar

Liverpool : Gerrard, Henderson, Adam, Lucas, Spearing

Arsenal : Song, Coquelin, Frimpong, Ramsey, Wilshere, Arteta, Rosicky, Benyaoun, Diaby...

Napoli : Gargano, Hamsik, Dzemali, Donadel, Inler, Maggio (rewelacja rozgrywek chyba)

Milan : Boatenq, Aquiliani, Ambrosini, Gattusso, Van Bomell, Flamini, Nocerino...

A Manchester United ma...Carricka, Fletchera, Giggsa(nie może zagrać całego meczu) Cleverleya, Andersona i Gibsona...coś tu chyba nie tak ? Tu już nie chodzi nawet o jakieś rozgrywanie, w środku pola jest po prostu dziura jak w Polskich drogach, poza mlodziutkim Cleverleym nie mamy NIKOGO. Oczywiście Fletcher może wrócić do formy a Clev nie mieć kontuzji już do końca sezonu i może wyrgramy nawet the trable...ale pytanie brzmi...czy nie łatwiej było kupić ttakiego Sneijdera, Hamsika, czy M'Ville ? Byle kogo, po prostu, żeby wzrosła jakość tego środka ?

To czy Ferguson popełnił błąd ocenimy na koniec sezonu. Tylko żeby nasze oczekiwania odnośnie Toma nie rozwiały się zbyt szybko i żebyśmy nie obwiniali go o nie powodzenia. Bo jeśli będzie to czyjaś wina to chyba tylko Fergusona, przykre, smutne, lecz prawdziwe. Tu nie chodzi o błąd dania szansy Cleverleyowi. Ale tu chodzi o to, że jak ktoś będzie bez formy albo dozna kontuzji, to nie ma go jak zastapić. A przydałoby się nawet 2 środkowycch, defensywny i taki Sneijder, który pod nieobceność Rooneya brał ciężar gry na siebie.



Ale się wypociłem. No nic, Glory Glory Man United ! We'll never die.
zobacz więcej
Postów: 6189

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:17, #19 Zwiń/Pokaż komentarz RedDiabełek

abcd123 napisał:

nie Carricka.


a to on grał z City?...
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:16, #18 Zwiń/Pokaż komentarz solit

keiinam napisał:

pamiętam finał LM z 99'
też pamiętam tamten finał. Miałem wtedy 14 lat. TO były piękne chwile, tylko "małe" ale, świat piłki zmienił się od tamtego czasu o 1ata świetlne. Jak niczego nie skumałeś po finałach niemocy z Barceloną i wczorajszej porażce to ci współczuję. 99 się skończył. 2008 też. Wtedy też skończyła się pewna [***]istość naszej drużyny. Tegoroczne mistrzostwo to była bardziej nieporadność naszych rywali niż boska gra United. Porównaj sobie poszczególne mecze dawnej big four, w ogóle z drużynami z czołówki z zeszłego sezonu
Postów: 637

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:08, #17 Zwiń/Pokaż komentarz abcd123
Jest Anderson, Pogba i Morrison. Mysle ze zaden z nich nie wypada gorzej niz Xavi-Iniesta-Fabregas czy Ozil-Alonso-Khedira..

a tak juz na serio. Sneijdera trzeba kupic i DM'a. takiego dobrego, nie Carricka.
Postów: 152

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:07, #16 Zwiń/Pokaż komentarz keiinam
Jedna sromotna porazka i już dzieci pchają się do redagowania i krytykowania.

-> dinos, chłopcze, jeszcze mało wiesz, ja kibicuję United od ponad dekady, pamiętam finał LM z 99' jakby to było wczoraj, te emocje, te obgryzanie paznokci, to piwo schowane i popijane za łóżkiem.

To prawda, ostatnio spuściliśmy z tonu, ale wierzę w SAF, wierzę że wyciągnie wnioski, wierzę że On wierzy w ten zespół, w ludzi z którymi pracuje i których trenuje. Nie potrzeba po jednym meczu sprzedawac połowy składu. Sezon jeszcze się nie skończył, a City niech rozkoszuje się swoim zwycięstwem, ich pewnosc siebie jak i Twoja niepewnosc co do składu United jest zgubna.
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:06, #15 Zwiń/Pokaż komentarz solit

gitkolo napisał:

Do Evansa nic nie amm bo gra bardzo dobrze w tym sezonie
dalej nie czytam, bo widzę, że palisz ostry stuff albo za grubo szydzisz
Postów: 3415

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:05, #14 Zwiń/Pokaż komentarz thunderbolt
Prawda prawda i g[...]no z tej prawdy będzie;) Niedługo wróci wybawienie w postaci Gibsona. Tak powie Ferguson.
Postów: 17

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:01, #13 Zwiń/Pokaż komentarz gitkolo
Tekst całkiem dobry.Do Evansa nic nie amm bo gra bardzo dobrze w tym sezonie.Jest gorszy od Smallinga czy Jonesa nie wspomnę o Vidiciu ale ten miał kiontuzje a za czrwo z City nie mam do niego pretensji choć mógł wybi ć piłkę na aut.Co do Andersona to "WITAJ BRACIE" Chyba tylko ty mnie tu rozumisz bo ja te 4 lata przeczekałem,pomyślałęm sobie"Dobra, może się wreszcie ten nasz Brazylijczyk przebudzi ale...znowu klapa.znowu klapa.Dlaczego SAF go trzyma w United i jakby tego złego było mało wypuszcza go na boisko?On gra jak Polak-Bez krzty kreatywności.Ostatnio kolga mi mówił ze on jako lewonożny zawodnik powinien mieć bombe.I fakt, ma ją ten Meczyk z The Citizens to pokazał jak w I-ej połowie huknoł z przd pola karnego niestety trafił w Harta.Ale on nie ma precyzji więc te "bombki" są kompletnie bezużyteczne.Wniosek?Sneider,Hazard moze nawt Pogba albo chociaż Rooney na środek i mniej bólu będzie, kiedy bedziemy oglądać "jakiegoś" rozgrywającego.De Gea?Chicałem go u nas tak samo jak Neuera ale teraz chłopak gra fenomenalnie.Brawo i chylę czoło przed tym młokosem,aczkolwiek starszym odemnie.
Postów: 5032

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:01, #12 Zwiń/Pokaż komentarz solit
bardzo dobry tekst. Zgadzam się z autorem w 100%. Trzeba skończyć z tym liczeniem na fuksa i że się przesliźniemy jak po gównie na lajcie byle kim. Wczoraj napisałem, że nasz problem zaczął się latem 2009 roku, a może nawet trochę wcześniej. Ofensywny tercet Ronaldo, Rooney, Tevez spisywał się bez zarzutu. Później Ferguson kupił Berbatova, przekombinował, bo wtedy nie był nam na gwałt potrzebny trzeci napastnik kosztem kogoś z dwójki Rooney-Tevez (pomijam wątek, że później się okazało, że Argentynczyk jako cżłowiek to zjeb, ale piłkarzem jest bardzo dobrym, każdy to przyzna) Odeszli Ronaldo, Tevez. zamiast Ribery'ego i Benzemy w formie dostaliśmy Owena co czasem coś strzeli, a w większości przypadków nie ma go wręcz na boisku, jest jakby nie był, i średniego Valencię, Obertana, Bebe. Smalling i Hernandez jeszcze jakoś wypalili, ale Cris i Javier dopiero się kształtują, byliby świetnymi uzupełnieniami, a nam zabrakło filarów w pewnym momencie! Dość z tym pieprzonym przeciętniactwem dobrym na środek tabeli. Dość z Brownami, O'sheami, Fletcherami, Evansami ( i tymi ośmieszającymi tekstami, że dobrze iż odszedł Pique skoro został o wiele lepszy Evans), Gibsonami, Manucho-Dioufami, Andersonami wiecznymi talentami za 18 baniek 7 bramek na ofensywnym pomocniku w 140 spotkaniach. Dość z Ferdinandem bez formy, szybkości i zwrotności. Dość z wystawianiem 30-letniego Evry w każdym meczu na lewej obronie, a szczególnie z ogórkami z Rumunii, gdy później dajemy [***] w najbardziej prestiżowym meczu roku. Czas na zmiany, grube zmiany. City dało wczoraj jasny sygnał: król United jest nagi. Niestety. Jeśli MC nie złapie zadyszki, a nasi włodarze nie wyciągną konstruktywnych wniosków 20 marzenie jest realne jak koalicja PO-PIS
zobacz więcej
Postów: 6

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:01, #11 Zwiń/Pokaż komentarz Dawid89
Kibice Manchesteru City widzieli ostatnio takie zwycięstwo, kiedy byli jeszcze fanami Chelsea.
Postów: 28

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 23:00, #10 Zwiń/Pokaż komentarz janikMANU17
Panowie ja wam powiem tak : liverpool nasz wróg grał kiedyś dobrze , ale pewnego pięknego dnia zaczął grać słabo . Jednym słowem , boję się że z Nami będzie dziać się to samo jeżeli SAF nie podejmie dobrych kroków ...
Postów: 518

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:57, #9 Zwiń/Pokaż komentarz dawcik082
dokladnie tak... Manchester City pokazal nam w jakim miejscu stoimy ! Pokazal ze nasza kadra potrzebuje klasowych wzmocnien gdzie prorytetem jest srodek pomocy i to conajmniej 2 najwyzszej klasy playmakerow... Mozemy rowniez mowic ze 'jedna jaskolka wiosny nie czyni' to przeciez tylko 1 porazka... ale spojrzmy na styl naszej gry w ostatnich 5 meczach, remisy ze slabymi przeciwnikami typu Basel a jesli zwyciestwa to ukulane po ciezkim meczu ! nie mamy pierwszego skladu a co dopiero lawki ! prowonujac nasz zespol z Realem,Barcelona gdzie na kazda pozycje jest najwyzszej klasy zastepca schodzi Higuain wchodzi Benzema, schodzi Xavi wchodzi Fabregas, a u nas ? schodzi Young zastepuje go 37 letni Giggs ? SAF OBUDZ SIE fletcher carrick czy evans w Barcelonie nie miescili by sie w 18 meczowej!
Postów: 6189

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:57, #8 Zwiń/Pokaż komentarz RedDiabełek
Pojebało was z tym czarno białym zdjęciem Fergiego?
Postów: 50

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:54, #7 Zwiń/Pokaż komentarz massymiliano
Przetłumaczyć i wysłać poleconym pod drzwi SAF'a.

+1 nic dodać nic ująć.

Chciałbym wreszcie zobaczyć na murawie ten nasz duet z początku sezonu, który tak nas zachwycał i podarował nam coś czego od dawna nam brakuje, czyli środek pola. Poczekajmy, może faktycznie to jest nasze lekarstwo ta dwójka która tak zachwycała.

Obrona - faktycznie nie zachwyciła, ale bądźmy szrzeczy nie miał ktor. Zajechany evra ? Rio który powinien wchodzić z ławki ? Przecież mamy tak utelentowaną młodziez. Phil, Chris, Rafael (ten to akurat ma pecha, kiedy ostatnio dograł cały mecz ? )
Niech nabierają doświadczenia nawet w tych ważniejszych meczach, jeśli przegrają bedą mieli nauczkę na przyszłosć, ale takie lekcje też są ważne.

To okienka transferowego jest jeszcze troche czasu, pogdybać można, ale wydaję mi się, że to tylko gorszy okres gry UTD, przez który wiele drużyn klasy światowej musiało przejść.
Postów: 152

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:53, #6 Zwiń/Pokaż komentarz keiinam
Dokładnie, zmień ten czarno-biały obrazek SAF bo jest niewyobrażalnie smutny. Na prawdę wygląda jakby zmarł.
Postów: 730

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:48, #5 Zwiń/Pokaż komentarz DahDah
Pierwsze wrażenie tego newsa - czarno biały portret Fergusona , zawał, umarł czy co?!

Wracając do newsa - Niewątpliwie racja ,daję jednak wiarę SAFowi że do grudnia wszystko będzie OK , bo jeżeli nie chyba będzie czekał nas jakiś transfer w zimie.
Postów: 1292

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:42, #4 Zwiń/Pokaż komentarz WeAre11WeAreMANU
Nie wiem czemu , ale czytając to jak kosisz nasze Diabły to mi się źle zrobiło i smutno ... Bo jakoś nie wyobrażam sobie naszej drużyny bez nich .

I ku*wa nigdy bym nie pomyślał że kiedyś ktoś napiszę tak o Rio ale cholera co gorsza ty masz tu rację ...

Po tym meczu szczerze mówiąc uświadomiłem sobie że jest z nami źle nawet bardzo źle , a przecież tak nie dawno skakałem z radości po naszych meczach , ehh czekam na Fergusona , czekam na jego stanowcze kroki , czekam na to żeby nasze Diabły przypomniały światu kto jest tym "The Best" ...

Więc tak jak w News'ie : "Czas oprzytomnieć" .
Postów: 454

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:41, #3 Zwiń/Pokaż komentarz QmiloQ
Prawda....Smutna prawda.
Ostatnimi tygodniami United grało strasznie. W CL ledwo co wygraliśmy mecz, po trzech spotkaniach mamy 5pkt! Coś jest nie tak...

W meczu z City potwierdziła się słaba forma. Jak już pisałem w innym komentarzu, być może taki cios wpłynie dobrze na United, aczkolwiek łatwiej byłoby zaakceptować porażkę 1-3 niż 1-6.
Transfery są nam potrzebne. Jednak za kadencji Fergiego nie liczyłbym na jakiegoś wielkiego zawodnika.
Postów: 231

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:38, #2 Zwiń/Pokaż komentarz manfanman
tekst zbyt sarkastyczny. Dlaczego slabszy okres w grze mamy przekladac na zakupy za grube miliony. To nie FM zeby slabszy sezon czy dwa uzupelniac graczami top 10, a my nie mamy szejkow na glowie, ktorzy stoja nad glowa Fergusona i mowia" win win win win"

Skonczyly sie czasy gdzie wygrywalismy wszystko ze wszystkimi. Trzeba sie przyzwyczaic do trudnosci, a nie chciec grajkow klasy swiatowej(dla mnie liczy sie nie tylko zwyciestwo ale tez dojscie do tego zwyciestwa) najemnikom(nawet swiaty klasowej mowie stanowcze nie)
Postów: 4353

Napisz PW
dodano: 24.10.2011, 22:37, #1 Zwiń/Pokaż komentarz 10rooney10
O Sneijderze, czy Modriciu raczej możemy tylko pomarzyć, ale Hazardem nie pogardziłbym, do tego jeden z lepszych na tej pozycji - Cheikh Tiote... plus na obronę chyba nie zaszkodziłby z jeden transfer - na prawą obronę...i niech w końcu Rafael zacznie grać na prawej, Jones i Smalling na przemian z Vidą na środku, bo Rio niestety, już nie ta zwrotność i szybkość co dawniej...wczoraj było to widać...ogólnie - PANIE FERGUSON CZAS NA TRANSFERY !!
[x]Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.